گوگل 153

شنبه، ۲۳ خرداد ۹۴ - ۰۵:۴۳

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

YouTube Gaming

 قبل از اینکه آمازون اقدام به خرید شبکه‌ی نوپا و همه‌گیر توییچ کند، گوگل تصمیم به خرید این شبکه را داشت اما موفق به این کار نشد. حالا گوگل که دوست ندارد قافله را به آمازون ببازد، سرویس استریم ویدیویی بازی را به نام YouTube Gaming معرفی کرد.

غول جستجوگر دنیا که صاحب سرویس بزرگ ویدیویی یوتیوب است، حالا خود را آماده می‌کند تا به جنگ و رقابت با سرویس استریم ویدیویی مخصوص گیم توییچ کمپانی آمازون برود. گوگل سرویس خود را بر پایه‌ی یوتیوب پایه‌گذاری کرده و امیدوار است به واسطه‌ی پتانسیل قوی این شبکه، بتواند رقیب جدی و خطرناکی برای توییچ باشد.

گوگل که تصمیم دارد برای اولین بار از این سرویس در E3 2015 رونمایی کند، زمان عرضه عمومی سرویس خود را تابستان پیش رو عنوان کرد. آلن جویس، مدیر پروژه‌ی کمپانی گوگل گفته است که سرویس یوتیوب گیمینگ دارای اپلیکیشن و وب‌سایت اختصاصی خود است و امکاناتی مانند پخش ویدیو و استریم زنده دارد و قابلیت‌های بزرگ ارتباطی را برای گیمر‌ها مهیا خواهد کرد.

در زمان عرضه، بیش از ۲۵ هزار بازی که هر کدام صفحه‌ی اختصاصی و ویژه‌ی خود را دارند، در یوتیوب گیمینگ وجود خواهند داشت. تمامی ناشران بازی و متصدیان یوتیوب هم دارای کانال‌های اختصاصی خود خواهند بود.

کاربران سرویس استریم یوتیوب گیمینگ می‌توانند در هر کدام از صفحات و کانال‌ها اشتراک داشته باشند و اعلانات هر کدام از این صفحات را در هنگامی که محتوای جدیدی به آنها اضافه می‌شود، دریافت کنند. بیشتر اعلاناتی که کاربران دریافت می‌کنند شبیه به چیزی است که قبلا در سرویس اصلی یوتیوب شاهدش بودیم.

از قابلیت‌های کلیدی و جالب این سرویس می‌توان به پخش و استریم ویدیو‌ها در نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، DVR  و تبدیل خودکار استریم‌ها به ویدیو‌های یوتیوبی اشاره کرد.

گوگل در صدد است فعلا سرویس گیمینگ خود را در کشور‌های ایالات متحده‌ آمریکا و بریتانیا راه اندازی کند. در هر صورت باید منتظر اطلاعات جدید و جالبی در مورد این سرویس در همایش E3 2015  به خصوص در کنفرانس مخصوص پلتفرم پی‌سی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi