یکشنبه، ۱۷ خرداد ۹۴ - ۰۴:۱۲

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

mzl
شبکه اجتماعی MyLife که نام آن کمتر شنیده شده است، یک ابزار کاربردی موبایلی محسوب می‌شود که به مشترکان خود امکان می‌دهد جست‌وجوهای شخصی انجام دهند و ارتباطات دوستانه و خانوادگی را با بهترین کیفیت دنبال کنند. این شبکه اجتماعی که پیش‌تر با نام‌های Reunion.com و Wink.com فعالیت کرده است، این روزها در کشور آمریکا محبوبیت فراوانی کسب کرده و در دیگر مناطق جهان هم مخاطبان زیادی دارد.
شبکه اجتماعی MyLife سال ۲۰۰۹ میلادی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری جان دوباره گرفت و پس از تغییر نام، توانست با قابلیت‌ها و امکانات جدید خود را به جهانیان معرفی کند. با این تغییرات خدمات جدیدی ارایه شد که کاربران برای استفاده از آن مجبور به پرداخت هزینه بودند و در آخرین گزارش مالی اعلام شد بیش از ۹۰ درصد درآمدهای شرکت هم از این طریق به‌دست می‌آید. این شبکه اجتماعی در اصل یک جست‌وجوگر اختصاصی را به کاربران ارایه می‌دهد که مشترکان به کمک آن می‌توانند دوستان خود، اعضای خانواده یا همکاران سازمانی را پیدا کنند و با آنها ارتباط نزدیک داشته باشند. سیستم MyLife به‌گونه‌ای تعریف شده که امکان راه‌اندازی پروفایل شخصی را برای کاربران فراهم می‌کند تا برخی اطلاعات عمومی هر فرد در آن منتشر شود. البته کسانی که در این شبکه اجتماعی عضو نباشند و پروفایل شخصی نداشته باشند هم می‌توانند خدمات آن را تا اندازه‌ای مورد استفاده قرار دهند.
در توضیحات سایت اینترنتی MyLife آمده است که این ابزار اجتماعی به مردم سراسر جهان کمک می‌کند تا ارتباطات ازدست‌رفته را دوباره برقرار کنند. برای رسیدن به این هدف MyLife.com از مشترکان خود می‌خواهد مشخصات دقیق و واقعی خود را ارایه دهند و البته برای اطمینان بیشتر از این اتفاق برخی تمهیدات را هم اندیشیده‌ است. این شبکه اجتماعی به واسطه قابلیت‌های امنیتی خود حریم شخصی را برای تمامی مشترکان حفظ می‌کند و امکان دسترسی کاربران به اطلاعات حساس از جمله آدرس، شماره تلفن و … را نمی‌دهد. اگر یک کاربر در MyLife پروفایل شخصی ایجاد کند و پس از گذشته مدتی تمایل داشته باشد آن را حذف کند، به‌راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد. این شبکه اجتماعی توضیح داده که اگر افراد در بخش Member آن عضو شوند و اطلاعات دقیق و جامع خود را ارایه دهند، جست‌وجوی نام آنها به‌وسیله دیگران به‌راحتی انجام می‌شود و همچنین به‌آسانی می‌توانند افراد مورد نظر خود را پیدا کنند. اما اگر عضویت مشترکان به‌صورت عمومی انجام شده باشد، قابلیت مربوط به جست‌وجو محدودتر می‌شود و البته هیچ پروفایل شخصی هم در اختیار مشترکان قرار نمی‌گیرد. اعضای بخش Member همچنین می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را در انواع و فرمت‌های مختلف به‌اشتراک بگذارند. گفتنی است MyLife در آگوست ۲۰۰۷ با ۲۸ میلیون مشترک توانست عنوان ششمین شبکه اجتماعی محبوب جهان را به‌دست آورد و در سال ۲۰۰۸ میلادی روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز نوشت این شرکت یکی از موفق‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در دنیای اینترنت را مورد استفاده قرار می‌دهد. این شبکه اجتماعی بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی بیش از ۵۱ میلیون مشترک فعال دارد و الکسا رتبه جهانی سایت مربوطه را ۱۷۶۵ اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi