پنجشنبه، ۰۳ اردیبهشت ۹۴ - ۰۳:۱۹

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

Zuckerberg

در ۳ سال ابتدایی فعالیت فیسبوک به عنوان شرکتی عام، چند نکته مهم در موردشان فهمیدیم. آن ها می دانند که چگونه، با وجود اشباع شدن شبکه اجتماعی شان، کاربران را به استفاده از سرویس ها مشتاق کنند و افراد جدیدی به سوی خود بکشانند. و البته از همه مهم تر، آن ها می دانند که چگونه اسکناس چاپ کنند.

امروز گزارش مالی فصل ابتدایی سال ۲۰۱۵ فیسبوک منتشر شد و این کمپانی حالا ماهانه ۱٫۴۴ میلیارد کاربر فعال و ۱٫۲۵ میلیارد کاربر موبایل دارد، به ترتیب ۱۳ و ۲۴ درصد پیشرفت نسبت به سه ماه مشابه سال گذشته. ۹۳۶ میلیون نفر به صورت روزانه از این سرویس استفاده می کنند.درآمدزایی فیسبوک به ۳٫۴۵ میلیارد دلار رسیده و نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد پیشرفت حاصل شده. تغییر جهت کاربران به سوی موبایل سبب شده تا ۷۳ درصد این رقم، حاصل کاربرانی باشد که از طریق موبایل فیسبوک گردی می کنند (این رقم سال پیش ۵۹ درصد بود). زاکربرگ در گزارش خود به نکته جالبی اشاره کرد: در طول روز، کاربران بیش از یک میلیارد بار از طریق اپلیکیشن موبایل جستجو انجام می دهند.

سود حاصل از ۳ ماه گذشته ۱٫۱۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۹۲۶ میلیون دلار سال پیش، با ۲۸ درصد رشد همراه بوده. کاربران هر روز ۴ میلیارد بار ویدیو تماشا می کنند. درآمدزایی نسبت به انتظارات کمتر بود اما سود حاصل فراتر از آنچه که انتظارش را داشتند رفت. سهام فیسبوک تغییری به خود ندیده و همچنان ثابت و بدون تغییر است.به هر حال، چرخاندن فیسبوک هزینه هایی هم در بر دارد. زاکربرگ در این فصل، ۲٫۶۱ میلیارد دلار خرج شرکت اش کرده که نسبت به سال پیش، ۸۳ درصد افزایش داشته است. حاشیه سود کمپانی از ۴۳ درصد سال گذشته به ۲۶ درصد رسیده اما مارک زاکربرگ توضیح قانع کننده ای در این ارتباط دارد.

دنیای تکنولوژی در حال ایجاد تغییر عظیم بعدی خود است. پهپادهای خودران با سلول های خورشیدی دارند، واقعیت مجازی و بسیاری تکنولوژی های دیگر، قرار است دنیای پیرامون ما را تا چند سال آینده تغییر دهند. بنابراین سرمایه گذاری در این زمینه ها برای شرکت بزرگی چون فیسبوک کاملا الزامی است.

Capture

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi