۰

رونمایی از نخستین اسکنر-چاپگر سه‌بعدی و فشرده جهان

بازدید 1101

محققان سنگاپوری از نخستین چاپگر-اسکنر سه‌بعدی فشرده و چرخان جهان رونمایی کردند. این چاپگر که Blacksmith Genesis نام دارد، به کاربرانی که فاقد دانش استفاده از نرم‌افزار سه‌بعدی هستند، امکان اسکن‌ هر جسم، سپس ویرایش‌کردن مدل دیجیتالی‌شده بر روی رایانه و در نهایت چاپ‌کردن آن را در شکل سه‌بعدی فراهم می‌کند.

Capture57
چاپگر- اسکنر سه‌بعدی که توسط محققان شرکت Blacksmith Group وابسته به دانشگاه فناوری نانیانگ طراحی شده است، در یک محفظه آلومینومی مشکی‌رنگ جاسازی شده و نوعی فناوری های‌تک به شمار می‌آید که وزن آن شش کیلوگرم است. دستگاه مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی ۵٫۰۸ سانتی‌متری، وای‌فای، خوانشگر یکپارچه‌شده کارت‌حافظه اس‌دی و اتصال یو‌اس‌بی‌ برای چاپ آنی است.
برخلاف چاپگرهای سه بعدی تجاری دیگر، این دستگاه از نوعی پلت‌فرم چرخان نوآورانه برای چاپ و اسکن بهره می‌برد و این پلت‌فرم به آن امکان اسکن‌گرفتن ۳۶۰ درجه را می‌دهد. همچنین با استفاده از این پلتفرم، سامانه مزبور می‌تواند مولفه‌هایی تا حجم ۶۶۵۰ سانتی‌متر مکعب را چاپ کند و این حجم، دو برابر اندازه اقلام چاپ‌شده توسط چاپگرهای سه‌بعدی با اندازه مشابه در بازار است
این چاپگر دارای تفکیک‌پذیری ۵۰ میکرومتر است و بازدهی آن در مقایسه با چاپگرهای سه‌بعدی فشرده دیگر دو برابر دقیق‌تر است. اسکن‌کردن از اشیا با دوربین پنج مگاپیکسلی این سامانه فقط شش دقیقه زمان می‌برد و این سرعت، دو برابر بیش از اسکنرهای سه‌بعدی موجود در بازار است.
چاپگر- اسکنر سه‌بعدی همچنین نخستین فناوری در نوع خود است که به دلیل داشتن دوربینی تعبیه‌شده‌، امکان نظارت زنده و شناسایی اشتباه به صورت خودکار را می‌دهد. این موضوع به کاربر امکان نظارت و کنترل بر فرآیند چاپ با استفاده از گوشی هوشمند از هر جای جهان توسط اینترنت را می‌دهد.
چاپگر- اسکنر Blacksmith Genesis که در کنفرانس سالانه انجمن پیشبرد علوم آمریکا (AAAS) رونمایی شد، در حال حاضر با قیمت ۲۲۰۰ دلار آماده فروش آنلاین است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.