۰

اپلیکیشن اندازه گیری سطح گلوکز خون به اپل واچ می آید

بازدید 1262

xdia.jpg.pagespeed.ic.2DS_zo5yqz

مبتلایان به دیابت که به انسولین وابسته هستند باید مرتبا سطح گلوکز خون خود را تحت نظر بگیرند. این افراد ناچارند از طریق یک سوزن، شکافی در سر انگشت خود ایجاد نموده و نمونه خون شان را بررسی نمایند که این کار معمولا با درد و احساسی ناخوشایند همراه است.

اما به تازگی شرکتی به نام DexCom اعلام کرده که مشغول کار روی اپلیکیشنی جدید برای ساعت هوشمند اپل است که هر پنج دقیقه یک بار بدون آنکه نیازی به خراش دادن سطح انگشت فرد داشته باشد، میزان قند خون او را اندازه می گیرد.

انتظار می رود که این اپلیکیشن تا ماه آوریل امسال (اواسط فروردین ۱۳۹۴) برای اپل واچ ارائه شود. گفتنی است که کمپانی توسعه دهنده آن نیز ماه گذشته تأییدیه اپل را برای اپلیکیشن آی فون خود دریافت نمود.اگر دکسکام بتواند اپ یاد شده را بسازد قادر خواهد بود که جمع کثیری از مبتلایان به دیابت را به خرید ساعت هوشمند اپل مجاب نماید. در حال حاضر مبتلایان به دیابت که به انسولین وابسته هستند مبالغ هنگفتی را برای خرید نوارهای تست سطح قند پرداخت می کنند و متحمل هزینه های هنگفتی می شوند.

این اپلیکیشن با نوعی سیستم پایش گلوکز کار می کند که در داخل ساعت تعبیه شده که حسگری به ضخامت یک تار مو استفاده می کند.

حسگر یاد شده درست در زیر پوست قرار می گیرد تا بتواند هر پنج دقیقه یک بار اطلاعات مربوط به سطح گلوکز خون را در اختیار کاربر قرار دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا معمولا با دقت بالایی این نوع محصولات را مورد ارزیابی قرار می دهد.

در واقع، هم مانیتور و هم هرگونه نرم افزار مرتبط با آن تحت عنوان دستگاه «کلاس ۳» قلمداد می شود بدان معنا که آژانس مذکور بالاترین سطح از دقت را برای اعطای مجوز به آنها به کار می گیرد.

اما حالا، تنها خود مانیتور نیازمند دریافت مجوز کلاس ۳ است و نرم افزاری که امکان نمایش اطلاعات روی اسمارت واچ یا هر نوع دستگاه موبایل دیگر را فراهم می کند تنها باید در سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به ثبت برسد.

به بیان دیگر، شرکت سازنده این اپلیکیشن صرفا باید مطمئن شود که محصولش مطابق با استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکاست و نیازی به تست آن پیش از عرضه در بازار نخواهد داشت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.