۰

حل مشکل خشکی چشم با ایمپلنتی به شکل وایرلس

بازدید 912

ایمپلنتی که به شکل وایرلس مشکل خشکی چشم را حل خواهد کرد

گاهی چشم ما به دلیل نگریستن ۸ الی ۱۰ ساعته در روز به صفحه نمایش لپ تاپ و یا سایر نمایشگر های دیجیتالی، دچار خشکی های مقطعی می شود که به سادگی قابل درمان است. اما تعداد افرادی که از بیماری ناراحت کننده ی خشکی چشم رنج می برند، کم نیست.

خشکی چشم از فعالیت کم غدد اشک ساز منشا می گیرد که وظیفه ی فرستادن اشک را به مجاری چشم دارند و زمانی که این غدد در اصطلاح دچار تنبلی و کم کاری شوند، چشم با خشکی رو به رو می گردد؛ حال گویا راه حلی تکنولوژیک برای حل این بیماری یافت شده است.

سابق بر این، شخصی که با این مشکل دست به گریبان بود، مجبور شده تا از قطره های چشمی برای رفع مشکل خود استفاده می کرد که راه حلی بسیار موقتی بود. حال گروهی از محققان دانشگاه استنفورد به رهبری Michael Ackermann موفق به تولید دستگاهی بسیار کوچک شده اند که به شکل بی سیم عمل کرده و در چشم بیمار کاشته می شود. نام این ایمپلنت Oculeve بوده و به سادگی باعث می گردد تا غدد یاد شده تحریک شده و قادر به تولید اشک، برای تر ماندن چشم کنند.

اگر چه این implant درمانی دائمی برای بیماران محسوب نمی گردد اما زمانی که بیمار به دلیل شرایط خاصی می خواهد برای مدتی از شر این مشکل خلاصی یابد، بسیار کارآمد خواهد بود. این محصول جدا از تحریک غدد اشک ساز، از روغنی مخصوص، آب، پروتئین و سایر مخاط استفاده می کند تا عملیات چرب شدن و حفاظت از سطح چشم به خوبی انجام گیرد. قطره های چشمی نیز دقیقا همین عملکرد را داشته و باعث تسکین مقطعی می گردند اما به اندازه ی implant مورد بحث موثر نیستند.

600x369xdry_eye2.jpg.pagespeed.ic.08MmqqQH6u

 

ایمپلنت کوچکی که در چشم قرار می گیرد همچنین برای شارژ شدن از استاندارد های شارژ بیسیم استفاده کرده و به نوعی طراحی گشته تا از طریق سوزنی مخصوص در زیر پوست و در زیر ابرو قرار گیرد. بیمار به صورت بی سیم قادر به کنترل آن بوده و تنها با فشار یک دکمه می تواند از خشک بودن چشمانش رهایی یابد.

این محصول جدید در حال حاضر نیز در کلینیک هایی در استرالیا، نیوزیلند و مکزیک در حال استفاده و تست است و محققان تولید کننده انتظار دارند به زودی شاهد عرضه ی جهانی آن باشیم.

احتمال می رود یکی از مشتریان اصلی محصول یاد شده «هالیوود» باشد و در از آن، برای تولید اشک مصنوعی در چشمان بازیگران بهره گیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.