۰

آزمایش دستیارهای صوتی سیری و گوگل ناو و کورتانا

بازدید 999

Cortana vs Google Now vs Apple’s Siri

هر سه سیستم گوشی‌های هوشمند، یعنی اندروید، iOS و ویندوز فون از دستیارهای صوتی کاملی برخوردار هستند و هر یک از این پلتفرم‌ها نقطه ضعف‌ها و مشخصات خاص خود را دارند که باید برای انتخاب به خوبی آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

Cortana vs Google Now vs Apple’s Siri1

طبق تست‌های انجام شده بر روی هر سه پلتفرم، نتایج جالبی به دست آمده که مهارت و استعداد هرکدام از دستیارهای صوتی را نشان می‌دهد. دستیارهای صوتی با ۱۸ سئوال از زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی و تایوانی مورد تست قرار گرفتند. نتیجه گیری از این تست، بر اساس واکنش  و  جواب‌های این پلتفرم‌ها بود؛ برخی دستیار‌های صوتی جواب ناقص داده در حالی‌که دستیار دیگر با جستجو در وب نتیجه را نشان می‌داد.

هر سه سیستم در مقابل سئوالات انگلیسی بازخورد خوبی داشتند؛ گوگل و مایکروسافت با تعویض زبان، نتایج خوبی ارائه نکردند اما اپل عملکرد مناسبی را در برابر زبان‌های مختلف نشان داد.

 result

 نتایج تست به این شکل گزارش شد:

همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، انگلیسی بالاترین امتیاز را بین زبان‌ها دریافت کرد. تمامی دستیارهای صوتی دقت بیشتری را در جواب‌ دادن به سئوال‌های انگلیسی بکار بردند. بیشترین امتیاز مربوط به سیری است (نمره ۱۴٫۵ را از ۱۸ دریافت کرده است)، در رتبه‌های بعدی به ترتیب کورتانا با ۱۲٫۵ امتیاز و گوگل‌ناو با ۱۱٫۵ امتیاز قرار دارد.

 زبان بعدی ایتالیایی است. باید به سیری تبریک گفت؛ چون در این زبان نیز رقبای خود را پشت سر گذاشته و بالاترین امتیاز یعنی ۱۴٫۵ را دریافت کرده است. بعد از سیری گوگل‌ناو ۸٫۵ امتیاز را کسب کرده و کمترین امتیاز مربوط به کورتانا است.

در زبان‌های فرانسوی و آلمانی سیری کمی افت داشته و نتایج مربوط به کورتانا و گوگل‌ناو در این زبان‌ها بهبود یافته است.

نتایج مربوط به زبان تایوانی کمی ناخوشایند است. کورتانا و گوگل‌ناو کمترین امتیاز را دریافت کردند اما با این حال هنوز سیری عملکرد خوبی را دارد. در این تست نیز، سیری بالاترین امتیاز یعنی ۱۳٫۵ که فقط یک امتیاز با زبان انگلیسی تفاوت دارد، دریافت کرد.

به‌طور کامل، کورتانا اکثرِ پاسخ‌های خود را با جستجو در وب نشان می‌داد، شاید این دلیلی برای کسب امتیازهای کم بود. انتظار می‌رود دستیارهای صوتی پاسخ‌های صریح و مستقیمی را ارائه دهند و تنها در این صورت می‌توانند امتیازهای بیشتری دریافت کنند.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.