۰

مشخصات تبلت های جدید سامسونگ به نام گلکسی تب A و A Plus لو رفتند

بازدید 1025

xgsmarena_0013.jpg.pagespeed.ic.edgb59AYI_

پس از اینکه سامسونگ مشتاقانش را با یک سری از حروف الفبا (A, E, J) در خصوص مدل های مربوط به تلفن های هوشمندش آشنا کرد، گویا حال به دنبال انتخاب اسم برای تبلت های گوناگونش است. بر اساس شایعات جدید، به زودی شاهد رونمایی از گلکسی تب A و A Plus خواهیم بود.

گفته می شود که تبلت های لو رفته در میان تولیدات گران قیمت و برتر شرکت کره ای نبوده و جایگاهی در بین میان رده ها خواهند داشت. با این وجود خبرها حاکی از امکانات جالبی در این تبلت ها هستند. برای مثال، گلکسی A Plus با یک قلم هوشمند S Pen همراهی می شود. این دسته از قلم های استایلوس سابق بر این صرفا با محصولاتی که عنوان «نوت» را یدک می کشیدند همراه بودند؛ همچنین می توان گفت این اولین بار است که از S Pen در محصولی تقریبا ارزان استفاده می شود.

خبر دیگر از مشخصات این تبلت ها اینکه هر دو مدل از ابعاد تصویر ۴ به ۳ استفاده خواهند کرد که تا پیش از این در آیپد و البته نکسوس ۹ مرسوم بود. به نظر می رسد پس از اینکه گوگل به سوی این ابعاد رفت، سامسونگ نیز به سرعت ابعاد تصویر مرسوم در تبلت هایش که ۱۶ به ۱۰ بود را رها کرده و دنباله روی گوگل و نکسوس شده است. ابعادی تصویری که سامسونگ سابق بر این از آن استفاده می نمود همچنان در تبلت های اندرویدی بسیار مرسوم است.

pen-580x338

هر دو تبلت یاد شده ی سازنده ی کره ای از ابعاد نمایشگر ۸ و ۹.۷ اینچی استفاده خواهند کرد. البته همانگونه که در ابتدای مطلب ذکر شد، نسخه ی Plus از قلم S Pen نیز بهره می برد. از سوی دیگر در مدل بزرگ تر از ۲ گیگابایت رم استفاده شده که در نسخه ی ۸ اینچی این مقدار به ۱.۵ گیگابایت کاهش می یابد. همانگونه که قابل تصور نیز هست باتری محصول بزرگ تر ظرفیت بیشتری را داراست و گمانه زنی ها بر این هستند که شاهد دو باتری ۴۲۰۰ و ۶۰۰۰ میلی آمپری در هر دو محصول باشیم. رزولوشن تصویر هر دو نمایشگر برابر با ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل خواهد بود که همان رزولوشن به کار رفته در نسل اول آیپد و آیپد مینی است.

اما از مهم ترین بخش سخت افزاری، یعنی قلب تپنده این تبلت ها چه خبر؟ وظائف پردازشی مدل ۸ اینچی را یکی از جدیدترین محصولات کوالکام به نام اسنپدراگون ۴۱۰ با چهار هسته ۱.۲ گیگاهرتز بر عهده خواهد داشت. محصول بزرگ تر همچنین قصد استفاده از تولیدات کوالکام دارد و پردازنده ای به نام APQ8016 را در آن خواهیم دید که به نظر می رسد از چیپست های معرفی نشده ی کمپانی پیش تر اشاره شده باشد. لازم به ذکر است که این چیپست هم از قدرت پردازشی ۱.۲ گیگاهرتز بهره می برد.

دوربین های ۵ و ۲ مگاپیکسلی این تبلت ها وظیفه ثبت تصاویر را بر عهده گرفته اند و سامسونگ ۱۶ گیگابایت فضای داخلی برای محصولات مورد بحث در نظر گرفته است که طبق رسوم قدیمی شرکت کره ای، اسلاید microSD نیز حضور خود را حفظ کرده است. گفتنیست ضخامت تبلت های مذکور برابر با ۷.۴ میلیمتر بوده و قادر به اتصال به اینترنت با هر دو استاندارد مرسوم Wi-Fi و LTE هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.