۰

استفاده سازمان ها از ویندوز ۱۰ در سال اول رایگان نخواهد بود

بازدید 961

قبلا در کنفرانس خبری مایکروسافت اعلام شده بود که آپدیت به ویندوز ۱۰ در سال اول مجانی خواهد بود. در خبر تازه ای که منتشر گشته، به نظر می رسد مایکروسافت قصد ندارد ویندوز جدیدش را به شکل رایگان در اختیار کسب و کار های تجاری و در اصل سازمان ها قرار دهد.

ویندوز ۱۰

در اکتبر گذشته، گزارش شده بود که مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم محدود کننده جدیدی برای کاربران تجاری از ویندوز ۱۰ است و به نظر می رسد حال این سیستم بر روی نسخه سازمانی این ویندوز پیاده سازی شده است.

بر اساس آخرین مطلب منتشر شده در وبلاگ مایکروسافت، طرح ارتقا مجانی ویندوز ۱۰ در سال اول، شامل نسخه سازمانی این ویندوز نشده و آنگونه که اذعان گشته، این آپدیت به شیوه ای متفاوت به این دسته از مشتریان خواهد رسید.

مشتریان سازمانی این ویندوز نسخه ای را تحویل می گیرند که قبلا به طور کامل امتحان خود را از لحاط سازگاری با سخت افزارهای آنها پس داده که این امر در اصل یکی از نیازهای اصلی سازمان هاست. همچنین شرکت یاد شده تصمیم دارد تا دو شیوه مختلف در برابر استفاده کنندگان از این نسخه قرار دهد. یکی از این راه ها، شیوه فعلی مایکروسافت برای این مشتریان بوده و دیگری به نام Long Term Servicing Branch، از لحاظ زمانی خدمات نرم افزاری و پشتیبانی طولانی تری را در اختیارشان خواهد گذاشت.

در Long Term Servicing Branch، مایکروسافت آخرین و بزرگترین آپدیت های امنیتی را به مشتریانش ارائه می دهد، اما آپدیت های معمول که سایر کاربران به راحتی آنها را دریافت می کنند در اختیار انتخاب کنندگان این سرویس قرار نخواهد گرفت. این طریقه از پشتیبانی صرفا برای مشتریانی طراحی گشته که به پایداری سیستم های خود بیش از هر چیزی اهمیت داده و نیازی به امکانات تازه و بعضا بلا استفاده ی ویندوز در سطوح کسب و کار ندارند.

از سوی دیگر سازمان هایی که Current Branch را انتخاب می نمایند، جدید ترین آپدیت ها را دریافت می کنند اما این اتفاق زمانی می افتد که آپدیت های مذکور کاملا امتحان خود را توسط منابع داخلی مایکروسافت پس داده باشند. در حقیقت این دسته از مشتریان تمام بروز رسانی ها را دریافت می کنند ولی این امر مدت کمی پس از دریافت آنها توسط کاربران عادی اتفاق خواهد افتاد.

در نهایت مدیران و سرپرستان سیستم ها در سازمان ها قادرند تا برای نصب هر به روز رسانی تصمیم گرفته و در این زمینه کنترل کامل داشته باشند. گذشته از این، یک مورد در خصوص این تغییرات قطعی به نظر می رسد؛ مایکروسافت به درخواست های مشتریانش گوش فرا داده و منابع داخلی ویندوز هم نقشی بزرگ، حتی بعد از عرضه نهایی ویندوز ۱۰ ایفا خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.