۰

گزارش مالی گوگل: درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلاری

بازدید 1205

گوگل

گوگل به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال گذشته خود را اعلام کرده و بر پایه اعداد منتشر شده، می توان گفت که این شرکت یکی از بهترین دوره های مالی خود را پشت سر گذاشته است.

گوگل در فصل آخر ۲۰۱۴، توانست به درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. درآمد این شرکت در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۶.۸۶ میلیارد دلار بوده که این موضوع به خوبی پیشرفت سرگی برین و لری پیج را در طول یک سال به نمایش می گذارد.

سود گوگل نیز در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و در مقایسه با ۳.۳۸ میلیارد دلار سال گذشته، اکنون به ۴.۷۶ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود اینکه گوگل توانسته در مقایسه با سال گذشته، شرایط مالی خود را بهبود دهد، اما باز هم اعداد به دست آمده در حدی نیستند که رضایت کارشناسان وال استریت را جلب نمایند. پیش از این انتظار می رفت که گوگل در بازه زمانی مذکور، به درآمد ۱۸.۴۶ میلیارد دلار دست یابد.

مانند همیشه سیستم تبلیغات گوگل، بزرگترین منبع درآمد شرکت بوده و بیشترین پول را روانه حساب ها کرده است. بر اساس آمار منتشر شده، ۸۹ درصد از درآمد گوگل از طریق سیستم تبلیغات تامین گشته است.

سایر کسب و کارهای گوگل هم در این بازه زمانی رشد داشته اند و توانسته اند درآمدی ۲ میلیارد دلاری را برای شرکت به همراه آورند. از جمله این موارد می توان به گوگل پلی و یوتوب اشاره کرد. به گفته پاتریک پیچت، مدیر مالی گوگل، درآمد یوتوب در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد و زمان تماشای ویدیو توسط کاربران نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است.

پیچت همچنین اشاره کرد: «گوگل در خرج کردن پول هایش سعی می کند با دقت بسیاری عمل کند. و وقتی پروژه ای مانند گوگل گلس، بازدهی لازم را ندارد، شرکت آماده است که آن را متوقف کند و دوباره درباره وضعیت آن تفکر نماید.»

با توجه به اینکه گوگل ناگهان فروش گوگل گلس را متوقف کرد، پیش بینی می شد که مشکلاتی در این پروژه وجود داشته باشد، اما این اولین بار است که یک مدیر گوگل، درباره شرایط پروژه، اظهار نظری رسمی می کند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.