۰

قطعی های فیسبوک و اینستاگرام به دلیل به روز رسانی های داخلی ایجاد شده بودند

بازدید 1072

سرویس های فیسبوک و اینستاگرام امروز در حدود ساعت ۱ صبح شاهد اختلالاتی در ایالات متحده، اروپا و آسیا بوده اند. آنچنان که سخنگوی فیسبوک به Verge گفته: «این مشکلات از سوی هیچ هکری نبوده و صرفا مربوط به یک سری از آپدیت های داخلی بوده که باعث تاثیر گذاری بر روی پیکربندی سیستم های ما شده اند.»

xfbappicon1_1020.0.jpg.pagespeed.ic.YCWWlhx7JF

گروه هک Lizard Squad در این خصوص توئیتی منتشر کرده و ادعا نموده بودند که آنها در اختلال و قطعی شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام دخیل بوده اند. سخنگوی فیسبوک اضافه می کند: «پس از وقوع مشکل، مهندسین ما به سرعت اقدام به رفع آن نموده و در حال حاضر هر دو سرویس به طور ۱۰۰ درصد در حال بازدهی هستند.»

Unddddddtitled

به جز فیسبوک و اینستاگرام، کلاینت پیام رسان تجاری Hipchat نیز به مشکلاتی دچار شده بود و گویا همچنان هم در حال بازگرداندن سرویسش برای استفاده عموم است. این احتمال وجود دارد که مشکلات مربوط به Hipchat، به اشکالاتی که برای فیسبوک پیش آمده بود مربوط بوده و دلیل اختلالات همزمان آنها نیز همین باشد.

گروه هک Lizard Squad که در کریسمس نیز مسئولیت حمله به شبکه Play Station و Xbox را به عهده گرفته بود، توئیت خود را به شکلی نوشته که گویی آنها مسئول قطعی شبکه های اجتماعی مذکور بوده اند.

lizard

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.