۰

مسیریابی آسان در ایستگاه های مترو با اپلیکیشن مترو تهران

بازدید 1183

مسیریابی آسان در ایستگاه های مترو با اپلیکیشن مترو تهران

برای اینکه در ترافیک سرسام آور تهران گرفتار نشوید، یکی از بهترین راهکارها سفر با مترو است. متروی تهران با جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر در روز، مشکل رفت و آمد بسیاری از کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان را حل کرده و تا حد زیادی از بار ترافیکی این کلان شهر کاسته است.برای مسیریابی بهتر و اطلاع از وضعیت ایستگاه ها، تیم فرداد اپلیکیشنی تحت عنوان “مترو تهران” را برای سیستم عامل های iOS و اندروید عرضه کرده که در ادامه مطلب با امکانات آن بیشتر آشنا می شویم.

مترو تهران از چهار بخش مجزا تشکیل شده است: فهرست ایستگاه ها، مسیریابی، نزدیک ترین ایستگاه و نقشه. در بخش نخست قادرید کلیه ایستگاه های مترو در خطوط ۱ تا ۵ مترو را مشاهده کنید.با اشاره روی نام هر ایستگاه، صفحه مخصوص به آن باز خواهد شد. در این صفحه قادرید از اطلاعاتی مثل آدرس دقیق ایستگاه، زمان بندی حرکت قطار، مراکز مهم اطراف و خطوط اتوبوس و تاکسی مربوط به هر ایستگاه با خبر شوید.پایین همین صفحه هم امکانات هر ایستگاه ذکر شده، مثلا با مراجعه به منوی ایستگاه صادقیه می توانید از وجود سرویس بهداشتی، پارکینگ، دستگاه خود پرداز، فوریت های پزشکی، غرفه اغذیه و امکانات دیگرش مطلع گردید.

2

قابلیت دیگر مترو تهران مسیر یابی است. مسیر یابی را در این اپلیکیشن می توانید به دو صورت انجام دهید: بر اساس ایستگاه یا مکان. مسیریابی بر اساس ایستگاه بدین شکل است که شما ایستگاه مبدا و مقصد را به اپلیکیشن خواهید داد. آنگاه با فشردن آیکون جستجو، اپلیکیشن نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به ایستگاه مورد نظر را به شما پیشنهاد می کند.

جستجو بر اساس مکان به مراتب قابلیت مفیدتری به شمار می رود. مثلا برای اینکه بدانید نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک دانشجو کجاست، کافیست نام آن را در این قسمت وارد کرده تا اپلیکیشن نزدیک ترین ایستگاه را که ولی عصر است به نمایش درآورد.

دیگر امکانات اپلیکیشن یاد شده نیز شامل نقشه کامل مترو و نمایش نزدیک ترین ایستگاه ها به شما روی نقشه های گوگل می شود. بنابراین با نصب این اپلیکیشن هر جای تهران که باشید، به سادگی نزدیک ترین ایستگاه مترو را پیدا خواهید کرد.

مترو تهران ضمنا از رابط کاربری بسیار شکیل و منظمی بهره می برد و با به کارگیری آیکون های رنگی برای هر ایستگاه (مشابه خود مترو)، راهنمای بسیار خوبی برای کاربرانش محسوب می شود. این اپلیکیشن را می توانید به صورت رایگان برای سیستم های عامل iOS و اندروید دریافت کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.