۰

رایانه ای به اندازه یک دکمه وارد بازار می شود

بازدید 982

شرکت اینتل، بزرگترین سازنده تراشه در جهان از رایانه ای به اندازه یک دکمه رونمایی کرده است.این فناوری جدید که در نمایشگاه نوآوری های صنعت الکترونیک در لاس وگاس رونمایی شده تازه ترین نوآوری رایانه ای جهان در زمینه گجت های پوشیدنی محسوب می شود.

این ریزرایانه که Curie نام دارد در جریان برگزاری سخنرانی برایان کرزانیچ مدیرعامل شرکت اینتل در نمایشگاه نوآوری های صنعت الکترونیک لاس وگاس به دنیا معرفی شد.

749484

بدون شک رونمایی از این ایده خلاقانه نشان از آن دارد که سازندگان سخت افزارها در سراسر جهان به تولید تجهیزات پوشیدنی از هر نوع علاقمند هستند. از آن گذشته این حرکت جدید را می توان زنگ خطری برای فناوری هایی دانست که از نظر بسیاری از کاربران ابعاد و اندازه جالب توجه و دلنشینی ندارند، از جمله ساعتهای مچی و عینک های هوشمند.

فناوری جدید اینتل دربرگیرنده رادیوی بلوتوثی است که با سطح پایینی از انرژی کار می کند. همچنین از حسگرهای حرکتی و تجهیزاتی برای تشخیص فعالیتهای مختلف فیزیکی در این دستگاه جدید استفاده شده است.

به گفته مدیرعامل اینتل، ریزرایانه جدید این شرکت با استفاده از باتری کوچکی به اندازه یک سکه کار می کند که طول عمر قابل توجهی دارد. او همچنین خبر داد که از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ این فناوری جدید روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

اینگونه به نظر می رسد که ریزرایانه جدید اینتل حتی خیلی کوچکتر از ریزرایانه قبلی اینتل به نام Edison باشد. این ریزرایانه که به اندازه یک تمبر پستی است سال گذشته توسط کرزانیچ و در نمایشگاه CES 2014 به دنیا معرفی شده بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.