۰

وبگردی بدون گذاشتن اثری از خود در اینترنت با مرورگر Ghostery

بازدید 1323

برای جلوگیری از ردیابی فعالیت های اینترنتی و رهایی از Tracker ها راه حل های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها، استفاده از مرورگرهای مخفی است؛ مرورگرهایی که با آنها قادرید بدون گذاشتن هیچ ردی در اینترنت به وبگردی بپردازید. Ghostery جدیدترین مرورگری از این جنس است که می توانید از امکانات کاربردی آن در گجت های خود بهره ببرید.

با مرورگر Ghostery، بدون گذاشتن اثری از خود در اینترنت به وبگردی بپردازید

در حین مرور صفحات اینترنتی، کمپانی های بزرگی همچون گوگل، فیسبوک و شرکت های عظیم تبلیغاتی برای منافع اقتصادی شان دائما در حال ردیابی چیزهایی که می خوانیم، وسایلی که میخریم، اطلاعاتی که به اشتراک می گذاریم و محتوایی که رویش کلیک می کنیم هستند.Trackerها معمول ترین ابزار مورد استفاده این شرکت ها بوده که با کمک آنها به جمع آوری اطلاعاتی در مورد علاقه مندی های کاربران اینترنت پرداخته می شود. این کمپانی ها سپس متناسب با اطلاعاتی که از Trackerها جمع آوری شده، تبلیغات و نتایج مطلوب خودشان را برای کاربر به نمایش در آورده و به عبارت دیگر به وی تحمیل می کنند.

Ghostery 3

گوستری در ظاهر فقط یک مرورگر معمولی است که با آن توانایی باز کردن صفحات مختلف اینترنتی و اضافه سازی آنها به منوی علاقه مندی هایتان دارید. اما قابلیت های مرور مخفی وبسایت هاست که آن را نسبت به سایر مرورگرهای موجود ارزشمند و متمایز کرده.

با باز کردن هر وبسایت، گوستری تعداد Tracker های موجود در هر کدام را شناسایی می کند که با اشاره روی آیکن روح در گوشه تصویر، قادرید لیست آنها را در منویی مجزا مشاهده کنید. حالا در این منو می توانید کلیه Tracker های وبسایت های تبلیغاتی را مسدود کرده و با خیال راحت به وبگردی تان ادامه دهید.همچنین در قسمت تنظیمات گزینه ای در نظر گرفته شده که با فعالسازی آن، گوستری با یافتن هر Tracker جدید آن را به صورت پیش فرض مسدود خواهد کرد. مضاف بر این، امکاناتی مثل مسدود کردن کوکی ها و صفحات پاپ آپ را هم در این اپلیکیشن بدست می آورید.

Ghostery 2

ظاهرا سازندگان گوستری به موتورهای جستجوی معروف اینترنتی مثل گوگل و بینگ هم اعتماد نداشته اند؛ برای همین هم موتور جستجوی اختصاصی خود را به صورت پیش فرض برای یافتن نتایج مطلوب در اینترنت به شما پیشنهاد داده اند که البته از لحاظ تعداد نتایج نمایش داده شده اصلا جالب نیست.گوستری برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و برای فرار از تجسس و سلطه کمپانی های بزرگ اینترنتی، یکی از مفیدترین ابزارهایی است که این روزها می توانید در تلفن هوشمند خود داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.