۰

اینترنت وای فای رایگان در کل شهر نیویورک

بازدید 1031

11-18-2014-10-01-42-AM-1200x625

در پروژه تازه‌ای موسوم به LinkNYC  همه تلفن‌های عمومی شهر نیویورک برداشته می‌‌شوند و باجه‌های جدیدی جایگزین آنها می‌شوند که اینترنت وای فای را ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته، در دسترس شهروندان قرار می‌دهد.این باجه‌ها علاوه بر این، امکان شارژ گوشی و تبلت را به مردم می‌دهند. روی آنها همچنین یک تبلت لمسی نصب شده است که با آن شهروندان از سرویس‌های شهری بهره ببرند و مسیریابی کنند. همچنین امکان تماس با اورژانس و پلیس هم به صورت تلفنی وجود خواهد داشت.

چیز جالب‌تر این است که این پروژه هیچ خرجی روی دست پرداخت‌کنندگان مالیات نمی‌گذارد و همه هزینه آن از محل درج آگهی  روی صفحات بزرگ نمایش کناری باجه‌ها تأمین می‌شود. تازه برآورد می‌شود که ظرف ۱۲ سال آینده، ۵۰۰ میلیون دلار هم نصیب شهرداری نیویورک شود!در مورد سرعت این اینترنت وای فای حرف‌های ضد و نقیضی زده شده است، اعلام شده است که سرعت این وای فای در حد گیگابیتی است که خب بسیار رؤیایی به نظر می‌رسد و دست‌کم ۱۰۰ برابر سرویس‌های رایگان روتین فعلی است.

11-18-2014 10-02-02 AM

اما حتی اگر چنین میزان سرعتی هم در کار نباشد، باز هم این پروژه از هر نظر برای ماهایی که حتی با پرداخت پول هم نمی‌توانیم دسترسی مطمئن همیشگی در همه جا به اینترنت داشته باشیم، رؤیایی به نظر می‌رسد.تا نیمه سال آینده در ۵ محله نیویورک حدود ۱۰ هزار باجه اینچنینی نصب خواهد شد.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.