۰

مقایسه تبلت های روز بازار از سامسونگ، گوگل و اپل

بازدید 1170

تقریبا در روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر امسال یعنی همین چند روز پیش بود که دو خبر اساسی برای عاشقان و دوست داران تبلت، روانه بازار شد، که توانست به نحو مناسبی، دوباره بعد از رونمایی از گوشی های اپل، بازار را گرم کند!

ipad-air-2-hero-640x352
 

این شاید به ندرت پیش بیاید که در طی یک ماه بازار تکنولوژی با چنین سرعتی محصولات جدید و جدید را به خود می بیند. به هر حال اعلام شد که اپل می خواهد iPad Air 2 خود را به زودی منتشر کند، و گوگل هم، با یک روز فاصله، اعلام کرده بود که Nexus 9 در راه است.

google Nexus 9

 

پس تا روز انتشار این دو که به ترتیب، ۲۴ اوکتبر و ۳ نوامبر، می باشد، می توانید اطلاعات لازم در مورد این محصولات را کسب کنید و اقدام به یک خرید موفق کنید!

Samsung Galaxy Tab S 10.5

Samsung Galaxy Tab S 10.5

بررسی امروز ما، در کنار سیستم تبلت برتر سامسونگ یعنی Samsung Galaxy Tab S 10.5 صورت می پذیرد. توجه کنید که بررسی ها گویای این نیستند که کدام یک از این سیستم ها برترند، بلکه ما با احترام به تمام تلاش هایی که برای این تبلت ها شده است، به شما نشان می دهیم که هر کدام، مرتفع کننده ی کدام نیاز شما هستند. با ما همراه باشید.

Samsung Galaxy Tab S 10.5

Samsung Galaxy Tab S 10.5

مشخصات طراحی

از مشخصات طراحی و اساسی این سیستم ها باید بگوییم که هم اکنون ما در حال مقایسه سه تبلت روز دنیا هستیم که دو تا از آن ها یعنی گوگل نکسوس و آی پد ایر ۲، هنوز منتشر نشده اند و وضعیت آن ها کماکان تا تاریخ هایی که در بالا ذکر کرده ایم به طور معرفی شده می باشند. اما اینکه مهم ترین مشخصه طراحی سیستم نرم افزاری و سیستم عامل است در آن شکی نیست! نکسوس ۹ این بار به آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۵ با پسوند کیک لیمویی، در دسترس عموم قرار دارد در صورتی که سیستم سامسونگ، دارای اندروید ۴٫۴٫۲ می باشد! پس می توان گفت مشخصات جدید و به روز شده ی اندروید در نکسوس مشهود است! تبلت  Lenovo ThinkPad 10 هم سیستمی متفاوت است که می تواند به پاسخگوی بسیاری از نیازهای کاربران ایرانی باشد.

Apple iPad Air 2

فراموش نکنید که سیستم سامسونگ مدتی است که در بازار به فروش می رسد. اما آی پد ایر ۲ که محصولی اختصاصی و ویژه از اپل است از ios 8 استفاده می کند! اگر تعصب اندرویدی بودن دارید، انتخابتان قطعا باید بین سامسونگ و گوگل باشد. از نظر وزن و اندازه هر دو گوشی، در اندازه متوسط اعلام و گزارش شده اند. مشخصه های هر سه را در زیر مشاهده کنید :

Samsung Galaxy Tab S 10.5 به صورت : ۲۴۷٫۳ در ۱۷۷٫۳ در ۶٫۶ میلی متر – ۴۶۷ گرم

Nexus 9 به صورت : (۲۲۸٫۲۵ در ۱۵۳٫۶۸ در ۷٫۹۵ میلی متر – ۴۳۶ گرم

iPad Air 2 به صورت : ۲۴۰ در ۱۶۹٫۵ در  ۶٫۱ میلی متر –  ۴۴۴ گرم

Samsung Galaxy Tab S 10.5

از نظر اندازه می توان گفت که سامسونگ بزرگتر از آی پد ایر اپل می باشد و آی پد هم بزرگتر از نکسوس، در مورد وزن هم همین ترتیب صدق می کند. از نظر سنگینی نیز می توان گفت شما با یک تبلت حدودا نیم کیلو گرمی روبرو هستید که وزن بالایی است اما در مقایسه با سایر تبلت ها در رده متوسط قرار دارد. بدنه تبلت اپل موسوم به آی پد ایر ۲ از آلومینیم است که این گزینه در گوگل نکسوس و سامسونگ مشاهده نشده است و می توان گفت بدنه محصول اپل از استحکام بالایی برخوردار است. اگر می خواهید سامسونگ را با سیستم دیگری مقایسه کنید توصیه می کنیم این مقایسه را با سیستم surface در مقاله ای با نام Samsung Galaxy Tab S 10.5 یا Surface Pro 3 را بخریم؟ مطالعه کنید.

مشخصات نمایشگر

زمانی که به مرحله، بررسی نمایشگر می رسیم مهم ترین عناصر برای کاربران عادی و حرفه ای، سایز نمایشگر، وضوح و تراکم پیکسلی خواهد بود که به شیوه ای بسیار عالی این سه می تواند با ارائه کیفیت خوب، کاربر را راضی کند و بتواند با سایر بخش های آن اگر باب میلش نباشد کنار بیاید! خوشبختانه برای این سه سیستم هر سه مورد مذکور در حد بالا معرفی شده اند. این مشخصه ها به صورت زیر می باشند.

google Nexus 9

 

Google Nexus 9 دارای نمایشگر ۸٫۹ اینچی است که رزولوشن آن به میزان ۱۵۳۶ در  ۲۰۴۸ پیکسل است که بسیار عالی است، با توجه به این دو گزینه تراکم پیکسلی هم ۲۸۸ پیکسل در اینچ می باشد.

اندازه نمایشگر Apple iPad Air 2 به میزان، ۹٫۷ اینچ، بین سیستم سامسونگ و نکسوس قرار دارد، رزولوشن این تبلت، ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل می باشد. تراکم مورد نظر هم به صورت ۲۶۴ پیکسل می باشد.

Samsung Galaxy Tab S 10.5

تبلت Samsung Galaxy Tab S 10.5 هم دارای یک نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی است که دارای تراکم پیکسلی ۲۸۸ پیکسل در اینچ است و رزولوشن آن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. به نظر می رسد میزان کیفیت و دقت دو سیستم سامسونگ و نکسوس برابر با هم باشد، البته این به معنای کم و یا بی ارزش بودن تبلت آی پد ایر اپل نیست! چرا که در اندازه خود، این تبلت هم دارای ویژگی عالی است تنها هدف ما از این گفته این بود که اگر می خواهید بین سامسونگ و نکسوس ۹ یکی را انتخاب کنید، هر دو در یک رده بندی کیفیت واقع شده اند تنها اندازه سامسونگ بزرگ تر است!

Apple iPad Air 2

دو سیستم اپل و گوگل از تکنولوژی IPS LCD استفاده می کنند اما در سامسونگ اسکرین به کار گذاشته شده تحت تکنولوژی Super AMOLED می باشد. از نظر ویژگی چند لمسی، این سیستم ها هر سه به صورت چند لمسی تولید شده اند که نقطه مثبتی به حساب می آید اما توجه به سنسورهای بکار رفته در این تبلت ها خالی از لطف نیست! در سیستم سامسونگ فقط سنسور نوری بکار رفته است! در صورتی که در اپل، سنسور نوری و البته ویژگی چربی گریز در نمایشگر اعمال شده است. در سیستم نکسوس علاوه بر سنسور نوری، ویژگی ضد خش بودن به دلیل (Corning Gorilla Glass 3 ) هم ذکر شده است که می توان گفت مزایای نکسوس در رابطه با هم نوعان خود بیشتر و کاربردی تر است.

Samsung Galaxy Tab S 10.5

مشخصات دوربین

در مورد دوربین ها هم باید بگوییم که دوربین های عقب هر سه تبلت دوربین های ۸ مگاپیکسلی هستند، اما دوربین عقب برای سیستم نکسوس ۹، یک دوربین ۱٫۶ مگاپیکسلی است، برای آی پد ایر ۲ کیفیت دوربین به میزان، ۱٫۲ مگاپیکسل و برای سامسونگ هم یک دوربین ۲٫۱ مگاپیکسلی اعلام شده است. دو سیستم اندرویدی این بررسی یعنی سامسونگ و نکسوس، هر دو از فلش ال ای دی بهره می برند اما این ویژگی برای تبلت اپل ذکر نشده است!

مشخصات سخت افزاری

در مورد سخت افزار ابتدای امر به System chip این سه تبلت می پردازیم که به صورت زیر گزارش شده است:

تبلت سامسونگ : Exynos 5 Octa 5420 | تبلت اپل : Apple A8X | تبلت گوگل : NVIDIA Tegra K1 |

google Nexus 9

google Nexus 9

پردازنده ی نکسوس ۹  و سامسونگ اس ۱۰، در رده ی عالی معرفی شده است، در صورتی که ویژگی های اعلام شده برای پردازنده آی پد ایر ۲ آن را در حد متوسط رده بندی می کند. پردازنده نکسوس ۹ یک پردازنده ۲ هسته ای با سرعت ۲۳۰۰ مگاهرتز می باشد ( ۶۴ بیتی ) – پردازنده ی آی پد ایر ۲ هم یک پردازنده دو هسته ای ۶۴ بیتی است! اما سیستم سامسونگ یک پردازنده ۸ هسته ای است، با سرعت ۱۹۰۰ مگاهرتز کار می کند! بنابراین می توانید با خیال راحت از اجرای هر برنامه ای سیستم های نکسوس و سامسونگ را خریداری کنید اما آی پد ایر هم برای کاربران متوسط پاسخگو خواهد بود!

Samsung Galaxy Tab S 10.5

اطلاعات اضافی و کلی در رابطه با این سه تبلت

اگر بخواهیم گلچینی از مهم ترین ویژگی های این سه تبلت، به غیر از مطالب بالا بیان کنیم می توانیم بگوییم که، مرورگر اینترنتی قابل پشتیبانی در سامسونگ مرورگر کروم است که سرعت و کیفیت آن به عنوان برترین مرورگر شناسایی می شود اما اپل از مرورگر سافاری، در سیستم خود استفاده می کند.

Apple iPad Air 2

 

سرویس های اینترنتی که در تبلت گوگل ارائه می شود YouTube  upload  و Picasa/Google+ می باشد، اما در آی پد ایر ۲ سرویس های Facebook و YouTube  upload  و Flickr وTwitter هم در اختیار شما می باشد.  سرویس های موجود در سامسونگ دقیقا سرویس هایی است که در نکسوس ۹ بکار گرفته شده است.

Samsung Galaxy Tab S 10.5

تبلت سامسونگ از Micro SIM پشتیبانی می کند در صورتی که آی پد ایر ۲، از نانو سیم پشتیبانی می کند. سیستم بلوتوثی بکار رفته در این سه تبلت bloutoth 4.0 می باشد که آخرین تکنولوژی در بلتوتوث است. هر سه این تبلت ها از شبکه وای فای پشتیبانی می کنند. سیستم سامسونگ، و گوگل با استفاده از کانکتورهای میکرو یو اس بی، از USB 2.0 پشتیبانی می کنند. اما آی پد ایر ۲ دارای USB اختصاصی سازی شده ی خودش است!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.