۰

برترین برنامه‌های موبایل برای ارسال پیام و تماس به صورت رمزنگاری شده!

بازدید 1375

securetext

استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند از هر ملیتی به خوبی از ریسک‌های امنیتی موجود، پیام‌های رمزگذاری نشده و سرکشی‌های بی‌دلیل در ارتباطات روزانه‌شان مطلع هستند. برخی از مصرف‌کنندگان برای ارتباطات مهم‌شان (تجاری به‌طور مثال) به دنبال ارتباطی از نوع رمزنگاری هستند و برخی هم اصلا برایشان مهم نیست اگر مکالمات و پیام‌هایشان آشکار شود. ما در این مقاله نگاهی به بهترین برنامه‌ها برای اندروید و iOS داریم که می‌توانند ارتباطات موبایلی، پیام‌رسانی و تماس‌ها را رمزگذاری کنند.

TextSecure and Signal

securetext-0

ویژگی‌ها: به صورت رمزنگاری برای هرکسی پیام ارسال کنید حتی اگر آن‌ها TextSecure ندارند.

امنیت: از الگوریتم‌هایی بی‌ربط استفاده می‌کند و رمزی که برای هر یک از پیام‌ها می‌گذارد کاملا متفاوت است.
یک برنامه‌ متن باز (Open Source) است.

محقق امنیتی سابقِ توییتر، موکسی مارلین‌سپایک، TextSecure را طراحی کرده است. توجه داشته باشید اگر با  این برنامه با دیگر استفاده‌کنندگان TextSecure مکاتبه کنید، ۱۰۰ درصد رمزنگاری انجام می‌شود، درغیر این صورت تا حدودی از متن را رمزنگاری می‌کند و آنچه را که نتوانسته به شما اطلاع می‌دهد.

Wickr

securetext-1

ویژگی‌ها: مکاتبات شما تاریخ انقضا دارد، از ۳ ثانیه تا ۶ ماه!

امنیت: Wickr در بیانیه خود آورده است که به هیچ عنوان رمزگذاری پیام‌ها را برای هیچ‌کس آشکار نمی‌کند، حتی دولت!

Wickr برنامه‌ای‌ست برای آنان که می‌خواهند پیام‌ها و عکس‌هایشان برای هیچکس قابل خواندن نباشد و درصورت فعال‌سازی پیام‌هایشان پس از گذشت یک زمان معین پاک گردند.

استفاده‌کنندگان این برنامه می‌توانند حتی از دیگر سرورها مانند دراپ‌باکس و گوگل‌ درایو فایل‌های صوتی، تصویری و PDF ارسال کنند.

Telegram

securetext-6

ویژگی‌ها: عطف به تنظیمات شما پیام‌ها تاریخ مصرف دارند.

امنیت: برنامه‌ای که هیچ علاقه‌ای ندارد ببیند چه می‌نویسید؛ از ابتدا روی حروف شما رمز می‌گذارد، ارسال می‌کند و پاک می‌کند.

Telegram نسخه رمز نگارنده، اَبری و سریع‌تر WhatsApp است. شما می‌توانید فایل‌های چندرسانه‌ای یا متنی خود را در یک لحظه با ۲۰۰ نفر به صورت رمزنگاری شده به اشتراک بگذارید.

نحوه ارسال پیام‌هایتان را انتخاب کنید؛ پیام‌های رمزنگاری‌شده که بدون هیچ نشانی از سرورهای تلگرام حذف می‌شوند و دیگر توان بازیابی آن‌ها را ندارید یا پیام‌رسانی ابری که ارسال همچنان بصورت رمزنگاری‌ست اما در سرویس ابری تلگرام می‌ماند که اگر نیاز پیدا کردید، پیام‌هایتان را دوباره ببینید.

Gliph

securetext-3

ویژگی‌ها: ارتباط به‌صورت کاملا رمزنگاری‌ شده حتی با کسانی‌که Gliph ندارند.

امنیت: پیام‌رسانی بصورت فوق‌ محرمانه که هیچ‌کس نمی‌داند رمز چیست.

Gliph ویژگی‌هایی دارد که احتمالا با دانستن آن‌ها دیگر تمایلی به استفاده از دیگر برنامه‌ها نخواهید داشت. اولین و مهم‌ترین ویژگی این است که در اماکن عمومی مانع ارسال پیام‌های تبلیغاتی توسط فروشگاه‌های محدوده می‌شود. هیچ پیام تبلیغی از هیچ سایتی دریافت نمی‌کنید. به راحتی دستور رمزگذاری بر روی یک چت بدهید حتی اگر در میانه مکاتبه هستید.

Surespot

securetext-4

ویژگی‌ها: رمزگذاری بصورتی که هر پیام یک رمز منحصربفرد دارد.

امنیت: با ایجاد یک پسوُرد برای برنامه امنیت آن را دو چندان کنید.
یک برنامه متن باز (Open Source) است.

بااین برنامه می‌توانید میزان امنیت رمزنگاری برای چت‌هایتان را مشخص کنید، کدام تجاری یا مهم است، کدام شخصی یا معمولی! با دریافت هر پیام گوشی قفل شده و نیازمند ورود پسوُرد برای نمایش پیام است.

CoverMe

secure7

ویژگی‌ها: هر نوع فایلی اعم از چندرسانه‌ای یا متنی و… را رمزنگاری می‌کند و حتی اطلاعات و هویت شما را هم از پروسه می‌گذراند.

امنیت: شما تنها با کسانی می‌توانید به صورت کاملا رمزنگاری‌ شده مکاتبه کنید که از CoverMe استفاده می‌کنند.

این برنامه کارهای دیگری هم انجام می‌دهد، محلی برای نگهداری از پسوُردها، عکس‌ها، اسناد و… . می‌توانید برنامه را از روی گوشی پنهان کنید. مخاطبین‌تان را هم پنهان کنید. اگر دوستان‌تان از CoverMe استفاده نمی‌کنند، باید این برنامه را فراموش کنید و برای مکاتبه با دوستان خود از خط یک‌بار مصرف استفاده کنید.

برنامه‌های رمزگذاری تماس‌ها

RedPhone and Signal

securetext-2

ویژگی‌ها: از شماره‌گیر اصلی گوشی‌تان استفاده می‌کند.

امنیت: حتی کارشناسان گوگل و اپل نمی‌توانند رمزنگاری RedPhone and Signal را ردیابی کنند.
یک برنامه متن باز (Open Source) است.

از اندروید استفاده کنید و تماسی کاملا مطمئن و رمزگذاری‌ شده به یک آی‌فون داشته باشید. اگر دوست شما هم از این برنامه استفاده می‌کند، می‌توانید میزان اهمیت رمزنگاری را تعیین کنید.

OStel

securetext-5

ویژگی‌ها: با همه در هر جا و هر زمانی کاملا محرمانه تماس بگیرید.

امنیت: تنظیماتی چون مبتدی و پیشرفته برای کاربر وجود دارد؛ در تنظیمات پیشرفته شما می‌توانید میزان اهمیت رمزنگاری را تعیین کنید.
یک برنامه متن‌ باز (Open Source) است.

OStel یک قانون دارد و آن “استفاده رایگان، استاندارد و کاملا مطمئن برای مکالمات” است. برای استفاده از OStel باید یک حساب کاربری در این برنامه بسازید سپس نسخه مناسب را برای گوشی یا کامپیوترتان دانلود و نصب نمایید.

برای استفاده کاملا مطمئن از OStel هر دو طرف باید این برنامه را داشته باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.