۰

مقایسه تبلت گلکسی نوت Galaxy Note 8.0 و کیندل فایر Kindle Fire HD 8.9

بازدید 1061

ed

دو تا از بزرگترین رقبای اپل، آمازون و سامسونگ هستند. نمونه ای از آخرین تبلت ها — Galaxy Note 8.0 و Kindle Fire HD 8.9 – هر دو جایگزین قانع کننده برای نمونه تبلت های iPad و iPad mini می باشند. در این بخش قصد داریم به مقایسه کوتاه و اجمالی این دو تبلت بپردازیم.

اندازه:

Fire، بدیهی است که تبلت بزرگی می باشد، اما شما هنوز هم باید به راحتی قادر به نگه داشتن آن با یک دست باشید.

وزن:

توجه داشته باشید که Galaxy Note 8.0 با وزن ۳۳۸ گرم بسیار سبک است- دقیقا ۴۰ درصد سبکتر. به عنوان یک تبلت بسیار کوچکتر است. Fire، دارای وزن ۵۶۷ گرم می باشد.

جنس بدنه:

هر دوی این تبلت از جنس پلاستیک می باشند. عملا مشکلی با تبلت های پلاستیکی وجود ندارد. اگر شما به تبلت هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم یا فلزی ترجیح می دهید، پس شما ممکن است بخواهید بررسی iPad یا Surface داشته باشید.

نمایشگر:

این یک پیروزی بزرگ برای Fire است. Fire با نمایشگر ۸٫۹ اینچی تقریبا یک اینچ بیشتر نسبت به Note با نمایشگر ۸ اینچی می باشد و به علاوه واضح تر نیز است. همچنین Fire دارای ۳۴ درصد تراکم پیکسلی بالاتر نسبت به Note است.

پردازشگر:

اما در این بخش، یک پیروزی بزرگ برای Note می باشد. Note مجهز به پردازنده چهار هسته ای Exynos با فرکانس کاری ۱٫۶ گیگاهرتز می باشد، در حالی که، Fire مجهز به پردازنده دو هسته ای T.I. OMAP 4470 با فرکانس کاری ۱٫۵ گیگاهرتز می باشد.

رم:

از دیگر عملکردهای برتر در Note، بخش رم آن می باشد. مجهز به رم ۲ گیگابایتی است، در حالی که Fire، مجهز به رم ۱ گیگابایتی می باشد.

حافظه:

آمازون، تبلت Fire در دو نسخه ۱۶،۳۲ گیگابایتی با اتصالات Wi-Fi و نسخه ۳۲،۶۴ گیگابایتی با اتصالات LTE عرضه کرده است. در حالی که Note، تنها در نسخه ۳۲،۶۴ گیگابایتی مجهز به microSD به منظور افزایش فضای ذخیره سازی عرضه شده است.

شبکه بیسیم:

توجه داشته باشیم هر دو مدل تبلت دارای اتصالات Wi-Fi و LTE یا تنها Wi-Fi می باشند.

باتری:

Fire با باتری به ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت یک مزیت بزرگ برای آن است، و در حقیقت عمر باتری آن بسیار بزرگ است. و Note مجهز به باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر بر ساعت است.

دوربین:

Note دارای دوربین ۵ مگاپیکسل در عقب و ۱٫۳ مگاپیکسل در جلو می باشد، در حالی که Fire مجهز به دوربین ۱٫۳ مگاپیکسل در جلو است.

نرم افزار:

Note، بیشتر نرم افزارهای کاربردی را داراست. بر روی آن سیستم عامل آندروید jb4.1 اجرا می شود و شامل آخرین نسخه رابط کاربری TouchWiz سامسونگ نیز داراست. بعلاوه شامل برنامه های گوگل (جیمیل، یوتیوب، Google Now، …) و Google Play نیز است.

اما Fire ، بر روی آن سیستم عامل آندروید سفارشی کمپانی آمازون به نام Android 4.0.4 اجرا می شود و از برنامه های گوگل نیز محروم است، اما به جای آن تمرکز بر روی خدمات آمازون دارد.

شما می توانید با تبلت Fire، از خدمات آمازون بهره ببرید. نکته ای که اینجا قابل بیان است، گرچه این تبلت برای کاربر قابلیت همه کاره بودن را ندارد، اما تبلتی مناسب برای فعالیت های پیش بینی نشده – و می تواند انتخابی بزرگ برای شما باشد و در عین حال ارزش های برجسته ای را ارائه دهد.

قیمت پایه:

آمازون تبلت های خود را ارزان می فروشد، زیرا بدنبال سود کم از دستگاههای خود است. اما Jeff Bezos و company به عنوان بانکی از برنامه های مورد نیاز این تبلت برای خریداری می باشند. در نتیجه تبلت Fire تقریبا ۱۳۰دلار کمتر از تبلت Note می باشد.

حاشیه:

نمی توان در مورد Note صحبت کرد، اما در مورد قابلیت S Pen آن چیزی نگفت. موضوعی که واقعا کمپانی سامسونگ، در مورد تبلت مذکور نوآورانه وارد شده. نرم افزار S Pen از دیگر قابلیت های موجود در Note می باشد.

در بررسی ما، Fire قابلیت ها فراوانی را دارد اما آنچه را که کاربر نیاز دارد باید به طور جداگانه خریداری نماید: اساسا آمازون مرکز خرید دستی می باشد.

نتیجه گیری:

تبلت های مذکور دارای شباهت فراوانی نیستند. گرچه هر دو مورد، جایگزین شایسته ای برای iPad و iPad mini محسوب می شوند. Note، کوچکتر و سبکتر همراه با قلم، نسخه کامل از Google Play می باشد، اما Fire بزرگتر – نمایشگر واضحتر — همراه با برچسب قیمت پایین می باشد.کدام بهتر است؟ ما نمی خواهیم وانمود کنیم که پاسخ جهانی برای این سوال وجود دارد. در نتیجه امیدواریم با ارائه مقایساتی که برای شما به نمایش گذاشته ایم، کمک راهنمای خوبی برای خرید شما باشد.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.