۰

کدام کشورهای دنیا سریع‌ترین اینترنت پهن‌باند را دارند؟

بازدید 890

سایت readwrite دات کام در مقاله‌ای به صورت ضمینی به عقب‌افتادن آمریکا در زمینه سرعت دسترسی به اینترنت اعتراض کرده است.عنوان این مقاله این است: «کدام کشورهای دنیا سریع‌ترین اینترنت پهن‌باند را دارند؟»در این مقاله نوشته شده است که یکی از ضرورت‌های دستیابی به خلاقیت‌های علمی، دسترسی به اینترنت سریع است و در دنیای امروز، اگر کشورهای در حال توسعه و مشکلاتشان را کنار بگذاریم، می‌بینیم که ملل پیشرفته با اینترنت سریع خود را برای آینده آماده می‌کنند.

سریع‌ترین اینترنت

نویسنده مقاله «آدریانا لی» افزوده است که در ایالات متحده، آمریکایی‌ها هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگر ویدئو به صورت جاری می‌بینند و خانه‌های هوشمند آینده وابسته به اینترنت پهن‌باند هستند. شهروندان آمریکایی بیشتر فایل‌های گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را به صورت ابری ذخیره می‌کنند و تماس‌های تلفنی هم روز به روز بیشتر به جای شیوه روتین، از طریق وای فای صورت می‌گیرند.

اما بر اساس گزارش «آکامی« در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴، این کره جنوبی بوده است که با سرعت متوسط اینترنت ۲۳٫۶ مگابیت در ثانیه پیشتاز بوده است و سرعت متوسط دسترسی در اینترنت بیشتر از ۱۰٫۵ مگابیت نبوده است و این در حالی است که نت‌فلیکس برای مشاهده ویدئوهای اولترا اچ دی، سرعت ۲۵ مگابیتی را توصیه می‌کند. حالا خانه یک آمریکایی را در نظر بگیرید که در آن چند عضو خانواده بخواهند، هر یک به صورت جداگانه ویدئو ببینند و همه بخواهند از یک اتصال اینترنتی استفاده کنند.

9-29-2014 8-29-32 AM

حتی کشورهایی مثل لاتویا و جمهوری چک و فنلاند با سرعت‌های اینترنت ۱۲، ۱۱٫۲ و ۱۰٫۷ مگابیت در ثانیه، جلوتر از آمریکا هستند.تازه باید این را در نظر بگیرند که سرعت اینترنت پهن‌باند در آمریکا گران است و هر کاربر آمریکایی بابت اینترنت، سه برابر یک بریتانیایی و پنج برابر یک شهروند کره جنوبی، هزینه می‌کند.

9-29-2014 8-30-23 AM

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.