۰

گوشی های هوشمند زیر چه باری دوام می آورند؟!؟

بازدید 1049

چند بلوک آن طرف تر از مقر اصلی و شلوغ اپل در کوپرتینو، ساختمانی معمولی است که همه آیفون ها از آن متنفرند! اینجا، اپل آخرین محصولات خود را با اتفاقات ممکن در دنیای واقعی آزمایش می کند، مانند افتادن، فشار، چرخیدن و ضربه خوردن. درون  ساختمانی که در آن شرکت مذکور استرس تست های مختلفی را بر روی تلفن های هوشمند خودش موسوم به آیفون پیاده می نماید. کمپانی یاد شده سعی می کند محصولاتش را در سخت ترین شرایط ممکن محک بزند و اطمینان حاصل نماید که آنها در جیب مشتریان و یا حتی در موقعیت های بسیار دشوار استحکام کافی را داشته و دچار آسیب دیدگی نمی شوند.

Consumer Reports

اما اکنون Consumer Reports یکی از تست هایی که در ساختمان مورد اشاره بر روی محصولات اپل اجرا می گشت یعنی آزمایش خمیدگی سه نقطه ای را ملاک مقایسه بین آیفون و محصولات سایر کمپانی ها قرار داده است. در این آزمایش دو قسمت از بدنه ی تلفن هوشمند (معمولاً بالا و پایین موبایل) بر روی یک سطح ثابت قرار می گیرند، در حالیکه در زیر سایر قسمت های موبایل خالی بوده و نقطه ی اتکایی وجود ندارد. سپس یک میله بر روی وسط بخش پشتی محصول در حال تست فشار وارد نموده تا آن را دچار خمیدگی نماید.

آزمایش مذکور بر روی آیفون ۵، آیفون ۶، ۶ پلاس، HTC One M8، LG G3 و گلکسی نوت ۳ انجام پذیرفته و هدف اصلی از آن این بوده است که مشخص گردد هر کدام از محصولات یاد شده در مقابل چقدر فشار مقاومت دارند و چه مقدار نیروی وارده منجر به خمیدگی شان می گردد. علاوه بر این تلاش گشته است مشخص گردد با چه مقدار فشار اجزای داخلی تلفن از بدنه جدا خواهند گشت.

در نگاه اول ظاهراً بدنه ی آیفون ۵ که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه گردید از آیفون ۶ و ۶ پلاس مقاوم تر بوده است، به علاوه ی اینکه اجزای داخلی دو تلفن هوشمند جدید اپل با قرار گرفتن تحت فشار کمتری نسبت به محصول پیشین این کمپانی از بدنه ی خود جدا شده و دچار اختلال در عملکرد می گردند. البته بدنه ی همه ی موبایل های مورد آزمایش با فشار وارده یی بیش از ۳۱ کیلوگرم دچار خمیدگی شدند که این رقم برای محصولات اپل بیشتر از چیزی است که این کمپانی قبلاً در اعلان های عمومیش به آن اشاره نموده بود. همچنین با یک نگاه به نتایج تست یاد شده اینطور به نظر می آید که گلسکی نوت ۳ از سامسونگ مقاومتی مشابه یک تانک جنگی را از خود به نمایش گذاشته است.

23

آیفون ۶ تحت فشار ۳۱ کیلوگرمی دچار خمیدگی شده و با ۴۵ کیلوگرم فشار اجزای داخلی آن از بدنه بیرون زده و جدا می شوند اما تحمل ۶ پلاس که جثه ی بزرگتری نسبت به همتای خود دارد بیشتر بوده و اگر چه این تلفن نیز با ۳۱ کیلوگرم فشار دچار خمیدگی می گردد ولی کماکان برای بهم ریختن ترکیب کامل بدنه اش به ۵۰ کیلوگرم نیرو نیاز است.

اپل وقتی دیروز درب آزمایشگاه استرس تست محصولاتش را بر روی خبرنگاران گشود در آزمایشی مشابه فشاری برابر ۲۵ کیلوگرم را بر روی آیفون های خودش وارد نمود و البته اعلام کرد این محصولات در مقابل مقدار فشاری بیشتر از رقم یاد شده دارای مقاومت هستند که ظاهراً این ادعا چندان بی اساس نبوده.

Glenn Derene از Consumer Reports می گوید بر مبنای آزمایش هایی که صورت دادیم به نظر می آید هر دو آیفون ۶ و ۶ پلاس استحکام قابل قبولی دارند و جنجال هایی که در روزهای اخیر پیرامون آنها ایجاد گشته شاید در شرایطی بسیار خاص واقعیت داشته باشند. هر دو تلفن یاد شده در استفاده های روزمره احتمالاً دچار مشکلی مانند خمیدگی بدنه نخواهند شد.

اپل پیش از این نیز اعلام کرده بود تست خمیدگی سه نقطه ای تنها یکی از صد آزمایش متفاوتی است که جهت بررسی میزان استحکام محصول صورت می پذیرد و این آزمایشات بر روی بیش از ۱۵۰۰۰ تلفن هوشمند آیفون ۶ و ۶ پلاس آنهم پیش از عرضه ی این محصولات به بازار صورت پذیرفته اند تا از هر نظر ثبات و پایداریشان مورد بررسی قرار گرفته باشد.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.