۰

ماجرای علامت R روی موبایل مشترکان رایتل

بازدید 23773

مشترکان بسیاری طی هفته‌های اخیر با علامت “R” روی آنتن موبایل خود مواجه شده‌اند که اکثر آنها رایتلی هستند و نمی‌دانند که این علامت نشانه چیست اما جای هیچ نگرانی نیست.بعد از راه‌اندازی شبکه‌های نسل سوم و بالاتر ارتباطی در اپراتورهای تلفن همراه و همچنین امکان رومینگ ارتباطات بین شبکه‌های درون اپراتوری که به رومینگ ملی شهرت دارد و امکان استفاده از آنتن‌ اپراتورهای دیگر را به مشترکان دیگر اپراتورها می‌دهد، برخی اعمال روی گوشی مشترکان تلفن همراه تغییر کرده است.

15035-57362

اکنون بسیاری از نقاط تهران زیر بار امواج نسل سومی اپراتورهای فعال در کشور است و مشترکان می‌توانند نشانه‌های H+ ،۳G و H را روی آنتن موبایل‌های خود که نشاندهنده استفاده از نسل‌های سوم و چهارم است، مشاهده کنند.
مشترکانی هم که گوشی آنها قابلیت استفاده از نسل‌های سوم و چهارم را دارد و خودشان نیز علاقمند به استفاده از دیتا با سرعت بالاتری هستند، کافی است که حالت (Mode) شبکه خود را در قسمت تنظیمات به WCDM یا ۳G تغییر دهند تا علامت‌های یاد شده در مناطق تحت پوشش این خدمات، روی آنتن آنها ظاهر شود.
اما در این میان مدتی است که مشترکان رایتل با علامتی خاص روی آنتن موبایل خود مواجه شده‌اند و در واقع نه تنها نمی‌دانند که این علامت نشاندهنده چیست بلکه نمی‌دانند که به چه شکل آن را از بین ببرند.
این علامت “R” بیش از اینکه ذهن مشترکان را به چرایی درگیر کند، باعث نگرانی آنها شده است زیرا تجربه نشان داده که اگر در برابر تغییر و تحولات یکباره خطوط واکنش نشان ندهیم، ممکن است با پیامدهایی همچون قبوض سر به فلک کشیده مواجه شویم.
با این حال، در این زمینه جای نگرانی نیست و مشترکان به راحتی می‌توانند این علامت را در صورت نیاز از روی آنتن خود حذف کنند.
“R” در سیم‌کارت‌های رایتل نشاندهنده استفاده از رومینگ و به عبارتی بهره‌برداری از آنتن دیگر اپراتورهاست؛ رومینگ ملی این امکان را به مشترکان رایتل داده تا در جایی که آنتن دهی برای آنها مقدور نیست، بدون هیچ هزینه‌ای به شبکه همراه اول و ایرانسل منتقل شوند.
اما اگر حالت شبکه موبایل به صورت اتومات در نظر گرفته شده باشد، شبکه به صورت خودکار در هر نقطه‌ای که آنتن اپراتورها قوی‌تر باشد به سمت آنها گرایش می‌یابد و از همین رو ممکن است که علامت R به شکل ممتد روی گوشی برخی کاربران مشاهده شود.
به عنوان مثال مشترک رایتل هستید و در نقطه‌ای قرار دارید که آنتن هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود دارد، گوشی شما در حالت اتومات طبق گفته کارشناس مرکز تماس اپراتور سوم، به سمت استفاده از آنتن شبکه‌ای می‌رود که قوی‌تر است؛ لذا با توجه به اینکه این اپراتور در اکثر نقاط تهران آنتن‌دهی دارد و شاید نیازی نباشد که به شبکه دیگر اپراتورها بروید کافی است که شبکه را به حالت دستی درآورده و “رایتل”، “ایران”۲۰، “ایران تأمین” یا “۴۳۲۲۰” را انتخاب کنید.
با توجه به اینکه رنج قابل توجهی از گوشی‌های در دست مردم دو سیم‌کارته است، نسل سوم تنها قابل بهره‌برداری از یک سیم‌کارت خواهد بود و لذا اگر از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنید و سیم‌کارت رایتل شما با علامت R مواجه شده، کافی است سری به مُد دستگاه خود بزنید تا مطمئن شوید که سیم‌کارت رایتل در حالت استفاده از ۳G قرار دارد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.