۰

قابلیت انتخاب مناسب ترین آهنگ از طریق اسکن امواج مغزی با هدفون های “میکو”

بازدید 1142

پس از عرضه ی گوش های گربه ای و دم های کنترل شونده که در هنگام هیجان تکان می خوردند، این شرکت تصمیم گرفت که از تکنولوژی خواندن ذهن در وسیله ای کاربردی تر مثل هدفون استفاده کند. پیش تر این کمپانی بر روی پروژه ای با نام Zen Tunes کار می کرد که اطلاعات امواج مغزی افراد را مورد مطالعه قرار می داد و همین پروژه، مبدا پیدایش این گونه گجت ها گردید.

neurowear-mico-headphones

گذشته از ظاهر فوق العاده حجیم، میکو مانند یک هدفون معمولی به نظر می رسد، با این تفاوت که یک حسگر EEG (دستگاه ثبت امواج الکتریکی مغز بوسیله برق) در جلوی آن خودنمایی می کند. به گفته توسعه دهندگان، این سنسور اجازه می دهد تا هدفون، روحیه ی فرد استفاده کننده از آن را با تجزیه و تحلیل الگوهای مغز او تعیین نماید.

neurowear-mico-headphones-1

هنگامی که هدفون به یک دستگاه هوشمند در حال اجرای برنامه ای مناسب متصل باشد، آهنگ انتخاب شده از پایگاه داده Neurowear که بیشترین هماهنگی را با آن وضعیت دارد، شروع به پخش شدن می نماید. در کنار هر گوشی هدفون چراغی وجود دارد که در هنگام پخش موسیقی روشن می شود. همچنین با نمایش علامت هایی وضعیت شنونده را در حالات تمرکز، کسل و مضطرب نشان می دهد.

neurowear-mico-headphones-3

پر واضح است که پخش خودکار موسیقی مناسب با حالات روحی یک فرد ایده ی بسیار جالبی است؛ تقریبا مثل پاندورا، با این تفاوت که ناخودآگاه شما، موسیقی را انتخاب خواهد کرد. البته ذکر این نکته که دقت نرم افزار انتخاب آهنگ به چه میزان است، کار دشواری می باشد.

neurowear-mico-headphones-6

شاید جالب می بود اگر نرم افزار معکوس عمل می کرد و مثلا هنگامی که فرد را کسل تشخیص می داد، شروع به پخش یک موسیقی پر انرژی می کرد.

منبع : gizmag

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.