۰

نصب iOS 8 بدون نیاز به فضای خالی زیاد ۵٫۷ گیگی دانلود و نصب

بازدید 1131

iOS-8-Logo1-600x215

برای دانلود iOS 8 کاربران نیاز به فضای زیادی روی آی‌فون یا آی‌پد خود دارند، چیزی بیشتر از ۵ گیگ.این یکی باورکردنی نبود، چون همیشه حجم فایل‌هایی که دانلود می‌کردم، حول و حوش یک گیگ بود. با خودم فکر کردم که مگر می‌شود حجم فایل‌های iOS یه ناگهان اینقدر زیاد شود.شب که مسئله را بررسی کردم، متوجه مشکل شدم:کاربران فرنگی همیشه عادت دارند که OTA آی‌دیوایس‌های خود را به‌روز می‌کنند. آنها به خاطر اینکه سرعت اینترنت خیلی خوبی دارند، از طریق همان آی‌فون و آی‌پد، با یک تپ، ابزار خود را به‌روز می‌کنند.

در زمان iOS 7 ، کاربران در هنگام به‌روزرسانی به شیوه OTA تنها به ۲٫۹ گیگ فضا نیاز داشتند، اما حالا برای ارتقا به iOS 8 نیاز به ۵٫۷ گیگ است.طبیعی است که کاربرانی که فایل‌های زیادی اعم از اپلیکیشن‌های پرحجم گیم، عکس‌ و فیلم‌های زیادی دارند و در عین حال برای قناعت مدل ۳۲ یا حتی ۱۶ گیگی آی‌دیوایس‌ها را دارند، به هیچ عنوان برایشان راحت نیست که ۵٫۷ گیگ از فضای ابزار خود را خالی کنند.همین مسئله باعث شکوه و شکایت فراوان کاربران در توییتر و شبکه‌های اجتماعی مختلف شده است.

9-18-2014 9-52-16 AM

اما خب ما در ایران، به سبب سرعت پایین اینترنت، کمتر پیش می‌آید که به شیوه OTA آپدیت کنیم. در واقع حتی آن دسته از کاربران که ما به سرعت دو مگابیت و بیشتر هم دسترسی ندارند، از آنجا که شبکه اینترنت پایدار نیست، باز هم جرأت نمی‌کنند که اینگونه عمل کنند.ساده‌ترین راه برای به‌روزرسانی این است که شما از اینجا یا اینجا فایل‌های ipsw را بگیرید که حول و حوش دو گیگ است.بعد از اینکه دانلود را در سیستم دسکتاپ خود، ترجیحا با نرم‌افزار دانلود خود که می‌تواند idm باشد، انجام دادید، نرم‌افزار آی‌تونز را باز کنید. (لطفا آخرین نسخه نرم‌افزار آی‌تونز را بگیرید)در مرحله بعد ابتدا یک بک‌آپ کامل از آی‌دوایس خود بگیرید.بعد دکمه شیفت را بگیرید و روی update کلیک کنید و مسیر فایل ipsw را به آی‌تونز بدهید. عملیات به روز‌رسانی به صورت خودکار انجام می‌شود. نیازی هم به آن همه فضا نیست.

9-18-2014 9-40-27 AM

فرنگی‌ها به خاطر سرعت بالای اینترنت، اصولا لازم نبوده که دنبال چنین شیوه‌ای دارند، وقتی شما می‌توانید در عرض چند دقیقه بدون هموار شدن رنج، متصل کردن آی‌دیوایس به کامپیوتر و اجرای کند آی‌تونز، سیستم عامل خود را به‌روز کنید، طبعا دنبال چنین شیوه‌ای نمی‌روید!

درست به همین خاطر است که تازه محیط سایت‌های معروف فناوری غربی پر شده است از آموزش نصب iOS از طریق آی‌تونز و به شیوه‌های غیر از OTA. این شیوه‌ها چیزهای تازه یا انحصاری برای ما نیستند، اما صرفا به خاطر اینکه کاربرد چندانی برای کاربران عام فرنگی نداشته‌اند، تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند.


غرض از این پست، آموزش شیوه‌ به‌روزرسانی iOS نبود، چون احتمالا بیشتر کسانی که در ایران آی‌دیوایس دارند با این شیوه ساده بهتر از من آشنا هستند، بلکه داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که بودن در شرایط سخت و دشوار، گاهی باعث به وجود آمدن مهارت‌ها و آمادگی‌های ذهنی خاصی می‌شود.

هم‌اکنون در حالی که با خط دوم اینترنت خودم با سرعت خیلی پایین iOS را دانلود می‌کنم و باید حدود ۱۴ ساعت منتظر دانلود iOS برای آی‌فون و آی‌پدم باشم، در حال فکر روی همین قضیه هستم.

9-18-2014 10-04-38 AM

به اینکه ما در طی این سال‌ها، چقدر وادار شده‌ایم ساده‌ترین کارها را با شیوه‌های دشوار و عجیب و غریب‌اش انجام بدهیم، مثلا در حالی که دیدن ویدئوهای یوتیوب با کیفیت ۱۰۸۰p چیزی عادی در بسیاری مناطق دنیاست، ما خیلی وقت‌ها مجبور بوده‌ایم دقایق زیادی برای دانلود همان ویدئو به شیوه «غیرمستقیم» صبر کنیم. با همین محدودیت‌ها از دیدن چه ویدئوهایی در رده‌های مختلف از ویدئوهای خبری و سرگرمی گرفته تا ویدئوهای آموزشی و علمی محروم شده‌ایم.

اما خب، به خاطر همین محدودیت یاد گرفته‌ایم که چطور منتخب و با وسواس ویدئو انتخاب کنیم یا فایل برای دانلود انتخاب کنیم.

محدودیت چیزی خواستنی نیست، اما ابتکار و تطبیق دادن با شرایط سخت، ویژگی‌‌هایی هستند که در همه ما انسان‌ها وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.