۰

تاریخچه تصویری از اولین نسخه آیفون تا آیفون ۶ پلاس

بازدید 1225

اوایل سال ۲۰۰۷، اولین آیفون توسط استیو جابز فقید معرفی شد. با شعار طراحی شده برای اختراع دوباره موبایل ها، آیفون توانست به دستگاهی انقلابی تبدیل شده و صنعت تلفن های هوشمند به شکلی امروزی در آورد. اولین نسل از این دستگاه انقلابی، شامل صفحه نمایش ۳.۵ اینچی چند لمسی بود و از سیستم عاملی بهینه شده برای صفحات لمسی بهره می برد که در نوع خود بی مانند بود. طی این ۷ سال، آیفون تغییرات بزرگ و کوچک زیادی را به خود دیده و به شکلی که امروز می بینم در آمده: آیفون ۶.

156

در تاریخ دستگاه مذکور، اپل از موادی مانند فلز، پلاستیک و شیشه برای طراحی تلفن هوشمند خود بهره برده است. در به روزرسانی های مهم مانند آیفون ۴ و ۵، شاهد جا به جا شدن مرز های سخت افزار تلفن های هوشمند و کنار رفتن رقبا توسط اپل بودیم. در حالیکه این صنعت به سمت صفحه نمایش های بزرگ تر در حال حرکت است، این کمپانی نیز مجبور بود با معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس به این تمایلات پاسخ دهد.

همه چیز اینجا شروع شد

2

اولین آیفون اپل، در سال ۲۰۰۷ با علامت تجاری دکمه Home، پوشش فلزی پشتی و صفحه نمایش ۳.۵ اینچی معرفی شد. صفحه نمایش لمسی خازنی این دستگاه انقلابی تبدیل به اساس تلفن های هوشمند شد.

آیفون ۳G

3

دومین آیفون اپل، حرکتی بزرگ نسبت به نسل قبلی خود محسوب می شد. قیمت آیفون ۳G به لطف استفاده از قاب پشتی از جنس پلاستیک کاهش یافت و نیز امکاناتی از قبیل اتصال به شبکه ۳جی، جی پس اس، اپلیکیشن های شخص ثالث و یک مدل سفید رنگ دیگر را به دست آورد. محل قرارگیری دکمه ها بدون تغییر باقی ماند و گوشه های گرد شده ظاهری جذاب به آن بخشید.

آیفون ۳GS

4

سومین آیفون اپل، تقریبا شبیه به نسل دوم این دستگاه بود. آیفون ۳GS – مانند نسل قبلی خود – از قاب پشتی از جنس پلاستیک در کنار نوشته ی نقره ای رنگ iPhone بهره می برد. این کمپانی ضمن تمرکز بر روی بهبود هایی در سرعت دستگاه دوربینی ۳ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو را نیز به آن اضافه کرد؛ همچنین از قابلیت کنترل صوتی در کنار ویژگی های پرطرقدار کپی، کات و پیست در iOS 3 پرده برداشت.

آیفون ۴

5

بزرگ ترین بازطراحی آیفون با بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ و شیشه. پوششی از شیشه پشت و جلوی آیفون ۴ را فرا گرفته و بر خلاف نسل قبلی خود، ظاهری تخت به خود گرفته است. دستگاه مذکور  همچنین از دوربین جلوی FaceTime، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی رتینا و دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه فلش LED بهره می برد.

آیفون ۴S

6

درست مانند آیفون ۳GS، آیفون ۴S نیز دقیقا شبیه به نسل قبلی خود است. بعد از مشکلات متعدد مربوط به آنتن دهی در آیفون ۴، این دستگاه با قابلیت هایی مانند آنتن دو تایی قرار گرفته در بدنه ای از استیل ضد زنگ، پردازنده ای سریع تر، دوربینی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو های ۱۰۸۰p و پشتیبانی از دستیار دیجیتالی سیری معرفی شد.

آیفون ۵

7

دومین بازطراحی عمده اپل، در قالب آیفون ۵ معرفی شد. این دستگاه سبک و نازک ترین آیفون تا زمان خود بود و با صفحه نمایش ۴ اینچی و طراحی کاملا جدید و از جنس آلومینیوم به بازار عرضه شد. در کنار ورزن فوق العاده کم، این دستگاه منحصر به فرد از قابلیت هایی چون دوربین ۸ مگاپیکسلی بهبود یافته، پوشش لنز از جنس یاقوت کبود و دوربین FaceTime با کیفیت HD بهره می برد. اپل همچنین برای اولین بار، به جای رابط ۳۰پین از لایتنینگ استفاده کرد و هدفون های EarPod را نیز بازطراحی کرد.

آیفون ۵C

8

در حالیکه اکثر مردم انتظار داشتند آیفون ۵C، دستگاهی ارزان قیمت باشد، این دستگاه در قالب آیفون ۵ ی با پوشش پلاستیک معرفی شد. این مورد باعث کاهش نسبی قیمت آن شد، اما سخت افزار آن هیچ تفاوتی با آیفون ۵ ندارد. در حالیکه آیفون های اپل همیشه در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می شدند، این تلفن هوشمند از طیف رنگی گسترده تری بهره می برد.

آیفون ۵S

9

درست مانند دیگر دستگاه های سری S، آیفون ۵S نیز در نگاه اول مشابه نسل قبلی خود، یعنی آیفون ۵ است. یکی از تفاوت های آن با نسل قبلی، اضافه شدن رنگی جدید، یعنی طلایی به مدل های آن بود. این کمپانی همچنین برای اولین بار، دکمه Home را با اضافه کردن سنسور اثر انگشت (Touch ID) بازطراحی کرد که به کاربران اجازه می داد قفل دستگاه را تنها لمس کردن این دکمه باز کنند.

آیفون ۶ و ۶ پلاس

10

آخرین آیفون های اپل، یک تغییر بسیار بزرگ نسبت به نسل های قبلی دارند: اندازه. آیفون ۶ از صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی و آیفون ۶ پلاس از صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی استفاده می کند. هر دو از صفحه نمایش Retina HD و بدنه ای گرد در کنار چیپ NFC برای سیستم پرداخت اپل (Apple Pay) بهره می برند، اما آیفون ۶ پلاس از امکان تثبیت اپتیکال تصاویر در کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز استفاده می کند.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.