۰

ایستگاه شارژ آبی برای موبایل و تبلت در سئول

بازدید 946

chargning-station_resize

شاید به زودی خیلی از کشورهای دنیا نیز از روشی که سئول برای شارژ تلفن های همراه عابران فراهم کرده، استفاده کنند. این کشور اعلام کرده که ۵ ایستگاه شارژ آبی را در امتدا آبراه Cheonggyecheon تعبیه کرده است که توسط جریان آب قدرت می گیرند.ژنراتورهایی با ۳ توربین کوچک آبی که توسط استارت آپ محلی “انوماد” ساخته شده اند.  آن ها هرکدام ۱۵ تا ۲۰ وات برق تولید می کنند که برای شارژ وسایل کوچکتر مثل گوشی و تبلت ها کافی است. بعد از ساخت اولین ایستگاه به صورت آزمایشی، مقامات شهر تصمیم گرفتند این خدمات را در نقاط دیگری در طول این آبراه ۱۰٫۸ کیلومتری گسترش دهند.

توسعه دهندگان این طرح عنوان می کنند که شارژ کامل یک آیفون به این شکل حدود ۲ ساعت و یک تبلت ۳٫۵ ساعت زمان می برد. پس احتمالا کاربران مجبور نیستند کل یک بعدازظهر را برای شارژ گوشی شان منتظر بمانند.

کره جنوبی یکی از با نفوذترین کشورهای دنیا در صنعت گوشی هوشمند است و بر طبق اطلاعات دولتی تا انتهای جون ۷ تا از هر ۱۰ تلفن هوشمند، محصول این کشور بوده است. قبلا هم در نیویورک شاهد ایستگاه های شارژ خورشیدی بودیم.

13930320000077_PhotoL_resize

seoul_water_charging_1-645x411_resize

به دلیل آب و هوای متنوع کشور ما استفاده از هر این دو نوع انرژی پاک ممکن است. از این دسته جریان های آبی در کشور ما کم نیست، شاید بتوان در طول رودخانه تهران نیز از این نوع ژنراتورها برای استفاده عموم طراحی کرد.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.