۰

راهنمای خرید مودم های کابلی برای شبکه های خانگی

بازدید 1055

این نوشته شما را برای خرید بهترین تجهیزات برای شبکه های کابلی خانگی راهنمایی می کند به طوری که بیشترین صرفه جویی اقتصادی را برای شما داشته باشد. اگر شما درجستجوی بهترین سرعت و پهنای باند هستید هنوزهم اینترنت کابلی بهترین گزینه برای اکثر کاربران است. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که ممکن است بیش از نیازی که دارند برای کابل های باند پهن هزینه کنند. مخصوصا اگر ازتجهیزات ازائه شده توسط شرکت های کابلی استفاده کنند.

DSC_0113

درواقع با این اینترنت کابلی اخیر کاربران می توانند ماهانه ۷ دلار و سالانه تا ۸۰ دلار در هزینه هایشان صرفه جویی کنند. این موضوع را می توان از روی هفت پرسشی که ازخوانندگان صورت گرفته و پاسخ های آن ها دریافت و پیشنهادهای خوبی برا صرفه جویی می توان از میان پاسخ ها یافت.

چه نوع مودم کابلی ای باید خریداری کنیم ؟

پاسخ کوتاه :

مودمی بگیرید که حداقل پهنای باندی را که برای به اشتراک گذاری اطلاعات نیاز دارید را فراهم سازد. اگر هنوز شک دارید چیزی را انتخاب کنید که از DOCSIS 3.0 پشتیبانی نماید و از نظر قیمت از بقیه ارزان تر است.

سرعت اتصال اینترنت کنونی بستگی به سرعت مودم شما دارد، سرعت روتر ، سوییچ ، اتصال وایرلس ، نوع کلاینت و پهنای باندی که خریداری کرده اید.

پاسخ طولانی :

یک مودم کابلی وسیله ای است که سیگنال های اینترنت را ازفراهم کنندگان کابل می گیرد و آن را تبدیل به سیگنال های تبدیل اطلاعات  برای سیستم های هوشمند مثل کامپیوترهای شخصی ، تبلت ها و تلفن های هوشمند می نمایند. مودم LAN  دارای یک کانکتورسیمی مونث است مانند چیزی که درپشت تلویزیون های HD وجود دارد و یک پورت LAN دارد.

این به این معناست که فقط یک کامپیوتر رامی توانید دریک زمان به اینترنت متصل نمایید. برای اتصال دستگاه های بیشترشما باید یک روتر بی سیم تهیه کنید. اطلاعات بیشتر را درجدول زیر مشاهده می کنید.

سرعت مودم های کابل

سرعت هر کانال                                                           سرعت اینترنت                                                                   نام مودم

DOCSIS 1.x                                         ۴۳Mbps down / 10Mbps up                                  ۱ down / 1 up 

DOCSIS 2.0                                         ۴۳Mbps down / 31Mbps up                                  ۱down / 1 up

DOCSIS 3.0                              ۱۷۲Mbps or 344Mbps down/ 124Mbps up             ۸ down / 4 up   

مودم  ها به طور کلی دستگاه های ساده ای هستند به همین دلیل است که ساختارکلی همه ی آن ها تقریبا مشابه است. بزرگترین تفاوت آن ها استانداردی است که پشتیبانی می کنند.

که این استاندارد ظرفیت و سرعت اینترنتی که هم برای دانلود و هم آپلود پشتیبانی می کنند را نمایش می دهد و خودشون را می توانند با هدف ما مطابقت بدن. این استاندارد که DOCSIS  نام دارد و مخفف  data over cable service interface specification  است. در حال حاضر مودم هایی با استانداردهای  DOCSIS 1.x  DOCSIS 2.0و DOCSIS 3.0 در بازار وجود دارند. دو استاندارد DOCSIS 1.x, DOCSIS 2.0 فقط دارای یک کانال برای دانلود با سرعت ۴۳Mbps و سرعت آپلودی بین ۱۰Mbps تا ۳۱Mbps هستند.

بوسیله ی استاندارد DOCSIS 3.0 که با استانداردهای قدیمی تر نیز سازگار است ، ظرفیت سیگنال یک کانال تنهای آن ۴۳Mbps پایین و۳۱Mbps بالاست. این مودم می تواند چندین کانل مختلف را به صورت همزمان مدیریت کند.

مودم نمونه ی DOCSIS 3.0 اساسا چهار تا هشت کانال برای دانلود با سرعت هایی به ترتیب  ۱۷۲Mbps  و۳۴۴Mbps ارائه می دهد و برای آپلود به طور کلی چهار کانال باسرعت ۱۲۴Mbps ارائه می دهند. به زودی نمونه های جدید این مودم که ارائه می گردند می توانند کانال های بیشتری را نیز مدیریت کنند. 

توجه داشته باشید سرعت آپلود در تمامی سرویس هایی که ارائه می گردد از سرعت دانلود بیشتر است. برای کاربردهای مسکونی سرعت آپلود تنها ۱۰Mbps است.

مودم های کابلی دستگاه های ساده ای هستند که با یک بار راه اندازی کارشما را راه می اندازند و شما مجبور به تغییرتنظیمات وسفارشی کردن هیچ چیز دیگری نیستید. هیچ بخش قابل جابجایی در مودم وجودندارد بسیاری از آنها حتی فن های تهویه هم ندارند. به همین دلیل می توانند برای زمان طولانی کارکنند و قبل از این که کار واقعا به پایان برسد تمایل به منسوخ شدن دارند.

این به این معناست که خرید یک مودم جدید هیچ منفعتی نسبت به ترمیم مدل قدیمی آن ندارد. حقیقت این است که مودم های مرمت شده و شبکه هایی که از این مودم ها استفاده می کنند درواقع همان وسیله هایی هستند که ازخریداران به دلایل زیبایی ویا نیاز کوتاه مدت بازگشت داده شده اند و درواقع مانند یک نسخه ی جدید از همان نمونه هستند.

دربسیاری از موارد مودمی که اینترنت را برای شما فراهم می سازد به احتمال زیاد یکی از همان مودم هایی است که قبلا توسط مشتریان استفاده می شده است. دربازار این مودم های دست دوم قیمتی در حدود دو سوم قیمت یک مودم جدید دارند. مودم های کارکرده ممکن است خطر ریسک بالاتری بسته به صاحبان قبلی آن ها داشته باشند. اگر مودم آسیبی ندیده و ضعیف نشده باشد می تواند به خوبی کار کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.