۰

وسایلی که با اتصال به اینترنت شیوه زندگی را تغییر خواهند داد

بازدید 1034

تا سال ۲۰۲۵ دیگر به سختی دستگاهی را می‌یابید که به اینترنت اتصال نداشته باشد. با اینکه اتصال همه چیز به اینترنت نگرانی‌های زیادی را از نظر امنیتی ایجاد می‌کند، محققان باور دارند که این روند پس از گذشت مدتی به نفعمان خواهد بود.حتی این گستردگی نفوذ اینترنت در هر دستگاهی را به جریان الکتریسیته لازم برای کار کردن آن دستگاه شبیه می‌دانند که در پس زمینه هر جنبه از زندگی جاریست.در این مطلب قرار است به برخی از وسایلی که خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنیم، اینترنتی می‌شوند یا پیش از این شده‌اند و از این پس گستردگی بیشتری می‌یایند بپردازیم.

اینترنت در دنیای خردسالان

358095-babies

میمو کیمونو در واقع یک دستگاه کوچک است که روی لباس خردسال وصل شده و خواب، تنفس و حتی تکان خوردن کودک را هم ردیابی می‌کند. اطلاعات میمو در اندروید و iOS بروز می‌شود.


اینترنت در دنیای سگها

358085-dogs

برخی از افراد سگ می‌خرند تا کمی جنب و جوش تحرک را وارد زندگی خود کنند، اما گاهی اوقات سگها از صاحبانشان هم تنبل‌تر می‌شوند، ویسل به قلاده یک سگ متصل می‌شود تا از اینکه سگ یا حتی گاهی صاحبش روی فرم باشند اطمینان حاصل کند.


اینترنت در دنیای قهوه

358086-coffee

قهوه سازهای فوق پیشرفته مثل Clover در کافی شاپ‌ها استفاده شده و به اینترنت متصل هستند. این دستگاه‌ها از طریق اتصال، علایق مشتری‌ها را را دریافت می‌کنند، دستورالعملهای قهوه درست کردن را آپدیت می‌کنند و به طور کل کارایی کلی خودشان را نیز زیر نظر دارند.


اینترنت در تهویه کننده هوا

358093-air-conditioners

هیچی بدتر از آن نیست که در یک روز گرم تابستانی از بیرون به داخل خانه‌ای که گرمتر از بیرون است وارد شویم، اما Aros یک تهویه کننده هوا است که از طریق برنامه کنترل می‌شود و راه‌حلی برای این مشکل دارد. آروس از طریق جی پی اس زمانی که نزدیک خانه‌اتان هستید روشن می‌شود و حتی زمانی که از خانه می‌روید به طور خودکار خاموش می‌شود.


اینترنت در فضای دستشویی

358097-toilets

توالت‌های ژاپنی مشهورند به توجه زیادی که به اجابت مزاج استفاده کننده دارند، اما توتو دیگر این توجه را به حد اعلا رسانده است. این توالت مقدار دفع مصرف کننده را اندازه گرفته و به پزشک و خود او اعلام می‌کند تا در صورت برزو مشکل گوارشی فرد هر چه سریعتر مطلع شود.


اینترنت در خانه

358090-thermometers

خانه و خانواده همیشه گرمای خاص خودش را دارد، اما این گرما زمانی که بر سر دمای خانه با دیگر اعضا به توافق نمی‌رسید بیشتر می‌شود!

ولی Nest Learning Thermostat با رفتار هوشمندانه خودش همیشه تلاش بر ثابت نگه داشتن دمای خانه به اندازه‌ای که دلپذیر باشد دارد.


اینترنت برای حفاظت خانه

358096-smoke-alarms

شرکت نست، محصول دیگری با نام نست پروتکت دارد که کارش حفاظت از خانه شما در برابر خطرات احتمالی مربوط به آتش است. این دستگاه میزان دود یا مونو اکسید کربن را حتی زمانی که خانه نیستید اندازه می‌گیرد، در ضمن نست پروتکت با Nest Learning Thermostat در ارتباط است تا در صورت مشاهده مونوکسید کربن در فضا، گاز را خاموش کند.


اینترنت برای لامپها

358094-lights

چند بار شده است که واقعا از ته دل خواسته باشید کاش می‌شد لامپ خانه یا اتاق را از همان جایی که خوابیده یا نشسته‌ام‌ روشن یا خاموش کنم؟ یا حتی بهتر بتوانم رنگ لامپ خانه را به دلخواه و نسبت به حس و حالی که دارم تغییر دهم؟

هیو نام لامپی است که با برنامه مربوطه کنترل می‌شود و کاربر می‌تواند شدت و رنگ مورد دلخواه خود را از طریق برنامه تغییر دهد. بعلاوه می‌توان نور این لامپ را با موزیک همگام کرد.


اینترنت در دنیای خرید

358102-shoppers

بزودی اینترنت در دنیای خرید به طور گسترده‌تر و پیشرفته‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد و مغازه داران می‌توانند از این طریق برای مشتریان خود خدماتی چون تخفیف یا ارائه اطلاعات لازم از یک محصول را ارائه دهند.


 اینترنت در پریزهای برق

358103-outlets

پریزهای هوشمند مثل پلام قادر به کنترل وسایل منزل و لامپها از هر جایی که بخواهید خواهند بود. بعلاوه این ابزارها می‌توانند میزان مصرف برق را هم اندازه بگیرند.


اینترنت در سیستم صوتی منزل

358091-home-audio

Sonos Playbar سیستم صوتی است که با اتصال به اینترنت به پخش آنلاین موزیک می‌پردازند و امکان کنترل از طریق برنامه کنترلر را برقرار می‌کنند.


اینترنت در اسباب بازی بچه‌ها

358099-toys

اسباب بازی‌ها و عروسک‌هایی با قابلیت وای فای، در دستان کودکان به آنها امکان برقرای تماس با دیگر دستگاه‌ها مثل اسمارتفون‌ها را می‌دهند. توی میل، صندوق‌ پستی با قابلیت وای فای است که به کودکان امکان ارسال پیام و نامه به دیگر دستگاه‌های هوشمند را می‌دهد.


اینترنت در ترازو

358092-scales

این ترازوها (Withings Smart Body Analyzer) علاوه بر سنجیدن مقدار وزن، به شاخص توده بدن، میزان چربی و ارائه تصویری کلی از سلامتی فرد می‌پردازند و میزان فشار خون را می‌سنجند، کیفیت هوا را مورد بررسی قرار می‌دهند و با اتصال به یک برنامه کاربر را در جهت شیوه زندگی بهتر هدایت می‌کنند و با دیگر گجتهای فیتنس در ارتباطند.


آب پاشهای اینترنتی

358088-sprinklers

ابرها زندگی بر سر ما می‌ریزند و ابر اینترنت هم ظاهرا قصد انجام چنین کاری دارد. آب پاشهای هوشمند مثل Droplet میزان آب لازم را بر اساس نوع گیاه، دما و اطلاعات گرفته از پایگاه داده‌های خاک می‌سنجند و به همان مقدار آب تقدیم گیاهان می‌کنند.


اینترنت در خودروها

358101-cars

اینترنت در خودروها چیز جدیدی نیست، اما در برخی از مدلها امکان کنترل برخی از موراد مثل میزان دمای درون خودرو، توقف و آغاز شارژ، پارک کردن ماشین و باز و قفل کردن درها هم وجود خواهد داشت. Tesla Model S یکی از همین خودرو هاست. Model S آپدیت‌های لازم را از طریق هوا دریافت می‌کند.


اینترنت در دنیای پزشکی

358100-patients

AirStrip One به پزشکان امکان می‌دهد که علائم حیاتی بیماران خود در بیمارستان را در تبلت یا اسمارتفون خود نظاره کنند.


اینترنت در امنیت منزل

358089-home-security

دراپ کم به صاحبان خانه امنیت خاطر عطا می‌کند. این دوربینهای امنیتی با یک برنامه کنترل می‌شوند و به کاربر امکان زوم و نظارت آنلاین را می‌دهند. بعلاوه این دوربین‌ها مجهز به سنسورهای حرکتی هم هستند.


مسواکهای اینترنتی

358087-toothbrushes

فایده یک مسواک هوشمند مثل Beam toothbrush این است که اطلاعات آخرین عمل مسواک زدن کاربرش را به برنامه‌ای به اسمارتفون می‌فرستد تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد.


اجاق گازهای اینترنتی

358098-ovens

Dacor Discovery IQ سطح جدید از هوشمندی را وارد آشپزخانه کرده است. این برنامه مسئولیت کنترل دمای گاز را دارد و فرایند پخت را زیر نظر می‌گیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.