۰

ته سیگارهایی که گوشی شما را شارژ خواهند نمود

بازدید 1105

همه ما اگر سیگاری نباشیم بازهم دوستان و اطرافیانی داریم که سیگار می‌کشند، در این مقاله قصد نداریم به معایب سیگار کشیدن اشاره کنیم بلکه رویکرد ما به بخشی از سیگار است که سیگاری‌ها آن را به دور می‌اندازند، فیلتر سیگار یا اصطلاحا ته سیگارها می‌توانند آینده را تغییر بدهند و تحقیقات دانشمندان کره‌ای ممکن است موجب شود تا در آینده با ته سیگارهایی که گوشی شما را شارژ خواهند نمود سروکار داشته باشید.

در ابتدا شاید جالب باشد که بدانید در طول یک سال در سراسر کره خاکی، افراد سیگاری تعداد ۵٫۶ تریلیون ته‌ سیگار را به دور می‌اندازند و این رقم شگفت‌آور می‌تواند به‌عنوان یک ابزار بسیار مفید برای ساخت منابع انرژی به کار گرفته شود.

cigarette-butts

دانشمندان بررسی نموده‌‌اند که می‌توان با ایجاد حرارت خاصی در این ته سیگارها آن‌ها را به سوپر خازن‌هایی تبدیل نمود که می‌توان از آن برای شارژ کردن گوشی‌ها، تبلت‌ها و یا به ‌عبارت کلی تمامی گجت‌های همراه استفاده نمود.

البته نوعی از سوپر خازن‌ها هم‌اکنون نیز در دسکتاپ‌ها به کار می‌روند ولی مواردی که قرار است با استفاده از ته سیگارها تولید شوند می‌توانند بسیار کوچک‌تر، نیرومندتر و مؤثرتر از نمونه‌های موجود در دسکتاپ‌ها باشند.

سوپر خازن‌ها موادی هستند که انرژی بسیار بالایی را در خود انباشته‌اند و با اعمال حرکت‌های خاصی به‌طور ناگهانی انرژی خود را آزاد می‌سازند. چند ماه پیش بود که چند نوجوان موفق شده بودند با استفاده از این سوپر خازن‌ها در زمان ۲۰ ثانیه یک تلفن همراه را کاملا شارژ کنند و همین امر نیز موجب شده بود تا جوایز فراوانی نصیب این افراد شود.

پروفسور جانگ هیوپ یی به‌عنوان سرپرست تیم تحقیقاتی برای این پروژه در دانشگاه ملی سئول مشغول به فعالیت است و او و تیم تحقیقاتی تحت نظارت او قصد دارند تا از ته‌ سیگارها به ماده جدیدی دست یابند که می‌تواند یک نوع هیبریدی از کربن باشد و شاید با کمک آن دو مورد بسیار مهم یعنی دفع تعداد نجومی ته سیگارها و شارژ کردن دستگاه‌های همراه، به‌طور همزمان حل شوند.

پروفسور یی درباره این موضوع می‌گوید: «استفاده همزمان و ترکیبی از دو سایز مختلف از حفره‌های ویژه بر روی یک ماده می‌تواند موجب شود تا ظرفیت پذیرش انرژی آن به‌مراتب بالاتر برود و تبدیل به یک سوپر خازن گردد که در کنار امکان شارژ بسیار سریع، امکان تخلیه شارژ خود به یک مقصد دیگر را نیز داشته باشد.»

جالب است بدانید که فیلتر سیگار به زمانی برابر با ۱۲ سال برای تجزیه شدن نیاز دارد و با کمک این اختراع، حداقل در کنار تمامی مضرات سیگار کشیدن، سیگاری‌ها می‌توانند مدعی شوند که یک مورد مفید برای بشریت را با سیگار کشیدن خود مهیا ساخته‌اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.