۰

برگ های مصنوعی به فضانوردان در تولید اکسیژن خالص کمک می کند

بازدید 1003

یکی از چالش های همیشگی بشر برای کاوش فضا، عدم حضور اکسیژن در تقریبا تمامی نقاط غیر از زمین است و به یاد داشته باشید که انسان بدون اکسیژن حداکثر چند دقیقه دوام خواهد آورد. روی زمین، درختان و دیگر گیاهان آنچه که نیاز نداریم را می گیرند و یک راست تبدیل به O2 دوست داشتنی می کنند.بنابراین چه می شود اگر بتوانیم این کارخانه های بیولوژیکی اکسیژن را با خودمان به فضا ببریم؟ بدون اینکه از خاک، جاذبه و خورشید استفاده کنیم تا عمل فتوسنتز رخ دهد. این پرسش قطعا باید نظر ایلان ماسک و ناسا را به خودش جلب کند.

139

جولیان ملکیوری، فارغ التحصیل رشته هنر رویال کالج، اولین برگ مصنوعی را تولید کرده که دی اکسید کربن (آنچه ما تولید می کنیم)، آب و نور می گیرد و در ازای آن به ما اکسیژن (آنچه ما مصرف می کنیم) می دهد. درون این برگ از کلروپلاست، قسمتی از گیاه که وظیفه فتوسنتز را بر عهده دارد، تشکیل و بدنه آن هم از پروتئین ابریشم ساخته شده است.

ملکیوری می گوید: “این ماده خاصیت فوق العاده ای در تثبیت دارد. به عنوان خروجی، من اولین ماده ای را ساخته ام که همانند یک برگ، زنده است و نفس می کشد.”

جدا از استفاده فضایی این پروژه، ملکیوری معتقد است روی کره زمین هم می توان از این ارگان ها برای تولید هوای سالم و تمیز استفاده کرد. اما بهتر از همه، یک برگ مصنوعی که توسط انسان ساخته شده شاید کلیدی باشد برای تسخیر فضا.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.