۰

وب سایت های کاربردی که می توانند جایگزین نرم افزار های دسکتاپ شوند

بازدید 1008

ابزار آنلاین

انجام کارها از طریق شبکه جهانی وب و بر روی مرورگر ها زمانی خیالی واهی بود. ایده جایگزین کردن نرم افزارهای دسکتاپ با نمونه های آنلاین که دیگر تخیلی بیش نبود. با افزایش پهنای باند و تکنولوژی های قدرتمند وب همچون HTML5 مرورگر های جدید قادرند کارهای خارق العاده ای انجام دهند و انتقال حجم کاری بر روی ابر برای بسیاری از مردم میسر شده است . در ادامه وب سایت هایی را معرفی می کنیم که می توانند جایگزین نرم افزارهای سنتی دسکتاپ شوند.

۱- Google Drive

مجموعه برنامه های Drive گوگل شامل ابزارهای جداگانه ای برای ایجاد اسناد، صفحات گسترده، اسلاید، فرم ها و طراحی می باشد. اگرچه این ابزارهای امکانات کاملی همچون مجموعه آفیس میکروسافت را ندارند ولی نیاز اکثر کاربران را برآورده می کنند و گوگل هم در حال گسترش امکانات آن می باشد.

drive

۲- Prezi

با آن روبرو شوید!  در همه جا حاضر است. نرم افزارهای ارائه قدیمی کسل کننده هسنتد. Prezi با شکل های بصری متنوع و قابلیت زوم نقطه به نقطه، ارائه های شما را شکوه مند می سازد. استفاده از آن لذت بخش است و در عمل بسیار پر زرق و برق است. این وب سایت خدمات را بصورت رایگان نیز ارائه می دهد ولی توجه داشته باشید که در این حالت ارائه ها برای عموم قابل مشاهده بوده و همچنین دارای محدودیت ۱۰۰ مگابایتی هستید.

prezi

۳- Mint.com

Mint ابزاری آنلاین جهت امور مالی شخصی می باشد. آنچنان نیرومند است که شرکت ]Intuit برای جلوگیری از ظهور یک رقیب جدی در سال ۲۰۰۹ آن را خریداری کرد. این سایت با حساب بانکی شما هماهنگ می شود تا مقدار مقدار دخل و خرج خود را مدیریت کنید. دارای نمودار هایی است که تعیین می  کند شما در ماه چقدر خرج قهوه خود کرده اید؟  همچنین هنگامی که میزان مانده حساب شما کم است یا صورت حسابی را پرداخت می کنید، می تواند برای شما هشدار ارسال کند.

mint

۴- Virrus total

Virus Total نمی تواند بطور کامل جایگزین آنتی ویروس ها شود ولی می تواند در کنار آنها به خوبی فعالت کند. بویژه هنگامی که شما از CHromeBook  استفاده می کنید می تواند بسیار مفید باشد. هنگامی که فایلی را بر روی آن آپلود می کنید Virus Total فایل را توسط ده ها موتور آنتی ویروس و ابزارهای دیگر اسکن می کند. اگر Virus Total بگوید که فایلی پاک است، مطمئن باشید که پاک است! همچنین می توانید با مشخص کردن URL محتوای وب سایت ها را نیز بررسی کنید.

virus

۵- WeVideo

بله درست است شما حتی می توانید بصورت آنلاین ویدئو ها را ویراش کنید. یکپارچه سازی با Dropbox و امکانات مشارکتی در پروژه ها گزینه های مناسبی برای این ویرایشگر ویدئو آنلاین می باشد.

wevideo

۶- Pixlr Editor

اگر نیاز دارید که عکسی را ویرایش کنید Pixlr Editor انتخاب شماست. این ابزار ویرایش تصویر دقیقاً مانند فتوشاپ نیست ولی بسیار قدرتمند تر از برنامه Paint موجود بر روی ویندوز می باشد. ابزارهای گوناگون، فیلتر های متنوع، تنظیم عکس ها و حتی وجود لایه ها آن را به ابزاری قدرتمند جهت ویرایش تصاویر تبدیل کرده است. شما نمی  توانید شروع به طراحی بر روی بوم خالی کرده و یا عکسی را جهت ویرایش از روی هارد درایو خود انتخاب نمایید.  البته نکته جالب  اینجاست که این امکانات بصورت مجانی در اختیار کاربران قرارداده شده است.

pixlr

۷- Zamzar  و FreeFileConvert

نیاز دارید که فایلی را به فایل دیگری تبدیل کنید؟ تا هنگامی که یک مرورگر در اختیار دارید نیاز به هیچ نرم افزار دیگری ندارید! Zamzar و FreeFileConvert می توانند هر فایلی را به فایل دیگری تبدیل کنند و هر یک طیف وسیعی از فرمت ها را پشتیبانی می کنند.

Zamzar ادعا می کند که بیش از ۱۲۰۰ فرمت فایل را پشتیبانی می کند. در صورتی که بصورت رایگان از این سایت استفاده کنید می توانید فایل هایی با حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت را تبدیل کنید.

FreeFileConvert بر خلاف Zamzar دارای تبلیغات بیشتری است ولی در عوض به شما اجازه می دهد که فایل هایی را تا حجم ۳۰۰ مگابایت تبدیل کنید و همچنین نیاز به ثبت آدرس ایمیل برای دانلود فایل تبدیل شده نیز ندارد.

zamzar

۸- Google Hangouts

Google Hangouts شاید بهترین سرویس IM باشد که در Google+ قرار داده شده است ولی علاوه بر پیام رسانی، امکان چت تصویری بر اساس وب که در آن گنجانده شده است معرکه می باشد.

Hangouts از چت تصویری همزمان ۱۰ نفر پشتیبانی می کند و در صورتی که شما مایل به دیده شدن نباشید می توانید از ویژگی چت صوتی آن بهره ببرید. به نظر می رسد که سرویسی شبیه به اسکایپ ارائه می کند ولی به شما قول می دهیم که Hangouts به مراتب بهتر از Skype می باشد زیرا علاوه بر مجانی بودن بطور کامل در مرورگر اجرا شده و نیاز به نرم افزار مجزا ندارد.

hangouts

۹- MindMup

نرم افزارهای نگاشت ذهن  و رسم فلوچارت همیشه مورد نیاز نیستند ولی گاهی اوقات پیش می آید که به آنها نیازپیدا می کنید. MindMup ابزارهای نگاشت ذهن را ارائه می کند و شامل ابزارهای کافی هم برای کاربران تازه وارد و هم برای کاربران حرفه ای می باشد.

اغلب ابزارهای سایت بصورت مجانی در دسترس کاربران قرار می گیرد ولی برخی از ویژگی های آن مانند استخراج نگاشت های وسیع نیاز به پرداخت دارد.

mind

۱۰- LastPass

شما نیاز به کلمات عبور قوی و مختلف برای سایت های گوناگون دارید. به خاطر سپردن تمامی کلمات عبور اغلب مشکل است و دراینجاست که نرم افزارهای مدیریت کلمات عبور وارد میدان می شوند.بصورت یک افزونه برای مرورگرها عرضه می شود.  Lastpass علاوه بر تولید کلمات عبور قوی،  آنها را بر روی ابر ذخیره می کند و توسط یک کلمه عبور اصلی که خود شما آن را می دانید آنها را رمزنگاری می کند.

lasspass

۱۱- فضای ذخیره سازی ابری

نرم افزارها را فراموش کنید. اجازه دهید قدری جایگزین سخت افزار معرفی کنیم! فضای ذخیره سازی ابری این روزها بسیار ارزان هستند بطوریکه برای داشتن ۱۰۰ گیگابایت فضا نیاز به پرداخت تنها ۲ دلار در ماه دارید. مزیت این سرویس ها این است که می توانید از هر جایی به اسناد و فایل های خود دسترسی داشته باشید. Google Drive، Microsoft OneDrive و Dropbox نمونه ای از شرکت هایی هستند این سرویس  را ارائه می دهند.

۱۲- پخش کننده Spotify

به Spotify وارد شوید! این سرویس موزیک به شما اجازه دسترسی به بیست میلیون موزیک از سراسر دنیا را می دهد که می توانید به آنها گوش کنید. اگر بخواهید بصورت مجانی از این سرویس استفاده کنید مجبورید که آگهی ها را نیز گوش کنید در غیر این صورت می توانید با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار، موزیک هایی با کیفیت بیشتر و پخش آفلاین را نیز تجربه کنید.

اگر شما دارای مجموعه ای از موزیک ها می باشید Google Play Music  به شما اجازه می دهد که تا ۲۰۰۰۰ موزیک را بصورت مجانی آپلود کنید و آنها را مستقیماً از طریق مرورگر پخش نمایید.

spocify

نظر شما در مورد این سرویس ها چیست؟ آیا ترجیح می دهید که از این سایت ها برای کارهای روزمره خود استفاده کنید؟

 منبع : pcworld

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.