۰

کلاه خود را به ابزاری الکترونیکی برای یادآروری تجدید ضد آفتاب درآورید

بازدید 1387

در صورتی که طی تعطیلات، نسبت به محافظت از پوست خود در مقابل آفتاب حساسیت به خرج می‌دهید می‌توانید با چند قطعه‌ی الکترونیکی کوچک، کلاه خود را به یک ابزار پوشیدنی برای یادآوری تجدید ضد آفتاب تبدیل نمایید که ضمن محافظت از سلامت شما، کاردستی الکترونیکی جالبی نیز خواهد بود.هنگامی که در یک روز دلچسب آفتابی کنار ساحل نشسته‌اید و خیال‌تان راحت است که سر تا پای خود را با کرم ضد آفتاب پوشانده‌اید ممکن است چنان غرق تفریح خود شوید که گذر زمان را از یاد برده و خنثی شدن اثر ضد آفتاب را متوجه نشوید. در این زمان کلاهی که بر سر گذاشته‌اید شروع به خواندن کرده و با تصنیفی کوتاه به شما یادآوری می‌کند که ضد آفتاب خود را پیش از پخته شدن زیر اشعه‌ی فرابنفش تجدید نمایید.

5c7395b40ffa64db94b965fb1df68cec_XL

اگر منتظرید که این کلاه را در فروشگاه یافته یا صفحه‌ای در کیک‌استارتر مختص به آن پیدا کنید لازم است به شما بگوییم که ساختن این کلاه بر عهده‌ی خودتان خواهد بود. وب‌سایت سرگرمی‌های الکترونیک Adafruit دستورالعمل ساخت این سیستم را با استفاده از کلاه دلخواه خودتان، یک برد الکترونیک پوشیدنی FLORA با قیمت ۲۵ دلار، یک سنسور سنجش UV، یک زنگ اخبار، یک باتری و رساناهای مورد نیاز در اختیار شما قرار خواهد داد تا آستین‌ها را بالا زده و خوتان آن را سر هم کنید.

راهنمای قدم به قدم ارائه شده، در برگیرنده‌ی یک مدار، جزئیات استفاده از سیم رسانا و نیز نحوه‌ی نصب سنسور UV سنج خواهد بود. این راهنما همچنین به شما یاد خواهد داد که چگونه دستگاه را برای پخش موسیقی زمینه‌ی Super Mario Bros تنظیم نموده تا با شنیدن آن به یاد تجدید کرم ضد آفتاب خود بیافتید! برای ساختن این دستگاه هیچ نیازی به لحیم‌کاری نخواهد بود که آن را برای هر تازه‌کاری نیز ساده می‌کند. کدهای سیستم نیز قابلیت دستکاری داشته و می‌توانید به ترجیح خود، نسبت به تغییر آستانه‌ی UV و فاصله‌ی زمانی یادآور اقدام کنید.

Adafruit به کسانی که قصد ساختن این دستگاه ساده را دارند یادآوری می‌کند که باید مدار به کار رفته در آن ضد آب نبوده و بر همین اساس لازم است مراقب باشید که این سیستم فوق پیشرفته‌ی ساخته‌ی دست خودتان را در استخر یا اقیانوس غرق نکنید. علاوه بر این، می‌توانید طراحی این دستگاه را به نحوی تغییر دهید که برای قرارگیری بر روی سایه‌بان نیز به جای کلاه مناسب باشد. در هر حال انتخاب شما هر حالتی که باشد، روش بامزه‌ و جالبی برای محافظت از پوست خود در مقابل آفتاب در اختیار خواهید داشت.

نحوه‌ی آماده‌سازی و ساخت این پروژه و نیز بسیاری پروژه‌های خلاقانه‌ی دیگر قابل ساخت با برد الکترونیک FLORA را می‌توانید در این آدرس بیابید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.