۰

جدیدترین دوربین سوپرزوم با لنز خارق‌العاده معرفی شد

بازدید 1152

دوربین جدید پنتاکس ایکس جی وان شرکت Ricoh  یک دوربین بی‌نظیر با قابلیت زوم ۵۲x است که فاصله‌های کانونی از ۲۴ تا ۱۲۴۸ میلی‌متر را برای عکاس فراهم می‌کند؛ مواردی که شاید پیشتر در چنین دوربین‌های سوپر زومی با آن برخورد نکرده باشید.شرکت Ricoh دوربین Pentax XG-1، جدیدترین مدل از دوربین‌های سوپر زوم شبه DSLR خود را معرفی کرد. مدل جدید دارای یک لنز خارق‌العاده ۵۲x است که فاصله‌های کانونی واید انگِل ۲۴ میلی‌متری تا ۱۲۴۸ میلی‌متری تله فوتو را برای عکاس فراهم می‌کند!

دوربین

وقتی که چنین زوم بسیار طولانی زیر دست خود داشته باشید، طبیعتا آرام و قراری از آن نخواهید دید و اگر دوربین روی دستتان باشد و یا در حال ضبط ویدیو باشید این شرایط به مراتب وخیم‌تر خواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل و عدم ایجاد تصاویر بلور، XG-1 از یک سیستم کاهش لرزش Sensor Shift SR بهره می‌برد.صحبت از ثبت ویدیو در این دوربین شد؛ ایکس جی وان در حالت ۳۰ فریم بر ثانیه می‌تواند ویدیو کلیپ‌های فول اچ‌دی را برای شما ضبط کند، و اگر رزولوشن را تا اندازه ۶۴۰×۴۸۰ پیکسل پایین بیاورید، قادرید ویدیوهای با سرعت بالا در ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز برای خود بگیرید.

زوم فوق‌العاده‌ این دوربین، دست عکاس را برای ثبت تصاویری که شاید تاکنون تجربه آن را نداشته است، باز خواهد کرد. به عنوان مثال اگر در دل شب با این دوربین به آسمان نگاه کنید و زوم آن را دست‌کاری کنید، بدون شک حاصل کار عکس‌هایی خارق‌العاده از فضا می‌شود. به همین منظور و برای دریافت نورهای موردنیاز در شب، لنز پنتاکس ایکس جی وان گشادگی دیافراگم F/2.8 در حالت واید انگِل و F/5.6 در حالت تله فوتو را فراهم می‌کند.

به جهت درک برتری این ویژگی‌، لنز یک دوربین DSLR با عملکرد مشابه لنز ایکس جی وان، نه‌تنها طولی ۱۲۱ سانتی‌متری که قطری ۲۲ سانتی‌متری خواهد داشت!عکاسان ماکرو نیز از کمینه فوکوس یک سانتی‌متری این دوربین بسیار راضی خواهند بود و همچنین برای افرادی که به عکاسی HDR تمایل دارند، چنین حالتی در ایکس جی وان پیشبینی شده است.

مشخص است که با توجه به سوپر زوم بودن این دوربین، ایکس جی وان دارای یک لنز کوچک ۱۶ مگاپیکسلی ۱/۲.۳ اینچی خواهد بود؛ همانند نمونه‌هایی که در دیگر دوربین‌های کامپکت یافت می‌کنید. بنابراین انتظار تصاویری با کیفیت مشابه DSLR را نداشته باشید. ایزوی این دوربین نیز بازه‌ای بین ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ را در بر می‌گیرد و در عکاسی پی‌درپی تا ۹ فریم بر ثانیه را برای شما ثبت می‌کند.

در پنتاکس XG-1 یک صفحه‌نمایش ۳ اینچی با رزولوشن ۴۶۰ هزار نقطه تعبیه شده و در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های مشابه که در محدوده دقت یک میلیون نقطه قرار دارند، مناسب به نظر نمی‌رسد. در روزهای آفتابی نیز که رؤیت نوشته‌ها و تصاویر صفحه‌نمایش دشوار می‌شود و یا عکاسانی باشند که علاقه‌مند به نگه داشتن دوربین در جلوی چشم خود باشند، این دوربین با یک منظره‌یاب الکترونیکی ۲۰۰ هزار نقطه‌ای نه چندان قدرتمند ظاهر می‌شود.

از دیگر نقاط ضعف این دوربین فقدان وای‌فای جهت اتصال با دستگاه‌های دیگر است، هر چند ایکس جی وان از مموری کارت‌های با قابلیت Eye-Fi پشتیبانی می‌کند. این دوربین در ماه آگوست و با قیمت ۴۰۰ دلار راهی بازارهای فروش خواهد شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.