۰

امکان خرید مستقیم از فیسبوک با دکمه buy در newsfeed

بازدید 1022

A view of Facebook's logo May 10, 2012 i

Facebook  به عنوان یک شبکه بزرگ محسوب می شود که بسیاری از کسب و کارها هم رو به سوی آن آورده اند! اما یک کسب و کار هر چقدر هم که بزرگ باشد تا کنون امکان فروش محصولاتش را از طریق فیسبوک نداشته است! به این معنی که شما به عنوان یک تاجر فقط می توانید محصولاتتان را در فیس بوک معرفی کنید و با ارائه لینک خرید، کاربر را به سمت سایت و فروشگاه روانه کنید! اما این بار با توجه به اینکه تعداد کسب و کارهای فیسبوک رو به فزونی است موجب شده که برای خرید محصولات توسط کاربران تدابیر بهتری اندیشیده شود!

[divider]
[crp limit=”3″ heading=”1″ cache=”0″]

[divider]

xl_facebookbuy

هم اکنون طی به روز رسانی که فیس بوک در آمریکا انجام داده است! دکمه خرید یا buy به طور مستقیم روی صفحه خبری یا newsfeed کاربران قابل اعمال است و روند خرید به راحتی صورت می پذیرد!

این دکمه و اعمال آن هم اکنون در مدل آزمایشی در حال انجام است و تجربه خود را برای کارشناسان پس می دهد! اما به نظر می رسد این نسخه به زودی برای کاربران انگلیسی هم فراهم شود!یکی از مهمترین چیزهایی که برای کاربران اهمیت دارد این است که بتوانند، با اطمینان کامل از حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شان، در اینترنت و فیس بوک اقدام به خرید کنند که فیسبوک این مورد را تضمین کرده است! اما بنظر می رسد از این نظر بسیار کار پیچیده ای لازم است و با توجه به اینکه هر فردی با هر پیشینه ای می تواند وارد فیس بوک شود و با راه اندازی یک فروشگاه اطلاعات افراد را دریافت کند احتمال خیانت در امانت کاربران و البته سو استفاده بیشتر خواهد شد اما بنظر می رسد عدم امکان مبادلات مستقیم بتواند راه گشای بسیار خوبی باشد!

DETAILS STILLS SYMBOLS

گفتنیست این دکمه خرید برای کاربران دسکتاپ و موبایل هر دو در نمونه متناسب و قابل دید ارائه خواهد شد و هیچ محدودیتی در مدل کاربری فیس بوک ایجاد نخواهد شد.

باید انتظار داشت که فیس بوک از چه مدل مالی در این باره برای خود استفاده خواهد کردد و البته با توجه به اینکه ایران جزو ۵ کشور اولی است که از فیس بوک به زیادی استفاده می کنند و دارای کاربران بسیاری است، به احتمال زیاد برای ایران و تبادلات ریالی هم، هم تدابیری اندیشیده شود. اگر قصد ترک فیس بوک را دارید و می خواهید اکانت خود را حذف کنید راهنمای delete کردن اکانت فیس بوک را بخوانید.

اگر کمی فیس بوک را وارسی کنیم متوجه خواهیم شد که در فیس بوک هم، تعداد زیادی از کسب و کارهای ایرانی وجود دارد که با قدرت در حال کار کردن هستند! اما فیس بوک این طرح را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر گرفته است در عین حال به نظر می رسد سود فیس بوک در کسب و کارهای بزرگتر بیشتر باشد و این پلن را روی کسب و کارهای گسترده نیز توسعه دهد!

امکان خرید مستقیم در facebook

برای اینکه فروش کسب و کارها بیشتر شود تاریخچه خرید کاربران از طریق فیسبوک برای سایر اعضا قابل مشاهده خواهد بود! اما کاربر خود می تواند انتخاب کند که آیا اطلاعات خریدش قابل انتشار باشد یا نه! که این البته بسیار به سود کاربران است! به نظر می رسد تنها دانستن تعداد خرید ها کافی باشد و دلیلی برای نشر اطلاعات خرید کاربران وجود نداشته باشد! اما شاید یکی از دلایل آن هم این باشد که کاربر بتواند با مشورت کاربرانی که محتوا را خریداری کرده اند، برای خرید خود تصمیم بگیرند!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.