۰

خط و نشان وزیر ارتباطات برای یک اپراتور موبایل/ مصوبات را رعایت نکنید مجوز۳G نمی‌دهیم

بازدید 1629

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اظهارات قاطع در زمینه ارائه خدمات نسل سوم موبایل به اپراتورهای فعال در کشور، گفت: یکی از اپراتورها همکاری خوبی با سازمان تنظیم مقررات داشته و قرار است تا مردادماه شبکه آزمایشی نسل سوم این اپراتور راه اندازی شود. در همین حال به طور قاطع می گویم اپراتوری که مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات را اجرایی نکند امکان دریافت مجوز برای نسل سوم موبایل را نخواهد داشت.به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی صبح امروز در مراسم راه اندازی فاز نهایی رومینگ متقابل بین اپراتورهای موبایل گفت: در مراسم راه اندازی فاز نخست رومینگ ملی از اپراتورهای موبایل خواسته بودیم که تعرفه هایشان را کاهش دهند و بیشتر رعایت حال مردم را کنند بر این اساس دو اپراتور تعرفه های خود را کاهش دادند که در اینجا از این اپراتورها تقدیر و تشکر می کنم.وی با تاکید بر اینکه باید سرویس و خدمات بهتر با تعرفه پایین تر به مردم بدهیم، در مورد اینترنت نیز گفت: با کاهش ۳۵ درصدی نرخ پهنای باند قصد داشتیم مردم بتوانند با ۲۰ درصد کاهش قیمت اینترنت بخرند. بر این اساس این مصوبه توسط اغلب شرکت های اینترنتی اجرایی شده است و تنها ۲ شرکت هستند که با روش های مختلف می خواهند این مصوبات را اجرایی نکنند. از رگولاتوری می خواهیم در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورد.
9354_orig

یکی از اپراتورها برای اجرای طرح ترابردپذیری تمایل ندارد

واعظی با تاکید بر اینکه روش تعرفه گذاری باید تغییر کند، افزود: مردم باید بر اساس نیازشان حق انتخاب داشته باشند. باید اپراتورها بسته های مختلف به مردم ارائه دهند تا بر اساس میزان خدمت و کیفیت، قدرت انتخاب داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح رومینگ ملی را مقدمه ای می دانیم برای قدم بعدی که همان طرح ترابرد پذیری شماره ها است به این معنی که کاربران با حفظ شماره خود می توانند اپراتور بهتر و با کیفیت تر را که تعرفه مناسب تری نیز دارد انتخاب کنند.

وزیر ارتباطات افزود: شنیده شده که یکی از اپراتورها رضایت انجام این کار را ندارد که از همین تریبون اعلام می کنیم که ما این کار را حتما انجام خواهیم داد.

اگر مصوبات را رعایت نکنید مجوز ۳G نخواهیم داشت

واعظی با تاکید بر اینکه قطعا نسل سوم موبایل را در نیمه دوم امسال عرضه خواهیم کرد، گفت: مذاکرات با اپراتورهای موبایل از چندماه قبل آغاز شده و در این راستا دنبال رفع محدودیت های اپراتور رایتل هستیم.وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات بر اساس دستورالعمل کمیسیون تنظیم مقررات در حال مذاکره با اپراتورهای موبایل است که بر اساس اعلام این سازمان با یکی از اپراتورها کارها خوب پیش می رود.

واعظی گفت: بر این اساس پیش بینی می شود که در روز ۱۲ مرداد ماه جاری که سالروز تحلیف ریاست جمهوری است این اپراتور آمادگی دارد به صورت آزمایشی و پایلوت در چند نقطه تهران نسل سوم موبایل را به اجرا دربیاورد و چنانچه این فاز آزمایشی خوب پیش رفت اول شهریورماه پروانه واگذاری خدمات نسل سوم موبایل را به این اپراتور خواهیم داد.

وزیر ارتباطات خطاب به یکی از اپراتورها که مصوبات اجرایی شدن این پروژه را رعایت نمی کند، گفت: بدانید که اگر اپراتور به هر میزان نیز هزینه کرده باشد اما مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات را رعایت نکند قطعا به آن اجازه واگذاری نسل سوم موبایل را نخواهیم داد. اگر فشار هم بیاورند وزارتخانه پروانه ای در این زمینه صادر نخواهد کرد.

تالیا پروانه ای برای اپراتوری ندارد

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چرا رومینگ شبکه تالیا با حدود ۵۰۰ هزار مشترک در طرح رومینگ ملی دیده نشده است، گفت: تالیا پروانه ای برای اپراتوری ندارد و پیمانکار شرکت مخابرات است که از دوره ای که برای سرویس دهی آن در نظر گرفته شده نیز نتوانسته استفاده کند.

واعظی گفت:در رومینگ ملی به دنبال تعامل میان شبکه اپراتورها هستیم و اپراتورها نباید در این شبکه مزاحم یکدیگر باشند.

وزیر ارتباطات در مورد نسل چهارم تلفن همراه نیز گفت: برای این پروژه و امکان سنجی اینکه بخواهیم از  ورود اپراتور چهارم به این پروژه استقبال کنیم در دستور مطالعه قرار گرفته و برای آن مشاور انتخاب کرده ایم تا بازار آینده و اینکه ورود یک اپراتور دیگر به بازار گنجایش دارد یا خیر را بررسی می کنیم که به نظر می رسد این موضوع ۵ ماه زمان می برد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.