۰

گجتی کوچک که نوجوانان را از ارسال پیامک در حین رانندگی باز می دارد

بازدید 1181

گجتی کوچک که نوجوانان را از ارسال پیامک در حین رانندگی باز می دارد

نوجوانان آمریکایی این روزها بسیار بی احتیاط رانندگی می کنند. آن ها خیلی گاز می دهند و همواره در لحظه آخر ترمز می کنند. این رفتار وقتی در کنار عادت هایی همچون پیامک زدن با موبایل در حین رانندگی قرار گیرد، می تواند خطر آفرین باشد و حوادث بسیاری را رقم زند.

شهردار نیویورک با توجه به این موضوع، به تازگی مشغول بررسی طرحی است تا به کمک آن، عادت بد پیامک زدن در حین رانندگی را از سر نوجوانان باز کند. طی این این طرح دستگاهی کوچک به نام DriveSafe در ماشین تمام بیمه گذاران تعبیه می شود.

Drive Safe از طریق بلوتوث با اپلیکیشنی ویژه ارتباط برقرار می کند و به والدین اجازه می دهد تا موبایل فرزندانشان را در حین رانندگی کنترل نمایند. پدر و مادر ها به کمک این دستگاه می توانند توییتر و یا سایر برنامه های پیام رسانی را از دسترس خارج کنند و تنها امکان اجرای اپلیکیشن های مسیریابی را برای فرزندشان فراهم کنند.

این دستگاه علاوه بر کنترل موبایل، اطلاعات مربوط به رانندگی را نیز در خود ذخیره می کند. به کمک این اطلاعات والدین می توانند مشاهده کنند که خودرو تا چه حد سرعت داشته و یا به چه میزان ترمز محکم را پذیرا شده.

نکته جالب اینکه اگر نوجوانان بخواهند این دستگاه را از ماشین جدا کنند، به صورت خودکار پیغامی برای پدر و مادر آن ها ارسال می شود. این تکنولوژی بی شک می تواند مفید واقع شود، اما به شدت بحث حریم خصوصی را زیر سؤال می برد. آیا پیشرفت تکنولوژی، آینده ای مشابه را در سایز حوزه ها نیز رقم خواهد زد؟

منبع

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.