۰

مشاهده اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلوی اتومبیل جگوار

بازدید 1228

در نگاه اول به تصویر بالا شاید فکر کنید که با تصویر یک بازی ریسینگ مواجه هستید؛ اما این تصویر روی شیشه جلوی ماشین جگوار نمایش داده خواهد شد.ماه پیش جگوار سامانه‌ای را معرفی کرد که با اتصال گوشی به خودرو می‌توانستید اپلیکیشن‌های خود را روی صفحه نمایشگر داخلی ببینید و کارهای دیگر مانند پاسخ به تماس را انجام دهید. همچنین لندرور (شرکت مادر جگوار) نیز پیش از این سعی کرده بود با استفاده از واقعیت افزوده بر روی شیشه جلو خودرو درب موتور رانامرئی کند!

Jaguar-Augmented-Reality

حالا جگوار یک گام فراتر نهاده و می‌خواهد اطلاعات جالبی را روی شیشه جلوی ماشین نمایش دهد؛ درست مانند همان چیزهایی که در بازی‌های اتومبیلرانی دیده‌ایم.این سیستم اطلاعاتی مانند سرعت فعلی و سرعت خودروهای اطراف، خطی برای راهنمایی مسیر و ترمز گرفتن، موانع مجازی و حتی خودروی مجازی را نشان می‌دهد که البته این مورد آخر خود ماشین را نشان می‌دهد که در دور قبلی با این زمان مسیر را طی کرده و باید با خودتان رقابت کنید و رکورد جدیدی بزنید. هم‌چنین می‌توان تعداد دورهای طی شده و زمان را مشاهده کرد. سلاح دیگر جگوار سیستم کنترل حرکتی است.

در ویدیو زیر می‌توانید به‌خوبی کارکرد این سیستم را مشاهده کنید.

دکتر ولفگانگ اِپِل، مدیر تحقیقات و فنّاوری جگوار می‌گوید:«ما امکاناتی را که نیاز به کلید فیزیکی دارند را شناسایی کردیم و بقیه امکانات را با ژست‌های حرکتی امکان‌پذیر ساختیم که با حس‌گرهای حرکتی دقیقی کنترل می‌شوند. در حال آزمودن این سیستم روی قسمت‌های مختلف خودرو هستیم و توانایی این را داریم که تا چند سال آینده این سیستم را روی خودروها پیاده کنیم و در بازار به فروش برسانیم.» به‌غیراز این سیستم، محققان در حال تلاش برای تعویض آینه عقب خودرو با دوربین‌های عقب و یک نمایشگر هستند.فعلاً مشخص نیست که آیا این سیستم روی نسل بعدی سری F یا LR4 این شرکت می‌آید اما می‌توان به نتایج آن امیدوار بود. البته همان‌طور که می‌دانید این خودروها بسیار لوکس و گران‌قیمت هستند و طبیعتاً مشتریان خاص خود را دارند.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.