۰

با چرخ دستی Rio Fireflyهر گونه ویلچر را به یک اسکوتر قدرتمند تبدیل کنید

بازدید 1817

firefly-wheelchair-scooter-handcycle-4

تماشای فروشگاه‌ها، دیدن مناظر، هواخوری از کارهایی نیست که افراد معلول سوار بر ویلچر نتوانند انجام دهند، اما مسلما انجام این کارها برای این دسته از افراد با مشکلاتی همراه است. وقتی بر روی یک صندلی چرخدار نشسته باشید و احساس خوبی نداشته باشید، مایل هستید حتی مسافت‌های کوتاه را با یک خودرو طی کنید.

به همین دلیل گجتی که امروز قصد معرفی آن را داریم، وسیله‌ی کاملا جذابی به نظر می‌رسد. Firefly طراحی شده از سوی مجموعه‌ی Rio Mobility، یک چرخ دستی الکتریکی ساده می‌باشد که می‌توان آن را در کمتر از یک دقیقه به اغلب ویلچر‌ها متصل نمود تا این صندلی‌های چرخدار خسته کننده به سه‌‌چرخه‌های کوچک قدرتمندی تبدیل شوند.

پس از اتصال این چرخ به ویلچر، می‌توان تا سرعت ۱۸ کیلومتر/ساعت حرکت کرد. شاید این سرعت چندان بالا به نظر نرسد، اما در نظر داشته باشید که سرعت ۱۶ کیلومتر/ساعت تقریبا به اندازه‌ی سرعتی است که اغلب تردمیل‌های ورزشی به شما ارائه می‌دهند. و همچنین برای افراد استفاده کننده از ویلچر، داشتن یک سرعت بالا در برخی از مواقع لذت‌بخش خواهد بود.

Firefly از کنترل‌های اتوماتیک به سبک موتورسیکلت‌ها استفاده می‌کند و همچنین دارای یک دسته‌ی قابل چرخش و دو اهرم ترمز است. در این واحد یک سرعت‌سنج و یک کیلومترشمار، یک دنده‌ی معکوس و یک ترمز پارک وجود دارند و همچنین برای شرایط مختلف دارای تنظیمات کافی می‌باشد.

محدوده‌ی مسافت قابل طی شدن گزارش شده برای این دستگاه، حدود ۲۴ کیلومتر با هر بار شارژ است که محدوده‌ای قابل توجه می‌باشد. داشتن چنین تنظیمات اسکوتر مانندی به افراد استفاده کننده از ویلچر کمک می‌کند تا از گردش در فضای باز لذت بیشتری ببرند.

وزن Firefly کمتر از ۱۵ کیلوگرم است، بنابراین با توجه به نوع معلولیت کاربر، اغلب آن‌ها قادر به برداشتن این دستگاه و قرار دادن آن در خودرو هستند. اما به نظر می‌رسد که افراد معلول ترجیح دهند از این وسیله به جای خودرو در مسافت‌های کوتاه استفاده کنند.

دستگاه‌های متحرک می‌توانند بسیار گران قیمت باشند، اما در این زمینه Firefly با قیمت کمتر از ۲۰۰۰ دلاری خود، سورپرایز خوشایندی را ارائه داده است. این کمپانی همچنین چندین گزینه‌ی چرخ الکتریکی و دستی را در کنار سیستم راندن دو اهرم که ویلچر کاربران را با استفاده از یک جفت دسته می‌راند، عرضه کرده است.

منبع

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.