۰

بهترین گیربکس دستی را در این خودروها ببینید

بازدید 844

امروزه شرکت‌های خودرو سازی برای تبلیغ خودروهای جدید خود به ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته محصولات خود اشاره می‌کنند اما کمتر شرکتی را بینید که داشتن گیربکس دستی را به عنوان یکی از المان‌های مثبت خودروی خود معرفی کند.گیربکس‌های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک،‌CVT ها و دو کلاچه ها جای خود را در میان خودروهای امروزی باز کرده‌اند و سیستم‌های گیبربکس دستی را پشت سر گذاشته‌اند.در واقع می‌توان گفت خودروهایی مجهز به گیربکس دستی به نوعی رو به انقراض هستند به طوریکه در سال گذشته تنها ۷ درصد خودروهای فروخته شده در دنیا تنها مجهز به گیربکس دستی بوده‌اند. در این بسیاری از افراد هستند که رانندگی با دنده دستی را به دلایل مختلف به مدل‌های اتوماتیک ترجیح می‌دهند و به اصطلاح از راندن آن‌ها لذت می‌برند.در ادامه این مطلب به معرفی بهترین خودروهای مجهز به گیربکس دستی موجود در بازار خودرو خواهیم پرداخت.

آئودی R8

آئودی R8 فوق‌العاده و دوست‌داشتنی امسال مجهز به گیربکس دو کلاجه اس ترونیک ۷ سرعته می‌شود. اما آئودی علاقه‌مندان به گیربکس‌های دستی را هم فراموش نکرده است. در مدل‌های دستی یک دسته دنده زیبا، فلزی و خوش دست را خواهید داشت که با هر تعویض دنده صدای کلیک آن شما را به وجد می‌آورد. نکته جالب این جا است که شرکت آئودی مدل گیربکس دستی آر ۸ را نه تنها برای مدل ۴۳۰ اسب بخاری V8 خود (سبک‌ترین آئودی آر ۸ موجود) در نظر گرفته بلکه نسخه ۵۲۵ اسب بخاری V10 آن نیز به صورت دستی هم عرضه می‌شود.

بهترین گیربکس دستی را این خودروها دارندبهترین گیربکس دستی را این خودروها دارند

شورلت کوروت

مدل استینگری شورلت با عرضه خود سرو صداهای زیادی به پا کرد و بسیار مورد توجه علاقه مندان خودروهای آمریکایی قرار گرفت اما یکی از ویژگی‌های برجسته این خودروی قدرتمند گیربکس دستی ۷ سرعته آن است. استینگری با گیربکس دستی از معدود مدل‌های با سیستم گیربکس دستی است که فروش خوبی دارد. و بسیاری از خریداران در مورد این مدل لذت رانندگی با دنده دستی را تعرجیح می‌دهند.

بهترین گیربکس دستی را این خودروها دارندبهترین گیربکس دستی را این خودروها دارند

دوج وایپر

وایپر یکی از خاص‌ترین و زیباترین خودروهای دوج محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد اما جالب است بدانید که تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود و یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه مندان به خودروهایی با گیربکس دستی است.

عملکرد گیربکس دستی ۶ سرعته این خودرو به قدری نرم و مناسب است که راننده می‌توان بدون هیچ مشکلی نهایت استفاده را ز گشتاور بالای این افعی خطرناک داشته باشد و هیچ نگرانی از بابت از دست دادن کنترل خودرو در حین و شروع حرکت نداشته باشد.

بهترین گیربکس دستی را این خودروها دارندبهترین گیربکس دستی را این خودروها دارند

فورد فیستا ST

از زمان تولید اولین وولکس واگن‌های GTI در دهه ۸۰ میلادی کمتر خودورهایی مانند فورد فیستای جمع و جور را می‌بینید که شتاب و قدرت خیره کننده را در یک پکیج مناسب به شما عرضه کند. فورد فیستای دوست داشتنی که تنها با سیستم گیبرکس دستی به فروش می‌رسد عملکردی بسیار عالی در تعویض دنده‌ها دارد. سرعت تعویض دنده‌ها به قدری بالا است که می‌توان آن را مشابه عبور یک مگس با سرعت زیاد از جلوی چشمان شما دانست.

بهترین گیربکس دستی را این خودروها دارندبهترین گیربکس دستی را این خودروها دارند

مزدا MX-5 میاتا


مزدا MX-5 میاتا بر خلاف فورد فیستا در مدل‌های اتوماتیک هم به فروش می‌رسد اما قطعاً برای علاقه مندان به تعویض دنده به صورت دستی در حین رانندگی جذابیتی ندارد. لذت رانندگی با نسخه ای از این خودرو با گیربکس دستی زمانی مشخص می‌شود که دسته دنده خوش فرم آن را در دست بگیرید و سرعت عملکرد و تعویض دنده را در کنار شتاب عالی آن احساس کنید.

بهترین گیربکس دستی را این خودروها دارندبهترین گیربکس دستی را این خودروها دارند

سوبارو BRZ


سوبارو BRZ در کنار برادرش FRZ-S سابقه خوبی در برآورده کردن خواسته‌های افرادی که به دنبال توان بالا و کمی خطر کردن در حین رانندگی هستند، دارند. علاوه بر ظاهر ساده این خودرو که یکی از عوامل زیبایی آن هم به شمار می‌رود دنده دستی با سرعت تعویض بالا و عملکردی بی نقص را هم به قابلیت‌های ویژه آن اضافه کنید.

بهترین گیربکس دستی را این خودروها دارندبهترین گیربکس دستی را این خودروها دارند

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.