یکشنبه، ۱۵ تیر ۹۳ - ۰۶:۵۱

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

open-cube-3d-printer-scoovo-1

طراحی قطعات بوسیله کامپیوتر و تولید آنها بوسیله یک چاپگر سه بعدی، در حال تبدیل شدن به امری عادی است و این روش در صنعت هوایی جایگاه بیشتری دارد.در کارخانه ایرباس در‌هامبورگ، چاپگرهای لیزری سه بعدی می‌توانند قطعات فلزی گوناگونی برای طیف وسیعی از قطعات ایرباس تولید کنند که سبک تر، مقاوم تر و بسیار ارزان تر هستند. صدها قطعه با استفاده از چاپگرهای سه بعدی بر روی ایرباس ۳۵۰ نصب شده است. این روش ۷۰ درصد از نظر زمانی و ۸۰ درصد هزینه تولید را کاهش می‌دهد.

پیتر ساندر، مدیر تکنولوژی‌های جدید ایرباس می‌گوید:«این کار بسیار جالبی است، این قطعه بخشی از سیستم سوخت است که شامل دو لوله تعبیه شده در یک لوله است و معمولا از ده بخش جوش داده شده ساخته شده است. با چاپگرهای سه بعدی این امکان را داریم که دو لوله را در یک لوله دیگر جای بدهیم و آنرا تولید کنیم. در این حالت وزن قطعه کاهش می‌یابد اما جالبترین نکته این است که هزینه‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهیم.»

چاپگرهای سه بعدی می‌توانند یک شیء سه بعدی را از یک فایل دیجیتال تولید کنند. این چاپگرهای سه بعدی می‌توانند فایل‌ها را با استفاده از پودرهای پلاستیک و فلزات مختلف از جمله تیتانیوم و فولاد، به قطعات مکانیکی واقعی تبدیل کنند.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

کورتیس کارسون، مدیر یکپارچه سازی سیستم‌ها در ایرباس می‌گوید: «از نظر من امروزه بیشترین سود برای شرکت‌های هواپیمایی کاهش دادن وزن هواپیماست. با کاهش وزن در هزینه‌ها تولید هواپیما صرفه جویی می‌کنیم. این راهی است برای بهبود مصرف سوخت و صرفه جویی در هزینه سوخت هواپیماها. این کار همچنین به بهبود درآمد شرکت‌های هوایی و همچنین کارآمدی بهتر هواپیما می‌انجامد.»

3d-printed-engine

اولین پرواز یک هواپیمای تجاری با قطعات فلزی سه بعدی در سال ۲۰۱۶ میلادی انجام خواهد شد و تولید انبوه آنها با ۳۰ تن قطعات فلزی تولید شده با چاپگرهای سه بعدی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.امیدواریم که این تکنولوژی به زودی جهانی بشه و همه از اون استفاده کنند

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi