۰

نکاتی درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

بازدید 1045

امروزه ‌عادت بر این است که معمولا ‌کاربران دیگر پرسش‌های خود را از کسی نمی‌پرسند، بلکه مستقیم‌ به سراغ گوگل و Bing رفته و از اینترنت پاسخ ‌خود را می‌خواهند؛ اما اگر از ما بپرسند‌ اطلاعات ما از اینترنت چیست، چه باید بگوییم و از اینترنت چقدر می‌دانیم؟ ما در اینجا شما را با هفت نکته جالب درباره اینترنت آشنا می‌سازیم که احتمالا از آنها بی‌خبرید!

برخی از کاربران گمان می‌کنند ‌با استفاده از Private Browsing امنیت حریم خصوصی خود را حفظ می‌کنند. واقعیت این است، در حالی که وب‌گردی در حالت Private در مرورگر هرچند به افزایش ضریب امنیت تا حدی کمک می‌کند، ‌به هیچ وجه شما را نامرئی نمی‌کند! در این حال هنوز شما قابل رصد و هک شدن هستید و هکرها هنوز هم‌ می‌توانند به سادگی اطلاعات شما را بدزدند.

در حالی که هر روزه از اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای ارتباطات و حتی و کسب و کار خود بهره می‌بریم، ‌باید یک بار از خود ‌بپرسیم ‌چقدر از اینترنت می‌دانیم. اینکه اینترنت بواقع چیست و چگونه می‌توان از آن بهره برد؟!

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

شاید به اندازه‌ای در فضای وب و سایبری مشغول و غرق شده‌‌ایم که اساسا فراموش کرده‌ایم ‌در ‌چنین فضایی هستیم؛ اما لازم است‌ گاهی سری بالا کنیم و از ماهیت آنچه در آنیم و تاریخچه آن بیشتر آگاهی به دست آوریم.

البته در اینجا ما نمی‌خواهیم ‌وارد مبحث ماهیت اینترنت و وب و یا تاریخچه آن شویم، چرا که این موضوع مباحث مفصل و چالشی ‌در بر دارد و قطعا تعریف ماهیت اینترنت چیزی نیست که در یک گزارش کوتاه بتوان‌ جامع به آن پرداخت، بلکه هدف ما در اینجا این است که شما را با هفت نکته جالب در خصوص اینترنت و وب آشنا سازیم که در آن ضمن تمرکز بر جنبه سرگرم‌کننده، کمی چاشنی اطلاعات عمومی در خصوص اینترنت نیز مخلوط است.

۱ ـ انسان ها تنها ۴۹ درصد از کل ترافیک اینترنت را شکل داده‌اند. الباقی‌ ۵۱ درصد ترافیک اینترنت توسط Bot ها (ربات‌های رایانه‌ای که در واقع برنامه‌هایی برای انجام امور تعریف شده به شکل خودکار هستند) شکل داده شده است.

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

۲ ـ مجموع وب‌سایت‌های نامرئی و ثبت نشده که در موتور‌های جستجو یافته نمی‌شوند (Deep Web) پانصد برابر بزرگتر و بیشتر از وب‌سایت‌های مرئی و قابل جستجو و بازدید (Surface Web) است.

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

۳ ـ سرعت اینترنت در پایگاه بین‌المللی فضایی بیشتر از متوسط سرعت اینترنت در استرالیاست و متوسط سرعت اینترنت در استرالیا، بیش از سه و نیم برابر متوسط سرعت اینترنت در ایران است.

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

۴ ـ هنگ کنگ با متوسط سرعت اینترنت ۸۲٫۶ Mbps سریع‌ترین اینترنت دنیا‌ و نیجر با ۰٫۶ Mbps تنبل‌ترین اینترنت دنیا را ‌دارند. ایران با متوسط سرعت ۴٫۰۲ Mbps در رتبه ۱۵۴ در بین ۱۹۲ کشور قرار گرفته است.

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

۵- چهار تا پنج سال طول کشید تا رقم کاربران اینترنت به پنجاه میلیون‌‌ رسید. در حالی که برای رسیدن تلویزیون به همین میزان کاربر، سیزده سال و برای رادیو، هجده سال زمان صرف شد.

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

۶ – نخستین وب‌سایت دنیا در سال ۱۹۹۱ ساخته شد. شما می‌توانید این وب‌سایت را در (www.info.cern.ch) ببینید.

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

۷ – نخستین وب‌کم در دانشگاه کمبریج و در سال ۱۹۹۳ برای رصد و دیدن یک قهوه جوش مورد استفاده قرار گرفت.

هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.