۰

تعصب را کنار بگذارید!iOS خیلی امن‌تر از اندروید نیست!

بازدید 1334

galaxy-s5-vs-iphone-5s

دارندگان مک‌بوک‌‌های شرکت اپل تاکنون معتقد بودند که سیستم‌عامل آنها نسبت‌به سایر سیستم‌عامل‌های موجود امن‌تر است و از قرار معلوم این تصور اشتباه در ذهن دارندگان آیفون نیز شکل گرفته است.

البته ممکن است در بعضی مواقع نادر این ادعا درست باشد اما در بیشتر موارد از لحاظ امنیت نمی‌توان سیستم‌عاملی را به دیگری ترجیح داد. از قرار معلوم شرکت امنیتی ماربل (Marble Security Labs) تحقیقات جالبی در این زمینه انجام داده است.

البته روی سخن شرکت ماربل بیشتر با کاربران حرفه‌ای است چرا که برای این دسته از کاربران، امنیت‌ از ارزش بیشتری برخوردار است. موسس و یکی از مدیران ارشد این شرکت مدعی است که آنها سیستم‌عامل اندروید و iOS را در معرض ۱۴ نوع حمله مختلف نرم‌افزاری قرار داده‌اند و جالب اینجاست که هیچ‌کدام از لحاظ امنیت برتری نسبت به دیگری از خود نشان نداده‌ است.

در این میان عده‌ای معتقد هستند که شیوه ارایه نرم‌افزار‌ها از جانب اپل امن‌تر می‌باشد اما با این فرضیه نمی‌توان ادعا کرد که اپل در معرض حملات بدافزارها قرار ندارد. بدافزارها از راه‌های مختلفی به گوشی‌ همراه منتقل می‌شوند (حتی از طریق اس‌ام‌اس) و با وجود تمام سخت‌گیری‌های اپل و اندروید در خصوص عدم نصب نرم‌افزارهای ناشناس، باز هم باید این نکته را در نظر داشت که آیفون به راحتی جیلبریک می‌شود و روت کردن اندروید نیز کار دشواری نیست.

از آنجایی که اندروید بیشترین سهم بازار گوشی‌های همراه را در اختیار دارد کاملا طبیعی است که هکر‌ها نیز بیشتر این سیستم‌عامل را هدف بگیرند. در مجموع باید گفت که از لحاظ امنیت این دو سیستم‌عامل پرطرف‌دار گوشی‌های همراه باجی به یکدیگر نمی‌دهند و این کاربران هستند که باید توجه بیشتری به رعایت نکات امنیتی داشته باشند.

 منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.