۰

معرفی دوربین فول‌فریم D810 با قیمت ۳۳۰۰ دلار از نیکون

بازدید 1268

Nikon D810

نزدیک به ۲ سال از عرضه دوربین‌های فول‌فریم مطرح بازار، یعنی ۵D Mark III کانن و D800 نیکون می‌گذرد و حالا زمان آن رسیده که نسل جدید این دوربین‌ها معرفی شوند. نیکون در این زمینه پیش‌دستی کرده و دوربین DSLR جدید خود را با نام D810 معرفی کرده است.نیکون دوربین D810 را به عنوان جایگزین هر دو دوربین D800 و D800E معرفی کرده است. این دوربین برای رقابت مستقیم با سری ۵D کانن عرضه شده و از این بابت، امکانات مشابه این دوربین‌ها را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌کند.همانطور که انتظار می‌رفت، نیکون در دوربین جدید و خود بر روی قابلیت‌های فیلم‌برداری تمرکز ویژه‌ای کرده است. با D810 فیلم‌برداری به مراتب راحت‌تر شده و پروفایل‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. در این دوربین امکانات متنوعی برای تنظیم صحیح و آسان میزان نوردهی در زمان فیلم‌برداری اضافه شده است.

D810 Back

دوربین جدید نیکون دارای دو میکروفن در قسمت جلو است تا بتوانید از طریق آن صدای محیط را نیز بصورت استریو ضبط کنید. اکثر دوربین‌های عکاسی فعلی از یک میکروفون بهره می‌برند که از طریق آن، تنها می‌توان صدا را بصورت مونو ضبط کرد.

نیکون همچنین تلاش کرده تا فیلم‌برداری در زمان حرکت را نیز آسان‌ کند. دوربین D810 قادر است در حالت Auto ISO، فیلم‌برداری کند تا دوربین بصورت خودکار براساس شرایط محیط میزان حساسیت ایزو را کنترل کند. البته در این حالت کاربر همچنان بر روی سرعت شاتر و میزان گشودگی دریچه دیافرگم کنترل دستی خواهد داشت. نیکون ادعا می‌کند که تغییر بین میزان ایزو نیز به نرمی انجام می‌شود. از دیگر بهبودهای ایجاد شده در D810 می‌توان به امکان فیلم برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p، نرخ ۶۰ فریم ثانیه (NTSC) و ۵۰ فریم در ثانیه (PAL) اشاره کرد.

تغییرات کوچک بسیاری نیز در بدنه دوربین D810 نیکون اعمال شده است که از میان آن‌ها می‌توان به رزولوشن بالاتر صفحه LCD و همینطور منظره‌یاب OLED اشاره کرد. دوربین جدید نیکون همچنین به پردازنده سریع‌تر برای پردازش تصویر، باتری با طول عمر بالاتر و همچنین بازه وسیع‌تر برای ایزو مجهز شده است. سرعت عکس‌برداری پشت سر هم نیز بهبود یافته است. نیکون در D810 از پردازنده Expeed 4 بهره برده است که علاوه بر سرعت پردازش بالاتر نسبت به نسل قبل، از امکانات جدیدی مانند پشتیبانی از فرمت ۱۲ بیتی Raw هم پشتیبانی می‌کند.

D810

بدنه‌ی بدونه لنز دوربین D810 از ماه آینده با قیمت ۳۲۹۹.۹۵ دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود. هرچند این قیمت کمی بالاتر از دوربین D800 تعیین شده، اما ارزان‌تر از ۵D Mark III است. مهم‌ترین تغییر در D810 نسبت به D800 در امکانات جدید مربوط به فیلم‌برداری آن است.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.