۰

۵ تکنولوژی برتر در جام جهانی برزیل ۲۰۱۴

بازدید 1463

استفاده از تکنولوژی در همه زمینه ها اگر اولویت نداشته باشد، همیشه ابزار قدرمتندی برای پیشبرد اهداف است. ورزش نیز از برای تولید نرم افزار ورزشی، تولید لباس و لوازم ورزشی و بسیاری کارهای دیگر از تکنولوژی بهره می برد.هر رویداد جام جهانی نیز پر از کاربردهای تکنولوژی های جدید است. به عنوان مثال اولین بار در سال ۱۹۷۰ بود که مردم بازی فوتبال را در خانه ها و در زیر باد کولر با تماشای رنگ واقعی لباس تیم محبوب خود تماشا می کردند. استفاده از تکنولوژی به دلیل افزایش کارایی و اهمیت آن هر بار در جام های جهانی کاربرد بیشتری پیدا می کند. سال ۲۰۱۴ در جام جهانی برزیل هم عجیب ترین کاربردهای تکنولوژی را مشاهده کردیم.در این مقاله  چند نمونه جالب از این کاربردها را معرفی کرده است:

۱٫ تکنولوژی خط دروازه

همیشه رد شدن یا نشده توپ از خط دروازه چالش برانگیز بوده و صحیح یا غلط بودن تصمیم به راحتی سرنوشت بسیاری از تیم ها را تغییر داده است. فیفا بالاخره به یک جمع بندی در نحوه محاسبه این موضوع بدست آورد. تکنولوژی بکار رفته در لیگ های کوچک و بزرگ اروپایی قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل امتحان شده است که مهمترین آن لیگ برتر انگلیس است.

جام جهانی

روش عمل به این صورت است که ۱۴ دوربین پرسرعت و حساس در نقاط مختلف زمین برای مشاهده خط دروازه نصب شده است که تصوری کاملا سه بعدی را در اختیار داوران قرار می دهد.

جام جهانی

زمانی که توپ از خط دروازه رد می شود داور توسط ساعت خود به از ان مطلع می شود. این تکنولوژی با محاسبه دقیق عبور توپ از خط و اعلام آن به داور، این مشکل بزرگ را حل کرده است.

۲٫ پخش تصاویر ۴K

تکنولوژی جدید و خارق العاده نمایش تصاویر با کیفیت ۴K که امروزه فراتر از ذهن تصاویر را با بهترین کیفیت نمایش می دهد در جام جهانی برزیل با همکاری فیفا و شرکت سونی استفاده خواهد شد.

جام جهانی

۴K تصاویر را با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ نمایش می دهد. البته قرار نیست کل بازی های جام جهانی را پوشش دهد. تنها ۳ بازی با این تکنولوژی فیلم برداری می شود. یک بازی رده بندی، یک بازی نیمه نهایی و بازی فینال بازی هایی هستند که بصورت ۴K فیلم برداری شده و پس از اتمام بازی های جام جهانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

۳٫ اسپری محو شونده

این هم از جالب ترین تکنولوژی های امسال هست. اسپری ای که بعد از چند دقیقه محو می شود. این اسپری برای نشان دادن محل لیست یا نگهداری توپ و بازیکن است.

جام جهانی

معمول در زمان زدن ضربه های خطا افرادی جلوی توپ سد می کنند که باید فاصله آنها با توپ توسط داور محاسبه شود. برخی بازیکنان از فرصت استفاده کرده و ممکن است زمانی که داور متوجه نیست، فاصله را کم کنند. با این اسپری خط ایست مشخص شده و بازیکنان نمی توانند تخطی کنند.

۴٫ توپ بازی جام جهانی ۲۰۱۴ با نام Brazuka

توپ هم همیشه در مسئله بوده. بازیکنان، مربیان و درواازه بان ها همیشه اشکالاتی از توپ ها می گیرند که بعضا صحیح بوده و به راحتی در نتیجه بازی تاثیر می گذارد. اشکالاتی که به توپ جام جهانی ۲۰۱۰ گرفته شد را حتما یادتون هست.توپ امسال با نام Brazuka پس از ۲ سال و نیم آزمایش جدی به بازی ها رسیده است. این توپ توسط برترین بازیکنان تایید شده است. افرادی مثل لیونل مسی، کاسیاس، اشتایگر، دنی آلوز و زیدان.

جام جهانی

Brazuka از شش تکه تشکیل شده که با کمترین چاله و تو رفتگی بهم متصل شده اند. این توپ با تکنولوژی های بسیار دقیق بررسی شده و میزان کشش و گرد بودن آن با دقت استاندارد شده است.

۵٫ لباس روبات قابل کنترل با ذهن

آخرین و در حقیقت ضربه آخر تکنولوژی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل لباس روبات است. این لباس البته اصلا قرار نیست در جام استفاده شود و بیشتر نماد تکنولوژی و کمک به افرادی است که دارای مشکلات حرکتی هستند.

جام جهانی

این لباس در روز افتتاحیه بر تن یک فردی خواهد بود که با بلند شدن از ویلچر و حرکت تا وسط زمین و شوت کردن توپ ، بازی ها را افتتاح خواهد کرد. این لباس با گرفتن سیگنال های عصبی و از فرد، آنها را ترجمه کرده و به حرکت واقعی تبدیل می کند

جام جهانی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.