۰

سیستم جدید ضد سرقت برای اندروید و ویندوز فون

بازدید 984

در یک حرکت مشترک مابین این سیستم‌های عامل همراه، سیستم جدید ضد سرقت برای اندروید و ویندوز فون طراحی شده است که البته چندان ضد سرقت نیست و تنها اجازه استفاده از گوشی توسط سارق را غیرممکن می‌نماید.اندروید و ویندوز فون به‌زودی به کلید نابودی گوشی یا به زبان انگلیسی kill switch مجهز می‌شوند تا کاربران این دستگاه‌ها بتوانند گوشی خود را در مقابل سرقت اطلاعات مصون نگاه دارند. البته این امکان پیش‌ازاین نیز در گوشی‌های اپل و نسخه ۵S از گوشی آیفون وجود داشته است و ممکن است که اپل نسبت به این عمل دو شرکت رقیب عکس‌العمل نشان بدهد.

2-1

این کلید برای از کار انداختن سستم به‌خوبی مفید خواهد بود و می‌تواند امنیت گوشی را تا حد بالایی بهبود ببخشد. این امکان در حقیقت گوشی را تبدیل به یک وسیله بی‌مصرف خواهد کرد و کسی که گوشی را از شما بدزدد تنها می‌تواند پس از فشرده شدن kill switch توسط شما، از آن به عنوان یک آجر استفاده نماید. شاید از دست دادن گوشی برای هیچ‌کس خوشحال کننده نباشد ولی فکر کنید که گوشی شما دزدیده شده است، با داشتن kill switch حداقل نگرانی بابت عکس‌ها و اطلاعات شخصی خود و نداشته و سوءاستفاده از آن توسط دزد نخواهید داشت.

این امکان قرار است بر روی نسخه بعدی سیستم‌های عامل اندروید و ویندوز فون تعبیه گردد و در حال حاضر هنوز خبری از آن برای سیستم‌های فعلی و نسخه‌های مرسوم در شرایط کنونی نخواهد بود. جالب اینجاست که بدانید این سیستم در ایالات‌متحده امتحان خود را پس داده است. پس از عرضه kill switch بر روی آیفون ۵S بود که آمار نشان از افت ۱۹ درصدی سرقت آیفون داشتند و جالب اینجا بود که در شهر نیویورک این رقم به ۴۰ درصد رسیده بود و بسیاری از سارقین ترجیح می‌دادند به سراغ دزدیدن آیفون نروند.

با توجه به عرضه قریب‌الوقوع این امکان برای اندروید و ویندوز فون نیز باید منتظر کمتر شدن آمار سرقت تلفن‌ همراه هوشمند بود زیرا عملا گوشی‌ها پس از سرقت به هیچ دردی نخواهند خورد و همین امر می‌تواند به عنوان یک عنصر بازدارنده در مقابل سرقت عمل نماید.

البته هنوز زمان دقیقی برای عرضه kill switch بر روی اندروید و ویندوز فون اعلام نشده است و مایکروسافت و گوگل از دادن وعده زمانی به کاربران خود طفره می‌روند و تنها عرضه این امکان در آینده قطعی شده است. مسئولان شرکت‌های یادشده نیز در مقابل سوالات رسانه‌ای، عکس‌العمل خاصی نشان نداده‌اند و تنها موضوع را تائید نمودند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.