۰

دو برابر شدن درآمد گوگل از اپلیکیشن های اندروید در یک سال گذشته

بازدید 972

دو برابر شدن درآمد گوگل از اپلیکیشن های اندروید در یک سال گذشته

شاید اپل همچنان در زمینه اپلیکیشن پیشتاز باشد، اما آنطور که آمار و ارقام نشان می دهد، این گوگل است که با سرعت بسیاری در حال رشد است. طبق تحقیقاتی که مؤسسه App Annie به عمل آورده، گوگل در طول ۱۲ ماه گذشته موفق شده تا درآمد خود از اپلیکیشن های اندروید را دو برابر کند.جالب است بدانید که این رشد درآمد، سرعتی بیشتر از رشد تعداد اپلیکیشن های جدید دارد. در حالی که تعداد اپلیکیشن های اندروید در سال گذشته تنها یک سوم افزایش داشته اند، گوگل توانسته آمار دانلود را به ۱.۵ برابر افزایش دهد و به تبع آن درآمد حاصله را نیز ۲.۴ برابر کند.

درآمد گوگل پلی

App Annie همچنین گوگل پلی را بر اساس نوع اپلیکیشن ها نیز مورد بررسی قرار داده. در این تحقیقات اپلیکیشن های ارتباطی از لحاظ تعدد، مقدار دانلود و البته میزان درآمد در صدر هستند. پس از برنامه های ارتباطی رتبه های بعدی به اپلیکیشن های اجتماعی، ابزار ها و برنامه های حوزه سرگرمی اختصاص پیدا می کند.یکی از دلایل افزایش خیره کننده درآمد گوگل از اپلیکیشن ها را می توان گسترش برنامه های Freemium دانست. در این مدل تجاری، توسعه دهندگان برنامه را به صورت رایگان عرضه می کنند و سپس با استفاده از سیستم in-app purchase تلاش می نمایند بابت خدمات اضافه در برنامه، هزینه ای را از کاربر دریافت کنند.

درآمد گوگل پلی

گوگل پلی هنوز راه زیادی را در پیش دارد تا از لحاظ درآمد به پای اپ استور اپل برسد، اما آمار رشد این مجموعه نشان از آن دارد که اکنون توسعه دهندگان اهمیت بیشتری را برای سیستم عامل موبایل گوگل قائل می شوند. و این خبر بسیاری خوبی برای کاربران اندروید است؛ کاربرانی که معمولا باید هفته ها پس از عرضه نسخه iOS صبر کنند تا نسخه اندروید برخی از بازی ها و برنامه ها برای آن ها عرضه شود.

منبع

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.