۰

گوشی های نوکیا با طراحی عجیب و غیرمعمول

بازدید 1879

همان‌طور که به خاطر داریم، نوکیا فروخته شد تا سیاست‌های جدید بر این کمپانی قدیمی فنلاندی حاکم شود. این روزها نوکیا زیر پرچم مایکروسافت در حال بازگشت به بازارهای جهانی است.اما هیچ‌کس نمی‌تواند دوران اقتدار نوکیا بر بازار را فراموش کند. گوشی‌هایی که دست هر کسی بود و طراحی‌های خاص خودش را داشت. در اینجا می‌خواهیم به چند طراحی عجیب و غیرمعمول نوکیا اشاره‌کنیم. مدل‌هایی که شاید برای شما هم آشنا باشد.همانند سامسونگ، به نظر می‌رسد نوکیا در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی طراحی‌های عجیب گوشی‌های خود را شروع کرد. در حقیقت در دوران تولید گوشی‌های همراه، همه کمپانی‌های عظیم تولید این وسایل، در تولیدات خود گوشی‌های عجیب‌وغریب زیاد دارند. در طراحی این تلفن‌های همراه، همه‌چیز به چشم می‌خورد. از گوشی‌های تاشو گرفته تا کشویی و گردان و …خب توضیحات کافی ست، باهم به سراغ عکس‌ها می‌رویم. شاید برخی از این مدل‌ها سال‌ها گوشی شما بوده باشد… این‌طور نیست؟

۱- نوکیا ۳۶۰۰،‌ ۳۶۲۰ و ۳۶۵۰

3600

این گوشی دارای طراحی شبیه کنترل‌های تلویزیون بود! ۳۶۵۰ در سال ۲۰۰۲ وارد بازار شد و دو مدل بعد در اوایل سال ۲۰۰۳ به بازارهای جهانی عرضه شدند.

صفحه‌نمایشی با وضوح ۱۷۶ در ۲۰۸ به همراه سستم عامل سیمبین سری ۶۰ از قابلیت های این دستگاه بود.

۲- نوکیا E70 ،۶۲۸۸ ،۶۸۲۰ ،۶۸۱۰ ،۶۸۰۰

e70

تولید این سری گوشی با مدل ۶۸۰۰ در سال ۲۰۰۲ آغاز و با مدل E70 در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید.

این مدل در هنگامی‌که بسته بود شبیه یک گوشی طبیعی بود ولی یک کیبورد کامل QWERTY در پشت آن پنهان‌شده بود. وقتی این گوشی باز می‌شد شبیه به یک ساعت مچی غول‌پیکر به نظر می‌آمد.
اما آخرین سری این گوشی یعنی E70 کمی امکانات بهتر و جدیدتری داشت. پشتیبانی از ۳G و Wi-Fi، سیستم‌عامل سیمبین نسخه سوم و دوربینی ۲ مگا پیکسلی

۳- نوکیا ۷۶۰۰

Nokia-7600(1)

حدود ۱۱ سال است که از عرضه رسمی این گوشی می‌گذرد!‌ این تلفن همراه دومین دستگاهی بود که قابلیت مکالمه در شبکه ۳g را داشت. طراحی این گوشی واقعا عجیب و البته خاص بود. به حدی که در دست گرفتن این گوشی کار هرکسی نبود!

این گوشی دارای صفحه‌نمایشی دو اینچی بود و دوربینی با کیفیت VGA در پشت آن قرار داشت.

۴- نوکیا N-Gage و N-Gage QD

ngae

نوکیا باعرضه این گوشی سعی داشت تا یک وسیله بازی خوش‌دست تولید کند. یک گوشی هوشمند با سیستم‌عامل سیمبین. ولی متأسفانه موفق نشد…!‌

این گوشی در سال ۲۰۰۳ عرضه شد، اما N-Gage به‌طور گسترده‌ای موردانتقاد واقع شد و با توجه به اینکه به خاطر طراحی‌اش تلفن همراهی عامه‌پسند نبود، نتوانست تجربه خوبی برای کاربرانش رقم بزند.

جانشین N-Gage با پسوند QD (شکل سمت راست) در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد؛ اما این گوشی نیز نتوانست نظرات عامه مصرف‌کنندگان را به‌سوی خود جلب کند.

۵- نوکیا ۷۷۰۰

7700

نوکیا ۷۷۰۰ مدل وارونه N-Gage محسوب می‌شد. ۷۷۰۰ اصلا کیبورد نداشت. این تلفن همراه دارای صفحه‌نمایشی لمسی و ۳٫۵ اینچی بود. گوشی خاص ما، در سال ۲۰۰۳ به‌طور رسمی معرفی شد؛ اما نوکیا هیچ‌وقت برای فروش این گوشی اقدام نکرد.

۶-  نوکیا ۷۷۱۰

Nokia-7710(1)

بعدازاینکه مدل ۷۷۰۰ راهی به بازارهای جهانی پیدا نکرد، مدل ۷۷۱۰ در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان یکی از اولین گوشی‌های هوشمند آن سال معرفی و به‌طور رسمی عرضه شد.

صفحه‌نمایش ۳٫۵ اینچی TFT با وضوح ۶۴۰ در ۳۲۰ پیکسل از مشخصات این گوشی بود. ۷۷۱۰ اولین تلفن همراهی بود که سیستم هدایت ماهواره‌ای داشت.

۷-  نوکیا N90 ،N93 و N93i

Nokia-N90-N93-and-N93i(1)

نوکیا N90  (سال ۲۰۰۵)، N93 ( سال ۲۰۰۶) و N93i ( سال ۲۰۰۷) هر سه دارای طراحی‌های مشترکی بود. نوع گوشی بازشو بود و صفحه‌نمایش آن قابلیت چرخش داشت. به همین دلیل در هنگام عکس و یا فیلم‌برداری این گوشی ظاهری شبیه هندی‌کم‌های آن زمان می‌گرفت.

اما این گوشی دارای دوربینی بود که جز اصلی این سری محسوب می‌شد.

مدل N90 دارای دوربینی ۲ مگاپیکسی با لنز کارل زایس و فلش LED بود. در N93 این گوشی به دوربینی ۳٫۲ مگا پیکسلی و قابلیت ضبط فیلم با ویژگی ۳۰ فریم بر ثانیه مجهز شده بود. با توجه به قیمت بالایی که این سری گوشی های نوکیا در بازار داشت، توانست روزهایی خوشی را برای کاربرانش رقم زند.

۸- نوکیا ۷۲۸۰

Nokia-7280(1)

شاید بتوان نام دیگر این گوشی را یک ٰرژ لب مدرن گذشت!‌ این گوشی با طراحی عجیبش بیشتر شبیه به همان چیزی شده است که گفتیم! منتهی در سایزی بزرگ‌تر و امکاناتی بیشتر و بهتر. ۷۲۸۰ در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، اما نه به‌عنوان یک گوشی هوشمند، درواقع وسیله‌ای که شبیه به تلفن همراه بود.
این وسیله کیبورد نداشت و دارای صفحه‌نمایش کوچکی با رزولوشن ۲۰۸ در ۱۰۴ پیکسل بود.

۹- نوکیا ۳۲۵۰ و نوکیا ۵۷۰۰ XpreessMusic

3250

در اینجا دو گوشی سیمبینی داریم که برای عاشقان موسیقی طراحی‌شده است. این دو گوشی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ وارد بازار شدند. هردوی این گوشی‌ها قسمت دومی چرخان در زیر خود داشتند. دوربین ۲ مگا پیکسلی و کنترل‌های جداگانه برای موزیک از دیگر ویژگی‌های این گوشی بودند.

۱۰- نوکیا N91

Nokia-N91(1)

در سال ۲۰۰۶، این گوشی با ۴ گیگ فضای داخلی، تبدیل به رویای همه عاشقان موسیقی و فیلم شده بود. کیفیت صدای عالی، کنترل مخصوص موزیک، کیبورد مخصوص در کنار قابلیت مکالمه ۳G و استفاده از Wi-Fi. این گوشی در دوره خود واقعا محشر بود. این تلفن همراه، یکی از باریک‌ترین نمونه‌های زمان خود نیز محسوب می‌شد ( فقط ۲۲ میلی‌متر).

۱۱- نوکیا Twist 7705

Nokia-Twist-7705(1)

این لیست عجیب‌وغریب ما، باوجود موجود کوچک نوکیا با نام ۷۷۰۵ به پایان می‌رسد.
نوکیا ۷۷۰۵ توسط شبکه Verizon در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد. کیبورد QWERTY در کنار سوراخ بزرگی در گوشه پایین این وسیله از شاخص‌ترین ویژگی‌های این دستگاه بود.
نوکیا در اینجا هم سعی در خلق وسیله‌ای متفاوت داشت … اما بازهم شکست خورد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.