۰

طرح های مفهومی کشتی بین ستاره ای ناسا برای سفر به دنیاهای تازه

بازدید 1160

ناسا در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که قصد ساخت یک پیشرانه در هم تنیده را دارد که می تواند سریع تر از نور حرکت کند. ۲ سال از آن زمان گذشته و این سازمان هنوز چنین سفینه ای نساخته ولی به لطف هنرمند طراح، مارک رادمیکر، حالا می دانیم که در صورت ساخته شدن، آن سفینه چه ظاهری خواهد داشت. نتیجه کار او IXS Enterprise نام گرفته و شباهت هایی با سفینه تخیلی فیلم پیشتازان فضا و شاتل فضایی ناسا دارد.

w64010

رادمیکر در کنار دکتر هرولد وایت از ناسا به طراحی این ایده های مفهومی پرداخته. وایت و تیمش امیدوارند که سفر با سرعت مافوق نور را توسط پیشرانه های الکیوبیر میسر کنند. این پیشرانه ها که نام فیزیکدان مشهور میگل الکیوبیر را یدک می کشند، روی کاغذ قادر به خم کردن فضا-زمان هستند. با انبساط فضای جلوی سفینه و انقباض فضای پشت آن، IXS Enterprise می تواند مسافت ۴.۳ سال نوری تا مجموعه ستاره ای آلفا را در ۲ هفته طی کند.

آقای رادمیکر می گوید تحت تاثیر طراحی سفیه انترپرایز پیشتازان فضا توسط مت جفریز قرار داشته ولی بر خلاف آن، سفینه جدید را در داخل دو حلقه عظیم معلق کرده. به این شکل امکان ذخیره مقادیر زیادی آذوقه و جا دادن امکانات در بخش های الحاقی به سفینه اصلی میسر شده.

تا زمانی که ناسا بتواند سفینه مافوق نورش را بسازد (البته اگر بتواند) ما می توانیم با این طرح های مفهومی سرگرم باشیم. چند تصویر زیبای دیگر از این مجموعه را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

سفینه Alcubierre روی کاغذ قادر است به سرعت های بالا برسد ولی تا نزدیک ترین همسایه ما همچنان ۲ هفته راه است. هر وسیله "سریع تر از نور" باید آنقدر بزرگ باشد که فضای کافی برای خدمه و آذوقه و امکانات مورد نیاز برای زنده ماند در فضای بیرون منظومه شمسی را داشته باشد.

تصاویر آقای رادمیکر مربوط به زمان ساخت سفینه هستند. دیزاین آن ماژولار است و فضای کافی برای ۴ استوانه محافظ در پیرامون را دارا است که محل زندگی و ذخیره آذوقه است.

اسپانسر های این طرح انتظار دارند که صنعت سفینه های تجاری-مسافرتی به رشد خود ادامه دهد.

بدنه سفیه IXS Enterprise در داخل دو حلقه بزرگ معلق است. تصمیم به داشتن چنین دیزاینی به آن معنا است که سفینه می تواند به صورت امن داخل حباب تولید شده توسط پیشرانه الکیوبیر (Alcubierre) قرار بگیرد. همه ضمیمه های بیرون سفینه نیز تحت تاثیر خمیدگی فضا-زمان قرار خواهند گرفت.

طرح مفهومی یک سفینه با ساختار تار و پودی که در حال حاضر توسعه آن بیشتر شبیه تخیل است ولی در عین حال تصاویر طراحی شده توسط رادمیکر عناصر واقعی را با پیشنهادهایی از دنیای علمی-تخیلی بازطراحی کرده. گویا این پنل های کناری سفینه انترپرایز از ایستگاه فضایی بین المللی قرض گرفته شده اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.