۰

زیرساخت وظایف اصلی را رها کرده و اینترنت می‌فروشد

بازدید 1044

زیرساخت1

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با برشمردن ۹ راه‌کار برای اجرای شبکه ملی اطلاعات، گفت: مدیران یا اطلاع ندارند یا از عدم اطلاع مدیران کلان سوءاستفاده می‌کنند. اصل ایجاد دیتاسنترهای استانی اشتباه است؛ دخالت زیرساخت در فروش پهنای باند و مخالفت با ایجاد نقاط تبادل ترافیک داخلی بر حسب منفعت است.
به گزارش فارس، علیرضا شاه‌میرزایی در نشست موانع اجرای شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته مراکزی که مجوز ارتباطات می‌دهند با مراکزی که مجوز رسانه ارائه می‌دهند، ادغام می‌شوند زیرا به این همگرایی اعتقاد پیدا کرده‌اند.
ضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی راهکار ایجاد این شبکه را ۹ مورد شامل ایجاد مراکز IXP، ایجاد مراکز CDN (توزیع محتوا)،احراز هویت به صورت ملی، رفع کمبود IP از طریق استفاده مجدد از IP ‌ها، ارائه پهنای باند رایگان به دیتاسنترها یا خرید ترافیک از آنها، ‌حمایت منطقی از اپراتورهای داخلی و تولیدکنندگان دانش‌بنیان، تسهیل ریال الکترونیکی به عنوان پول مجازی در فضای مجازی، شفاف‌سازی مقررات حقوقی شرکت‌ها که فعالان حوزه تنها به یک مرجع قضایی پاسخ‌گو باشند و ارائه خدمات اینترنت نوجوان، عنوان کرد.
وی با اشاره به اقدام وزارت ارتباطات برای ایجاد دیتاسنترهای استانی، یادآور شد: اصل ایجاد دیتاسنترهای استانی اشتباه است، درحالی که امریکا دیتاسنترهای خود را در کانادا و دیگران در سیبری ایجاد می‌کنند، دولت قبل در هوای گرم و شرجی اهواز دیتاسنتر ساخته است و به مناسبت روز ارتباطات آن را دوباره افتتاح می‌کند.
شاه‌میرزایی گفت: وزارت ارتباطات به تنها حوزه‌ای که دسترسی دارد، شرکت زیرساخت است، آنها آرزوی بازگشت شرکت مخابرات به وزارتخانه را دارند و می‌گویند حداقل شرکت زیرساخت را برای خود نگه داریم.
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت شرکت مادر ارتباطات است که وظیفه نگهبانی از مرزهای اینترنتی را برعهده دارد؛ اما از این عنوان تفاسیر متعددی برداشت می‌شود. در اینکه گت‌وی بین‌الملل حاکمیتی است، شکی نیست اما شرکت زیرساخت پهنای باند می‌فروشد و شبکه بین استانی را اداره می‌کند در حالیکه به استناد مدارک وظایف متعدد اصلی خود را رها کرده یا بسیار عقب است.
وی ادامه داد: آنها با ایجاد مراکز IXP (نقاط تبادل ترافیک) مخالفت دارند و فکر می‌کنند با راه‌اندازی این مراکز درآمدشان کم می شود؛ از این رو کار دو ماهه را دو سال است که انجام نمی‌دهند. مدیران یا اطلاع ندارند یا از عدم اطلاع مدیران کلان سوءاستفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.