۰

ساخت خودرویی که در هر ۳۳۰۰ کیلومتر تنها یک لیتر سوخت مصرف می کند !

بازدید 949

The-Microjoule-4-798x350

امروزه میزان مصرف سوخت یک خودرو یکی از مهمترین فاکتور های خریداران برای انتخاب یک خودرو به حساب می آید و کمپانی های خودروسازی بیشترین تلاش خود را برای کاهش میزان مصرف سوخت خودرو می کنند.حال خودرویی وجود دارد که توسط دانشجویان کالج La Joliverie در نانت فرانسه طراحی و تولید شده و به نظر نمی‌رسد خودروی دیگری به این زودی‌ها بتواند رکورد مصرف سوخت آن را بشکند.

Microjoule

این خودرو که Microjoule نام دارد را می‌توان بهینه‌ترین خودرو از نظر میزان مصرف سوخت، با وزن ۳۵ کیلوگرم برشمرد. این خودرو در رقابتی اروپایی برای تعیین برترین خودرو از نظر میزان مصرف سوخت معرفی شد. تیم فرانسوی سازنده این خودرو موفق شده ۲۰۰ تیم رقابت کننده دیگر را در این مصاف شکست دهد. این خودرو می‌تواند مسافت ۳۳۰۰ کیلومتر را با یک لیتر سوخت مصرفی طی کند!

Microjoule

Microjoule بر روی پیستی در روتردام هلند مورد آزمایش قرار گرفت. این خودرو از موتور اختراق داخلی بهره می‌برد و از سوخت‌های معمولی می‌توان در آن استفاده کرد. این خودروی ۳۵ کیلویی به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و مقاومت چرخشی و مقاومت هوایی بسیار پایینی دارد.

Microjoule

به عنوان مثال وقتی چرخ‌های آن شروع به گردش می‌کنند، این چرخش بدون توقف برای کیلومترها ادامه خواهد داشت. این خودرو می‌تواند از بنزین و یا اتانول به عنوان سوخت بهره ببرد. فراموش نکنید که کمینه وزن راننده باید ۵۰ کیلوگرم باشد. با توجه به افزایش روزافزون مصرف سوخت و قیمت آن، مشاهده خودروهایی اینچنینی در بازار، چندان دور نمی‌نماید.

Microjoule

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://wonderfulengineering.com/new-car-designed-by-french-students-can-do-2072-miles-on-a-single-litre-of-fuel/” target=”blank” ]منبع[/button]

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.