۰

معرفی بهترین دوربین‌های دیجیتال دنیا – سال ۲۰۱۴

بازدید 1026

4141002

انتخاب یک دوربین مشکل است، زیرا هم تعداد مدلهای موجود در بازار زیاد و هم خریدار باید نوعی را که مناسبش است انتخاب کند.خوشبختانه سایتهایی هستند که کارشان بررسی محصولات مختلف و البته معرفی بهترین‌های آنهاست. این مطلب که برگرفته از سایت PCMag است، ۱۰ تا از بهترین دوربین‌های دیجیتال را پس از بررسی صدها مدل انتخاب کرده و آنها را در قالب یک مقاله منتشر کرده است.آیا دوربین می‌خواهید که با کمترین زحمت بهترین عکسها را بگیرد؟ یک دوربین جیبی point-and-shoot برای شما مناسب است. آیا می‌خواهید تا آنجایی که ممکن است به سوژه نزدیک شوید بدون آنکه مجبور به حمل یک SLR با لنزهای تله فوتو باشید؟ یک دوربین بریج سوپر زوم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یا اینکه مدلی را می‌خواهید که بسیار سریع باشد و به شما امکان تعویض سریع لنزها را بدهد؟ نیاز به یک D-SLR یا یک نوع کامپکت با قابلیت تعویض لنز دارید. اهل طبیعت گردی و ماجرا جویی هستید؟ یک مدل راگد ضد آب را باید تهیه کنید.فقط به خاطر داشته باشید که این فهرست ثابت نیست و خیلی زود با آمدن مدلهای جدید تغییر می‌کند.

 بهترین‌های Point-and-Shoot

Olympus Tough Tg-2 his

323856-angle

 

مزایا: ضد آب تا عمق ۵۰ فوتی، عملکرد فوق‌العاده ISO، لنز سریع f/2، عملکرد سریع، قابلیت پذیرش فیلتر و تعویض لنز، GPS قطب نمای دیجیتال،Macro LED

معایب: سرعت لنز می‌توانست بیشتر باشد، شارژ درونی، شنیده شدن صدای حرک لنز در ویدئوهای ضبط شده

جمع‌بندی: دوربین راگد Olympus Tough TG-2 iHS یک مدل آپگرید شده از دوربین فوق‌العاده TG-1 است و با قیمت پایینتری عرضه می‌شود.

Sony Cyber-shot DSC-RX100 II

مزایا: عملکرد فوق‌العاده ISO، سنسور ۱ اینچی، اپرچر واید، کنترلهای سفارشی، صفحه نمایش بزرگ، کندی بسیار اندک شاتر، کفشک عکسبرداری خام، وای فای، کفشک و پشتیبانی از EVF.

معایب: قیمت بسیار بالا، زوم محدود، شارژ داخلی، شارپ نبودن کافی در فریم ۲۸mm.

جمع‌بندی: این مدل نسبت به RX100 پیشرفتهای زیادی کرده است و به همین مراتب نیز قیمت بالاتری دارد.

Canon PowerShot Elph 330 HS

مزایا: لنز شارپ، وای فای همراه، زوم ۱۰x، توقف کوتاه شاتر، شارژ خارجی

معایب: لنز با اپرچر کوچک، نبود کنترل دستی کامل، محدود بودن ضبط ویدئوی فول اچ دی با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه

جمع‌بندی: یکی از بهترین دوربین‌هایی که می‌توانید در این رنج قیمتی بگیرید. این دوربین عکسهای زیبایی می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد با وجود وای فای آنها را خیلی سریع به اشتراک بگذارید.

بهترین‌های DSLR

Canon EOS 6D

311359-canon-eos-6d-front

 

مزایا: کامپکت، قیمت مناسب نسبت به کلاسی که به آن تعلق دارد، سنسور تمام فریم، عکسبرداری ۴٫۵fps، کیفیت بالای عکسهای گرفته شده با ISO تنظیم شده روی آخرین درجه، فوکوس قابل تغییر صفحه نمایشها، GPS و وای فای همراه، ضبط فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، کنترل از راه دور وای فای.

معایب: جز سریعترین‌ها در کلاس خود نیست، پوشش ۹۷ درصدی منظره یاب، سازگار نبودن با لنزهای EF-S، پر مصرف بودن GPS، فقدان فلش، فوکوس کند در هنگام فیلمبرداری، فقدان سوکت همگام سازی با کامپیوتر.

جمع‌بندی: Canon EOS 6D یک دوربین تمام فریم با کیفیت است که درون یک بدنه جمع و جور جای گرفته است، با قیمت تقریبا مناسبش، کیفیت بی نظیر عکسها و ویژگی‌های دوست داشتنی‌اش، خیلی راحت یکی از انتخابهای سردبیر شده است.

Pentax K-3

مزایا: کیفیت بالای عکسهای گرفته شده با ISO بالا، عکسبرداری ۸٫۱fps، سیستم فوکوس خودکار ۲۷ نقطه‌ای، کاهنده لرزش همراه، فیلتر پایین گذر شبیه سازی شده و قابل انتخاب، منظره یاب منشوری، صفحه نمایش با کیفیت پشتی، طراحی عالی کنترلها، قابلیت پشتیبانی از دو شکاف کارت حافظه، سوکت همگام سازی با کامپیوتر.

معایب: فوکوس خودکار محدود در هنگام فیلمبرداری، کندی در آغاز بکار، فقدان GPS و وای فای همراه

جمع‌بندی: Pentax K-3 یکی از ارتقا یافته‌ترین K-mount SLR ساخته شده تا به امروز است. با ارائه فوکوس خودکار سریع و عکسهای با کیفیت عالی توانسته است خود را یکی از انتخاب‌های سردبیر کند.

Nikon D5300

مزایا: سنسور ۲۴ مگاپیکسلی بدون هیچ فیلتر پایین گذر، صفحه نمایش دقیق با زاویه دید گسترده، عکسهای JPG با کیفیت بالا در ISO بالا، عکسبرداری پیوسته با سرعت ۴٫۷fps، سیستم فوکوس خودکار ۳۹ نقطه‌ای، آغاز به کار سریع، فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، وای فای و GPS همراه، ورودی میکروفون استاندارد.

معایب: عکسها در کناره‌ها کمی نویز دارند، لنز screw-drive، منظره یاب منشوری، وجود تنها یک کنترل چرخی، غیر فعال شدن سلف تایمر پس از استفاده، فقدان پیش نمایش عمق میدان.

جمع‌بندی: Nikon D5300 D-SLR آپگرید تقریبی از مدل پیشینش بوده که البته هنوز هم یک انتخاب ارزشمند است.

بهترین‌ها میان کامپکتها با قابلیت تعویض لنز

Olympus OM-D E-M1

مزایا: کیفیت بسیار تاثیر گذار عکسها حتی در ISO بالا، ضد گرد و غبار و قطرات آب، بدنه محکم، ارگونومی عالی، بهترین در کلاس EVF، وای فای، دارای فیلترهای هنری و کنترلهای رنگی، ویژگی مرور زمان، فوکوس خودکار سریع، عکسبرداری سریع با سرعت ۱۰٫۵ فریم بر ثانیه، ثابت کننده تصویر، صفحه نمایش دقیق.

معایب: گران، نبود فلش، فقدان پشتیبانی از ضبط ویدئوی ۶۰ فریم بر ثانیه.

جمع‌بندی: با تصاویر خیلی خوب حتی در نور کم، سرعت بالا و غنا از نظر ویژگی‌های پیشرفته،Olympus OM-D E-M1 بهترین Micro Four Thirds است که با این پول می‌توان خرید.

Sony Alpha 6000

مزایا: فوکوس خودکار فوق سریع، عکسبرداری پشت سر هم با سرعت ۱۱٫۱ فریم بر ثانیه همراه با فوکوس ردیاب، کیفیت بالای عکسها در ISO بالا، EVF OLED دقیق، فلش درونی و کفشک چند کاره، وای فای و NFC، برنامه دانلودی دوربین، ضبط فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه.

معایب: سنسور چشمی بیش از حد حساس، آغاز بکار کند، لگ در EVF در نور بسیار کم، فقدان ورودی میکروفون آنالوگ، پولی بودن برخی از برنامه‌ها.

جمع‌بندی: این دوربین فوکوس سریع و قابلیت عکسبرداری با سرعت ۱۱٫۱ فریم بر ثانیه را دارد. کیفیت عکسهایش در حد و اندازه‌های سرعتش است و براحتی جز انتخاب‌های سردبیر قرار می‌گیرد.

بهترین‌های سوپر زوم

Sony Cyber-shot DSC-RX10

414314-sony-cyber-shot-dsc-rx10

 

مزایا: لنز بسیار خوب ۲۰۰-۲۴mmf/2.8، سنسور عکس بزرگ یک اینچی، عکسبرداری پشت سر هم با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه، ضبط ویدئوی فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، طراحی سفارشی و عالی کنترلها، EFV دقیق، ال سی دی، کفشک چند رابطی، وای فای با NFC.

معایب: بزرگ، گران، نبود قابلیت شارژ خارجی

جمع‌بندی:Sony Cyber-shot DSC-RX10  یک دوربین با استایل بریج بوده که همه چیز را به درستی انجام می‌دهد، البته قیمت گرانش روی خوبی‌هایش تاثیر داشته است.

Nikon Coolpix S9700

مزایا: لنز دقیق و با کیفیت، کیفیت خوب عکسها در ISO 800، فیلترهای درون دوربینی، عکسبرداری با سرعت ۵٫۷ فریم بر ثانیه، محدوده زوم ۳۰x، ال سی دی با کیفیت و دقیق، GPS و وای فای.

معایب: گران، کارایی کمتر وای فای، نبود قابلیت شارژ خارجی.

جمع‌بندی: Nikon Coolpix S9700 لنز با قابلیت زوم ۳۰x را درون یک بدنه جمع و جور جای داده است و با وجود وای فای و کیفیت عکسهای گرفته شده شایستگی قرار گرفتن در این فهرست را بدست آورده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.